Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z zamkiem centralnym od VW passat B5 rok 1999

danioolo 20 Oct 2005 11:24 45778 27
  • #1
    danioolo
    Level 11  
    witam wszystkich !
    mam problem z znalezieniem modułu zamaka centralnego w passacie B5 kombi ! kupilem nie dawano ten samochod i chce sobie do niego załozyc zamek centralny na pilota, dlatego poniewaz mam w nim centralny ale tylko z kluczyka ! kupiłem juz modul zamka centralnego z 2 pilotami zeby wymienic, ale nie wiem gdzie szukać starego modułu. jesli ktos wie gdzie moze byc umocowany ten modul to prosil bym o jakies wskazówki lub dokładne namiary miejsca umocowania tego modulu od zamaka centralnego ! sprawdzalem juz lewe i prawe dzwi i tam go nie znalazlem !
    z gory dziekuje i pozdrawiam !
  • #2
    Fikszyn
    Level 19  
    Centralka znajduje się w bagażniku po prawej stronie od koła zapasowego pod dywanikiem jest mała metalowa pokrywka pod nią jest centralka w styropianowym opakowaniu spięta taśma .Jest to centralka pneumatyczna
  • #3
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Czy 1999r. ma pneumatik?
  • Helpful post
    #4
    JAFO
    Level 25  
    Skoro centralka, to trochę drogo wyszło.
    Najprościej jest wpiąć się w przewody wychodzące z drzwi.
    Przedzwonić przewody i wpiąć się (albo znając kolory wpiąć się bez przedzwaniania :D ).
  • #5
    danioolo
    Level 11  
    passat z rocznika 1999 nie posiada zamka centralnego pneumatycznego tylko elektroniczny !
    jesli nie znajde tego modulu od centralnego to chyba zrobie tak jak mi poradzil JAFO wepne sie bezposrednio do kalbi wychodzacych z drzwi, ale jeszcze poczekam bo wciaz licze na wasza pomoc ! :D
    pozdrawiam Daniel
  • Helpful post
    #7
    passek
    Level 12  
    Jezeli chodzi o centralke to znajduje sie ona pod siedzeniem kierowcy a zamek nie jest pneumatyczny w paskach B5.Zamontuj sterownik zamka ten ktory kupiles w drzwiach od kierowcy.Znajdziesz tam"+" i minus a sterowanie jest "masa".Jak pamietam to idzie taka mala wiazka(juz do zamka) i ma chyba 4 przewody.Kolorow juz nie pamietam ale jest to chyba czarny z czerwonym paskiem albo jakos tak a drugi to nie pamietam,ale ja wziolem kontrolke i sprawdzilem ktory jest ktory i dziala!Jesli bys nie mogl zrobic to napisz to rozbiore i zobacze.Narka...
  • #8
    jackol68
    Level 14  
    Ludzie co wy pieprzycie moduł jest w każdych drzwiach. Należy podpiąć dwie masy w drzwiach kierowcy do przewodów idących do siłownika centralnego zamka i wszystko jest ok. A jak się wydłuży impuls to domyka szyby.
  • Helpful post
    #9
    Tony J.
    Level 20  
    Przewody czerwony z zielonym paskiem i czerwony z niebieskim paskiem przy silniku szyby w drzwiach kierowcy. Który zamyka, a kóry otwiera to nie pamiętam. Sterowanie masami. Podobnie jest w skodzinach i golfach i innych.Po temacie.
  • #10
    danioolo
    Level 11  
    dziekuje wszystkim za liczne porady i wskazowki ! jutro bede probowal wg waszych wskazowek podlaczyc modul sterowania ! jak wszystko zadziala lub nie to zostawie wiadomosc na forum. !
    serdecznie pozdrawiam Daniel :)
  • #11
    grzestv
    Level 28  
    jackol68 wrote:
    Ludzie co wy p.... moduł jest w każdych drzwiach. Należy podpiąć dwie masy w drzwiach kierowcy do przewodów idących do siłownika centralnego zamka i wszystko jest ok. A jak się wydłuży impuls to domyka szyby.

