Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Benzyna chodzi jak traktor opel astra

Klyziak 19 Feb 2021 21:08 879 6
  • #1
    Klyziak
    Level 3  
    Witam, kupiłem samochód we wrześniu od tamtego czasu przejechałem 10 tysięcy km samochód to opel astra H 1,6 twinport 105 km 77kW 2005 rok benzyna+gaz
    Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej.
    Terkot jest na luzie a gdy dodaje gazu to jest głośniej i częściej pukanie
    Ale na 4-5 biegu już tego nie słychać nie wiem może się zlewa albo taka duża częstotliwość
    Nie czuje spadku mocy, samochód na zimnym zwłaszcza teraz w zimę potrafi zgasnąć sam z siebie nim się nagrzeje do 35 stopni aby załączyć się na gaz samochód zimny gaśnie gdy zbliżam się do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty faluje plus minus 100-150 w górę w dół obojętnie czy zimny czy rozgrzany
    Czytałem dużo ze starych postów to dużo osób pisała ze to kolektor byłem u mechanika w październiku to wymienił mi kolektor z klapami wirowymi bo ich nie było(były wycięte)
    Teraz pytanie co to moze być czy to może popychacze? Wtryskiwacze? Czy może kolektor bo na Facebook czytałem ze jedna cześć mechanik wymienił ale druga stuka albo mechanik mnie jakoś oszukał bo błąd z deski zniknął ale jak sam patrzę na błędy No nowy wyskoczył z map sesnsorem( nie aktualne) to nadal jest ten błąd (111306)tylko ze już się nie swieci na desce dzięki z góry za pomoc i nakierowanie
    Silnik to Z16xep twinport
  • #2
    ArturP
    Level 21  
    A może mierzył ktoś luzy zaworowe? Te silniki mają do regulacji szklanki i nie ma w nich samo-regulatorów hydraulicznych.
    Ja mam w Zośce Z18XER 103kW, różni się tylko dwoma wariatorami, na ssaniu i wydechu. Przed montażem gazu mierzyłem luzy i wyszły fabryczne (s-0,35, w-0,25), po 40kkm mam 20% mniejsze (s-0,3, w-0,2), na wszystkich mn.w. po równo. Gaz ustawiony na bogato, pali LPG ok.12l/100km/miasto + dotrysk benzyny 0,5%.
  • #3
    Klyziak
    Level 3  
    Tak właśnie kurde chciałbym na dniach zmierzyć te luzy już wiem mniej więcej jak aż takie skomplikowane nie jest
    Raczej długo nie było mierzone sam przejechałem trochę a przy gazie ponoć częściej się patrzy na te luzy gdybym mógł dodać filmik to bym pokazał jak chodzi
    W sumie jak diesel
  • #4
    poriot
    Level 14  
    Wrzuć film na YouTube i po prostu wklej linka ;)

    Ale zgadzam się z przedmówcami - sprawdź luzy zaworowe. Bo nie chce mi się wierzyć, że przeskoczył Ci pasek rozrządu.
  • #5
    sunrise84
    Level 42  
    poriot wrote:
    że przeskoczył Ci pasek rozrządu

    Czego nie można wykluczyć.
    Klyziak wrote:
    Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej

    Wygląda z opisu jakby dostawał spalania stukowego.
    I żadna kontrolka się nie świeci? Typu CHECK ?
    https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/2/
  • #6
    Klyziak
    Level 3  
    Swieci się kontrolka samochodu z kluczem ale to dlatego ze map sensor popsuł się ale już wymieniłem możliwe ze to zawory jest tam lpg a to ponoć gorzej jeszcze z tymi zaworami
  • #7
    ArturP
    Level 21  
    Zbyt ubogo ustawiony LPG powoduje wypalanie przylgni zaworów, zarówno samych zaworów jak też przylgni w głowicy.
    Znając polskich januszy taniej jazdy, jestem pewien, że taki efekt powstał w tym silniku. Gazownik słyszy komunikat od właściciela "ma mało palić gazu", a on tak ustawia gaz by "samochód mało palił".
    W dobrze ustawionym silniku AFR na niskich obrotach ma być ok. 14, a przy wysokich ok. 13. Tylko po to by nie wypalać zaworów więcej niż na benzynie. Stechiometrycznie ma być LPG 15,7afr, a C95 14,7afr.
    "Check Engine" nie zaświeci się od lekko napartych zaworów z prostego faktu braku czujnika. Gdyby były tam jakieś czujniki to zaświecałby się CE.