Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z gazem Toledo 1,8i

20 Oct 2005 07:58 1933 10
  • Level 11  
    Witam.Mam problem z moim samochodem podczas jazdy na gazie (LPG nie gorzałeczce):D. Podczas gwałtownego dodawania gazu w okolicach 4tys. obr. występuje dziura w obrotach i silnik się dławi. Przy łagodnym dodawaniu gazu jest w miarę dobrze i silnik się wkręca na wyższe obroty( na benzynie ok.). Czasem po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu obroty spadają prawie do zera i silnik czasem gaśnie. Pomaga na pewien czas przytrzymanie silnika na wysokich obrotach 5-6 tys. aż się "wykrztusi". Samochód to Seat Toledo 1,8i z 93r. Wtrysk 1 punktowy Mono Motronik. Instalacja 1 generacji z 96r, reduktor Lovato po wymianie membran i filterka. Nie wiem czy wina leży po stronie elektroniki (w tej instalacji gazowej jest jej niewiele, chyba że to wina jakiegoś czujnika z inst. elektr. samochodu), czy mechaniki. Może ktoś potrafi mi pomóc. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Level 13  
    Witam.Proponuje na minutke odłączyć akumulator.Jeżeli to niezadziała trzeba zrobić przegląd przewodów wysokiego napięcia,świec-ponieważ szybciej zużywają sie te podzespoły niż w samochodach jeżdzących tylko na benzynie.2 sprawą jest parownik a między innymi membrama wewnątrz parownika.Może zdarzyć sie iż bedzie do wymiany.Podejrzewam,że wcześniejszych problemów z autkiem niebyło i proponuje podstawowe rzeczy do przeglądu.Wrazie gdyby podany przezemnie opis niezdał rezultatu proszę o podanie dalszych objawów złej pracy silnika i bedziemy myśleli dalej.Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Witam. Kable, świece i kopułka mają ok. 5tys.km. Membrany (oryginalne Lovato) w parowniku i filterek wymienione miesiąc temu. Akumulator odłączałem (potem jeszcze gorzej). Objawy były już dawno, dlatego regenerowałem parownik. Nic nie pomagało:cry:. Jak jest zimno i odpalam na benzynie to na początku pracuje nierówno na wolnych obrotach jak traktor (Try...Try...Try...), przy dodawaniu gazu też, jak się nagrzeje jest ok. Wymieniłem niebieski czujnik temperatury który daje sygnały na komputer ale to niewiele pomogło. Pozdrawiam i dziękuję.
  • Level 22  
    jak na zimno chodzi jak traktor (nie pali na wszystkie cylindry) to tak jak kolega wczesniej napisal przygladnij sie przewodom WN - kiedy je ostatni raz wymieniales? Moze ciagna wilgoc i sa przebicia. No ale to nie tlumaczy dziury w obrotach

    pozdr
    Jacek
  • Level 25  
    Jeżeli problem pojawił się po wymianie membran i filterka to wygląda na złe wyregulowanie parownika, w pierwszej generacji nie ma elektroniki (mającej wpływ na skład mieszanki) więc pozostaje "śróbkologia".
  • Level 11  
    Kable wys.nap. wymieniałem zimą a nieregularna praca na benzynie była i na starych i na nowych kablach. Jak przełączę zimny silnik na gaz to się uspokaja i obroty są ok, pozostaje tylko ta dziura w obrotach i gaśnięcie w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu. Widocznie nieregularna praca na benzynie i dziwne zachowanie na gazie to dwie różne sprawy nie mające ze sobą związku. Dzięki za rady, będę walczył dalej. Pozdrawiam.
  • Level 30  
    A moze najprosciej jest jechac do dobrego zakladu i wyregulowac ta instalacje jak sie patrzy. Ale z drugiej strony mysle tez ze wina moze lezec po stronie samego silnika, kabli i swiec bo piszesz ze na benzynie na zimno chodzi jak traktor. Czyzby kompresja,a silnik domaga sie remontu.
    Pozdrawiam.
  • Level 13  
    Skoro nic niepomogłem w tak prostej sprawie polecam porade kolegi JackaJ.pozdrawiam
  • Level 37  
    dlaczego niektórzy jako rade na wszystkie problemy uzażaja odłaczenie akumulatora (moze niedlugo na spalona zarówke tez to pomoze?)
  • Level 2  
    Cześc! W Twoim wypadku to nie oznacza problemów z elektroniką na gazie. Piszesz, żemasz reduktor po wymienie membran . Moze, co jest bardzo prawdopodobne został zle zamontowany. Pamiętaj,że musi on by dobrze wypoziomowany bo ma to wpływ na położenie membrany wew. Spróbuj odkręcic i go przestawiac - delikatnie na zapalonym autku- powinna byc różnica w orotach. Powodzenia!:D:D
  • Level 11  
    Witam wszystkich. Wreszcie udało mi się pokonać te usterki. Wypoziomowałem reduktor, trochę zwiększyłem na registrze dopływ gazu (nie dławi się przy przyspieszaniu) i znalazłem nieszczelność na wężu od serwa hamulców do kolektora ssącego-obce powietrze (nie gaśnie przy hamowaniu). Wszystkim dziękuję za rady i pozdrawiam.:D