    to chyba ty coś p.... w drzwiach to są silniki a nie modół.
  • #12
    Repa
    Level 14  
    Kolega @jackol68 po części ma rację. W drzwiach są moduły zespolone razem z silnikiem i to one dostają bezpośrednio informację z wkładki w drzwiach, że gość przekręcił wkładkę aby zamknąć lub otworzyć drzwi. Dalej te moduły komunikują się z modułem pod siedzeniem (moduł KOMFORT) po lini cyfrowej. Moduł ten odpowiedzialny jest za gaszenie lampki w środku, zamykanie szyber dachu, zamykanie centrala z kluczyka (wbudowany pilot), a niekiedy jest tam też ALARM fabryczny. Działa on również w drugą stronę, podaje np. informację że mają być zamknięcie wszystkie szyby w samochodzie. Do tego modułu podłączone są sterowniki wszystkich drzwi (oczywiście jak to jest wersja samochodu z el. szybami). Próżno szukać sterowania centralnym w module KOMFORTU (tym pod siedzeniem).
    Trzeba zdjąć tapicerkę drzwi i podłączyć się pod kable które idą od wkładki w drzwiach kierowcy. Na tych przewodach również jest realizowana funkcja domykania szyb i szybredachu.

    Oczywiście powyższy tekst dotyczy wersji z systemem komfortu (el. szyby lusterka).

    Pozdrawiam
    Repa
  • #13
    danioolo
    Level 11  
    oczywiscie jest to wersja passata z systemem komfortu ( el. szyby, lusterka )
  • #14
    tyskacz
    Level 13  
    A co jeżeli chciałbym podłączyć pod pilota domykanie szyb. Mam paska z 2001 i na pilocie zamyka tylko centrala. a szybki zamknie tylko jak włoże kluczyk do zamka i przytrzymam, a chce na pilocie.
  • #15
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Trzeba wydłużyć czas działania sterownika pilota. U mnie 6 sek.
  • #16
    tyskacz
    Level 13  
    w jaki sposób to wydłużyć w oryginalnym sterowniku ?? i gdzie sie on dokładnie znajduje ??
  • #18
    tyskacz
    Level 13  
    a możecie troszke bardziej sprecyzować ??
  • #19
    aras29
    Level 13  
    VAGiem napewno nie da się tego zrobić.Załóż dokładany sterownik centralnego z przedłużonym impulsem na zamknięcie.
  • #20
    tyskacz
    Level 13  
    aras29 wrote:
    VAGiem napewno nie da się tego zrobić.Załóż dokładany sterownik centralnego z przedłużonym impulsem na zamknięcie.


    Czyli na oryginalnym module i alarmie jest to nie możliwe ???

    Powiedzcie mi gdzie dokładnie znajduje sie moduł komfortu i alarm??

    Podejrzewam że alarm gdzieś pod kierownicą, moduł komfortu ??
  • #21
    MrWho
    Level 12  
    Powiedzcie mi gdzie dokładnie znajduje sie moduł komfortu i alarm?? - modol komfortu znajduje sie po stronie kierowcy nie pod fotelem ale przed fotelem kierowcy pod nogami kierowcy... żeby sie do niego dobrać trzeba odkrecić plastik na lewo od sprzegla chyba klucz 11 potem na lewo na ściance wyjac zaślepke i tam jest + potem zatrzask tego plastiku wyzej ciagnać w strone konsoli...

    potem trzeba śróbokretem po podważac plastik w progach NIE CIAGNAĆ! bo sie pourywaja zatrzaski bo tam metalowe siedza takie badziewia :/

    odgiać tapicere i tam siedzi taka duza skrzynka 35x35x5cm... wyjmij ja, to sie otwiera i tam siedzi modol.. podaj nr...

