Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel corsa d - Dużo problemów

23 Feb 2021 11:15 102 5
  • Level 2  
    Witam,
    Na początku chciałbym zaznaczyć ze jestem totalnym laikiem. Mam duży problem z corsa d 1,3 cdti 90 km. Problemy zaczęły się w styczniu kiedy padł alternator i akumulator. Następnie jakiś tydzień później wymieniony został olej w silniku, filtr oleju i paliwa. Po przejechaniu jakiś 500 kilometrów było ok. Potem już lawina kłopotów. Na małej trasie zaczął tracić moc aż w końcu nie dało się jechać. Po włączeniu i wyłączeniu można było kontynuować jazdę. Odstawiony do mechanika który wymienił coś przy 1 wtryskiwaczu. Było dobrze przez jakieś 200 km po czym przy podjeździe na niewielka górkę nie miałem totalnie mocy i musiałem redukować biegi. Oddany do mechanika okazało się że turbina jest do regeneracji plus czyszczenie EGR i wymiana uszczelki na drugim wyryskiwaczu. Po wymianie przejechałem znowu jakieś 500 km ale gdy załączyło się turbo leciało dużo białego dymu. Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Rozpaczliwie proszę o pomoc bo od początku roku wydałem około 2500 i dalej auto jest niesprawne. Tak jak na początku mówiłem nie znam się i nie mam żadnego sprzętu.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 26  
    Grabek950 wrote:
    Tak jak na początku mówiłem nie znam się i nie mam żadnego sprzętu.

    Więc czego oczekujesz od forum? Jedynym sensownym dla Ciebie wyjściem jest znalezienie uczciwego mechanika który zna się na współczesnych dieslach
  • Level 2  
    Wiem że to jak wróżenie z fusów ale chociaż jakieś pomysły co może być nie tak
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ).

    Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny dolot (np. łatwo o nieszczelność na połączeniu EGR/chłodnicy spalin z kolektorem dolotowym). Utrata mocy to efekt przejścia w tryb awaryjny, początkowo zapewne powodowana przeładowaniem turbiny na skutek zablokowania się układu sterowania zmiennej geometrii lub nieszczelności w podciśnieniowym układzie sterującym. Turbina jest na stałe w układzie i nie może się włączać lub nie, sterownik ma jedynie możliwość sterowania jej wydajnością (w ograniczonym zakresie).
  • Helpful post
    Level 9  
    Grabek950 wrote:

    Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800.


    Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi.
    Nie mniej jak nie masz sprzętu i wiedzy to najlepiej będzie oddać do uczciwego mechanika, jak kolega wyżej pisał. To nie złośliwość, wszak trudno znać się na wszystkim.
  • Level 2  
    O takie porady mi chodzi i bardzo dziękuje. Przynajmniej jak go oddam do mechanika chciałbym wiedzieć że mnie nie oszuka.