Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] C4 Picasso 1.6 HDI 2008 manual - Nie odpala, rozrusznik sprawny. Odpala tylko &a

angel_eyes 21 Feb 2021 10:26 2445 10
  • #1
    angel_eyes
    Level 2  
    Witam wszystkich,

    Posiadam C4 Picasso 1.6 HDI manual 2008 rok

    Samochód nie odpala, tylko słychać cykanie pod kierownicą. Silnik w 100% sprawny.

    Rozrusznik sprawny, po podaniu + na kabel sterujący elektromagnesem wychodzący z BSM samochód zapala od razu.

    Proszę o opis numeru kabla, który wchodzi do BSM i odpowiada za wzbudzenie przekaźnika od automatu rozrusznika. Prawdopodobnie uszkodzony jest przekaźnik w BSM, lub nie dociera do niego sygnał z BSI.

    Potrzebuje schematu instalacji rozrusznika, wtedy sobie posprawdzam krok po kroku gdzie jest prąd a gdzie go brak.

    Można podesłać coś na maila: angel_eyes_biuro(malpa)prokonto.pl

    Moje BSM na zdjęciu.

    [url=]https://allegro.pl/oferta/citroen-peugeot-modul-bsm-r02-9675877980-9128044742[/url]

    Z góry dzięki.
  • Helpful post
    #2
    wqq
    Level 22  
    Bezpiecznik F8 (25A) w BSM kolega sprawdził?
  • Helpful post
    #4
    miras70
    Level 17  
    melas wrote:
    Sygnał z bsi leci po CAN do bsm

    Nie do końca, na lini VAN, która łączy BSI i BSM jest wysyłana tylko zgoda na uruchomienie rozrusznika. Z COM "leci" jeszcze "50-tka" do BSM pin 9 wtyczka B i do BSI pin 6 wtyczka H jest to "sygnał" ze stacyjki.

    Ale najczęstszą przyczyną jest:
    wqq wrote:
    Bezpiecznik F8 (25A) w BSM
  • #5
    angel_eyes
    Level 2  
    miras70 wrote:
    melas wrote:
    Sygnał z bsi leci po CAN do bsm

    Nie do końca, na lini VAN, która łączy BSI i BSM jest wysyłana tylko zgoda na uruchomienie rozrusznika. Z COM "leci" jeszcze "50-tka" do BSM pin 9 wtyczka B i do BSI pin 6 wtyczka H jest to "sygnał" ze stacyjki.

    Ale najczęstszą przyczyną jest:
    wqq wrote:
    Bezpiecznik F8 (25A) w BSM


    Bardzo pomocna odpowiedź. Bezpieczniki były sprawdzane i to wszystkie w pierwszej kolejności...

    Z tego co zauważyłem to jest cykanie z pod kierownicy (cyka przekaźnik na bsi) zawsze i czasami cykanie jakiś przekaźnik na BSM. Obstawiam wypalony przekaźnik na BSM. Najprościej zmienić BSM....

    Jutro sprawdzę jeszcze te sygnały podane wyżej. Co mam rozumieć przez pojęcie "50-tka" ?

    C4 Picasso 1.6 HDI 2008 manual - Nie odpala, rozrusznik sprawny. Odpala tylko &a
    C4 Picasso 1.6 HDI 2008 manual - Nie odpala, rozrusznik sprawny. Odpala tylko &a


    Czy dobrze rozumiem, że kostka "B" w BSM to ta brązowa ? Która to kostka "H" w BSI ? [/img]
  • Helpful post
    #6
    wqq
    Level 22  
    O bezpiecznikach nie wspomniałeś.
    Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik...
    Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
  • Helpful post
    #7
    miras70
    Level 17  
    angel_eyes wrote:
    Co mam rozumieć przez pojęcie "50-tka" ?

    To pozycja "kręcenia rozrusznikiem"

    30 Zasilanie + (akumulator)
    31 Masa - (akumulator)
    15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
    50 Włącznik rozrusznika

    wqq wrote:
    Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik...

    Zgadza się. Kolor może być różny, najczęściej czerwony, ale na przewodzie powinien być nr "100B"

    angel_eyes wrote:

    Czy dobrze rozumiem, że kostka "B" w BSM to ta brązowa ? Która to kostka "H" w BSI ? [/img]

    BSM pin 9 - GRIS szare gniazdo (28 pin)
    BSI pin 6 - PB1 BLANC czarne gniazdo (10 pin)
    Stacyjka pin 3
    Nr przewodów 1025A i 1025B
  • #10
    angel_eyes
    Level 2  
    Ludzie.... z taka bazą danych jaką wy dysponujecie i wiedzą dziwić się, że potraficie każde auto naprawić... ? ;)

    Usterka wykryta! Po sznurku do kłębka. Winne było BSM a właściwie osadzenie bezpiecznika F8. Sam bezpiecznik był OK. Po poprawie styków wszystko wróciło do normy! Samochód zapala na dotyk.

    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Ze względu na unieruchomienie C4 Picasso " w między czasie " wymieniłem sobie:
    -Rozrząd kompletny INA
    -Pasek osprzętu + rolka
    -Regulator napięcia
    -Regeneracja, płukanie filtra FAP
    -Zawór EGR Valeo
    -Serwis olejowy, filtry + filtr paliwa Purflux
    -Uszczelka pokrywy zaworów
    -Przewód smarowania turbosprężarki
    -Olej w skrzyni biegów
    -Płyn chłodniczy

    To było takie po zakupowe "odchwaszczenie" samochodu dla żony. Oby służył.

    Dziękuje wszystkim za aktywną pomoc !
  • #11
    angel_eyes
    Level 2  
    Ludzie.... z taka bazą danych jaką wy dysponujecie i wiedzą dziwić się, że potraficie każde auto naprawić... ? ;)

    Usterka wykryta! Po sznurku do kłębka. Winne było BSM a właściwie osadzenie bezpiecznika F8. Sam bezpiecznik był OK. Po poprawie styków wszystko wróciło do normy! Samochód zapala na dotyk.

    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Ze względu na unieruchomienie C4 Picasso " w między czasie " wymieniłem sobie:
    -Rozrząd kompletny INA
    -Pasek osprzętu + rolka
    -Regulator napięcia
    -Regeneracja, płukanie filtra FAP
    -Zawór EGR Valeo
    -Serwis olejowy, filtry + filtr paliwa Purflux
    -Uszczelka pokrywy zaworów
    -Przewód smarowania turbosprężarki
    -Olej w skrzyni biegów
    -Płyn chłodniczy

    To było takie po zakupowe "odchwaszczenie" samochodu dla żony. Oby służył.

    Dziękuje wszystkim za aktywną pomoc !

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Proszę o zamkniecie tematu. Problem rozwiązany!