Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak rozwiązać problem przerywania połączeń routera HUAWEI E5180 w sieci PLAY?

23 Feb 2021 20:12 291 10
  • Level 8  
    Witam, mój problem polega na tym że router HUAWEI E5180 który działa w sieci PLAY co któreś włączenie komputera czy to telewizora zrywa połączenie, tzn muszę go ponownie wyłączyć i włączyć i wtedy internet normalnie działa. Bywa nieraz że trzeba tak robić po kilka razy po załączeniu przeglądarki. Czy ktoś może miał podobny problem i wie co jest jego przyczyną?
  • Level 12  
    Długo już masz ten internet ? Wcześniej normalnie działało ? Od kiedy problem ?
  • Level 8  
    Wcześniej używałem modemu 3G Huawei wpiętego w router tp link i dalej rozsyłało przez wifi. Po prostu zaczęło się tak dziać, jak kartę z internetem włożyłem do tego routera.
  • Level 12  
    maro198805 wrote:
    Wcześniej używałem modemu 3G Huawei wpiętego w router tp link i dalej rozsyłało przez wifi. Po prostu zaczęło się tak dziać, jak kartę z internetem włożyłem do tego routera.


    Możesz powrócić do starej konfiguracji ? Czyli modem Huawei na router TP-Link.
  • Level 8  
    Powrócić mogę, tylko modem był 3G a Internet jest 4G, spadek prędkości jest odrazu odczuwalny.
  • Network and Internet specialist
    A jaki był powód ze kupiłeś akurat zabytkowy E5180, gdzie korzystasz na nim z Play jaka to wersja cy posiada złacza anten zewnętrznych? Należy przede wszystkim zrobić na nim testy poszczególnych pasm LTE za pomocą https://www.lte-anbieter.info/ltewatch/huawei.php i pokazać screeny z aplikacji dla LTE2600, LTE2100 LTE1800 I LTE800 i speedtesty. Oczywiście ten router nie nadaje się do współczesnych sieci LTE w tym do Play a jego wybór to duży błąd..
  • Level 12  
    maro198805 wrote:
    Powrócić mogę, tylko modem był 3G a Internet jest 4G, spadek prędkości jest odrazu odczuwalny.


    Chodzi o to, żeby zobaczyć, czy to wina sprzętu. Od razu po włączeniu PC, albo TV wywala internet ? PC, TV i router są na tej samej lini zasilania ?
  • Level 8  
    Router na szczęście tylko pożyczony, poprostu myślałem że włożenie karty SIM do niego z wbudowanym wifi będzie lepszym sposobem, niż osobno modem wpięty do routera tplink przez USB. Wywala, w sensie że odłącza Internet, a dokładnie w komputerze TV i np. telefonie jest sieć połączona, jest zasięg, nawet w konfigurację da się wejść, ale żadnej strony nie da się już otworzyć, a jak go zresetuje to jest później ok.
  • Network and Internet specialist
    A co ta odpowiedź wnosi do tematu? Lokalizacja i testy to podstawa.O czywiste jest że potrzebny jest nowszy router a testy pokażą czy też antena zewnętrzna i jaka.
  • Level 12  
    maro198805 wrote:
    Router na szczęście tylko pożyczony, poprostu myślałem że włożenie karty SIM do niego z wbudowanym wifi będzie lepszym sposobem, niż osobno modem wpięty do routera tplink przez USB. Wywala, w sensie że odłącza Internet, a dokładnie w komputerze TV i np. telefonie jest sieć połączona, jest zasięg, nawet w konfigurację da się wejść, ale żadnej strony nie da się już otworzyć, a jak go zresetuje to jest później ok.

    Może być, że twój dostawca ma jakąś potężną awarię. Dawno wymieniałeś ten router ?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3781501.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19277868#19277868

    To by wiele tłumaczyło.
  • Network and Internet specialist
    Bzdury, to nie kwestia awarii tylko niewłaściwego i niefachowego podejścia do tematu internetu mobilnego.95% ludz8i nie ma zielonego pojęcia jak z niego korzystać.