    domykanie szyb było chyba od wersji 2001 ( od października chyba ) dopiero można to zrobić ale trzeba by wstawić centralke od tego modelu...
  • #22
    tyskacz
    Level 13  
    to jest model 2003 dokładnie z maja. Jaki jest koszt centralki ??
  • #23
    MrWho
    Level 12  
    to zalezy co chcesz zrobić chcesz wstawić orinalna centralke z pilotem ?? Wtedy koszt centralki jakieś 200zł + koszt zrobienia tego... jak by co moge polecić Ci fachowca ( wicej inf GG/PW )
  • #24
    danioolo
    Level 11  
    witam wszystkich !
    udalo mi sie juz podpiac modul centralnego do passka! troszke bylo szukania ale podpialem sie w kable wychodzace w dzwiach do glownej kostki sterujacej wg wskazowek JAFO, Passeka i Tony J.
    dziekuje wszystkim za poswiecenie czasu i za zainteresowanie sie tematem oraz wskazowki.
    serdecznie pozdrawiam !! danioolo :)
  • #25
    danioolo
    Level 11  
    witam wszystkich !
    "A co jeżeli chciałbym podłączyć pod pilota domykanie szyb"
    ja kupilem nie oryginalny modul centralnego zamka do passata ( rok 1999 ), koszt moduly 90 zl i podlaczylem go do kostki w dzwiach, ktora steruje el.szybami, el. lusterkami. wpielem sie tym modulem i teraz mam centralny zamek na pilota oraz zrobilem tak ze podpiolem razem z centralnym szyby. Gdy zamykam dzwi z pilota to domykaj mi sie szyby i szyberdach, rowniez mam mozliwosc domykania szyb z kluczyka.
    wiec jesli nie mozesz znalesc oryginalnego modulu tak jak ja tez go nie znalazlem to proponuje zrobic jak ja. po prostu kupic drugi modul i wpiac sie w ta kable w dzwiach. aha wszystko mi dziala bez zarzutów !!
    pozdrawiam i zycze dobrej zabawy !
    jesli bedziesz mial jakies pytanie to pisz, sprobuje ci pomoc !!
  • #26
    molkak
    Level 11  
    Instaluję alarm w moim Passacie, gdzie mogę najszybciej pobrać sygnał o zamkniętych drzwiach i klapie bagażnika ? Co odciąć , aby skutecznie zablokować samochód a złodziej miał dużo trudności z jego uruchomieniem ( B5 Diesel ) .
  • #27
    danioolo
    Level 11  
    Witam Wszystkich !
    mysle ze jesli chcesz pobrac sygnal o zamknietych dzwiach i klapie to jest to zrodlo typu swiatelko w kabinie, ona zaswieca sie jesli otworzysz klape lub dzwi a gasnie jesli zamkniesz, uwazam ze to jest to dobry sygnal i najlepszy lub mozesz sobie osobne zalozyc przelaczniki. A jezeli chodzi o odciananie czegokolwiek zeby zlodziej mial duze trudnosci to mysle ze bedzie to odciecie masy w calym samochodzie!! ( ale lepszym moze sie okazac i najtrudniejszym zabezpieczeniem do zlamania to blokada na skrzynie biegów )
    z drugiej strony to jesli bedzie dobry zlodziej to i tak ci ukradznie auto nawet z najlepszymi zabezpieczeniami, jesli nawet to mial by byc gps to i tak ukradnie i nie znajdziesz !
    alarmy to tylko dla odstraszenia i utrudnienia co przedluza czas kradziezy !
    serdecznie pozdrawiam i zycze milej zabawy ! :)
  • #28
    d_danie_l
    Level 11  
    WItam
    pap paska z 97r i chciałem sobie podłaczyć pilot do centralnego przejżałem wszystkie kable dochodzące do siłownika od centralki i znalazłem 2 i sie podpiołem ale teraz chodzą mi tylnie dzwi przednie wogóle nie reagują pomużcie co mogło sie stać??