Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RadioSkoda Blues - kod do radia po zdemontowaniu akumulatora

McGregor33 22 Feb 2021 16:48 483 9
  • #1
    McGregor33
    Level 9  
    Witam. Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem...potrzebuję kodu do odkodowania radia. Akumulator padł, więc i radio domaga się teraz kodu. Radio zamontowane w Skodzie Rapid 2014 roku. Autko od nowości więc i przy radiu nie było nic grzebane. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Helpful post
    #3
    danielzy
    Level 16  
    Jeśli radio było od nowości w aucie to o kod nie powinno wołać. Ponoć były przypadki że zawołało ale po 2-3 odpaleniach się samo odkodowało. Jeśli radio było dokładane to można albo kod dokupić po numerze seryjnym radia ( usługa dostępna na portalu aukcyjnym ) albo odczytać pamięć radia ( trzeba mieć odpowiedni sprzęt) i poprosić tu na forum aby ktoś odczytał kod. 1 sza opcja najszybsza i najprostsza.
  • #4
    McGregor33
    Level 9  
    danielzy wrote:
    Jeśli radio było od nowości w aucie to o kod nie powinno wołać. Ponoć były przypadki że zawołało ale po 2-3 odpaleniach się samo odkodowało. Jeśli radio było dokładane to można albo kod dokupić po numerze seryjnym radia ( usługa dostępna na portalu aukcyjnym ) albo odczytać pamięć radia ( trzeba mieć odpowiedni sprzęt) i poprosić tu na forum aby ktoś odczytał kod. 1 sza opcja najszybsza i najprostsza.

    radio jest od nowości, nic nie było ruszane. Auto normalnie jeździ na co dzień i problem z codem jest przez cały czas. Autko jest wujka więc dopytam go, bo chłop nie ogarnie tego sam. Dzięki za szybki odzew.
  • #5
    danielzy
    Level 16  
    Jeśli radio jest fabrycznie od nowości w aucie to można podjechać do najbliższego salonu Skody z dowodem rejestracyjnym i powinni dać kod do radia za darmo. Lub spróbowałbym odłączyć jeszcze raz akumulator na ok 10 min i może po ponownym podłączeniu samo się rozkoduje - bo w sumie tak powinno być.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Chyba że radio było dokładane przed zakupem w salonie to może wujek ma gdzieś zapisany kod a tego nie pamięta. Szukałbym w papierach auta typu instrukcje i książki serwisowe. Często też kody były popisane bezpośrednio na radiach , ale to raczej jak brało się radio od handlarzy.
  • #6
    leszek2204
    Level 9  
    coś tu nie pasuje? jeżeli wymieniasz akumulator w autko to trzeba kable podpiąć pod prostownik lun baterię 9V bo i komputer w autku będzie szwankował ;) i nie odpalimy silnika
  • #7
    adam white
    Level 27  
    leszek2204 wrote:
    jeżeli wymieniasz akumulator w autko to trzeba kable podpiąć pod prostownik lun baterię 9V bo i komputer w autku będzie szwankował ;) i nie odpalimy silnika



    Jeśli już podpinać pod zewnętrzne zasilanie to najbezpieczniej pod akumulator 12V.
    Z prostownikiem byłbym ostrożny - zbyt wiele widziałem uszkodzonej elektroniki samochodowej po takich eksperymentach - np. uszkodzenia spowodowane przekroczeniem napięcia ale też wysypane pamięci. Jest coś takiego jak zasilacz buforowy - wtedy to oczywiście bezpieczne.

    Nie jestem osobą specjalnie złośliwą, ale ta bateria 9V to chyba nie 6F22?
    Dla Pana wiadomości - elektronika samochodowa, nawet w uśpieniu, nie lubi zbyt niskiego napięcia. Akumulator ma 12V to bufor też ma mieć 12V.
  • #8
    McGregor33
    Level 9  
    danielzy wrote:
    Jeśli radio było od nowości w aucie to o kod nie powinno wołać. Ponoć były przypadki że zawołało ale po 2-3 odpaleniach się samo odkodowało. Jeśli radio było dokładane to można albo kod dokupić po numerze seryjnym radia ( usługa dostępna na portalu aukcyjnym ) albo odczytać pamięć radia ( trzeba mieć odpowiedni sprzęt) i poprosić tu na forum aby ktoś odczytał kod. 1 sza opcja najszybsza i najprostsza.

    Temat zamykam. Okazuje się że faktycznie jeżeli radio jest od nowości w samochodzie to nie potrzebuje żadnego kodu, samo się restartuje gdyż jest zintegrowane z centralną jednostką autka. Dzięki za pomoc i proszę o zamknięcie tematu.
  • #9
    emik
    Level 31  
    McGregor33 wrote:
    Temat zamykam. Okazuje się że faktycznie jeżeli radio jest od nowości w samochodzie to nie potrzebuje żadnego kodu

    Jak to się ma pierwszego postu?
    McGregor33 wrote:
    radio jest od nowości, nic nie było ruszane. Auto normalnie jeździ na co dzień i problem z codem jest przez cały czas.
  • #10
    leszek2204
    Level 9  
    adam white wrote:
    leszek2204 wrote:
    jeżeli wymieniasz akumulator w autko to trzeba kable podpiąć pod prostownik lun baterię 9V bo i komputer w autku będzie szwankował ;) i nie odpalimy silnika



    Jeśli już podpinać pod zewnętrzne zasilanie to najbezpieczniej pod akumulator 12V.
    Z prostownikiem byłbym ostrożny - zbyt wiele widziałem uszkodzonej elektroniki samochodowej po takich eksperymentach - np. uszkodzenia spowodowane przekroczeniem napięcia ale też wysypane pamięci. Jest coś takiego jak zasilacz buforowy - wtedy to oczywiście bezpieczne.

    Nie jestem osobą specjalnie złośliwą, ale ta bateria 9V to chyba nie 6F22?
    Dla Pana wiadomości - elektronika samochodowa, nawet w uśpieniu, nie lubi zbyt niskiego napięcia. Akumulator ma 12V to bufor też ma mieć 12V.

    to tylko dla wymiany innego akumulatora !