Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki profil stalowy na wiatę

tom2031 27 Feb 2021 14:51 1761 6
Bosch
    tom2031
    Level 10  
    Witam serdecznie.
    Potrzebuję pomocy aby ktoś doradził, chcę zbudować wiatę stalową o wymiarach 880 cm x 310 cm oczywiście to rozpiętość słupów bo dach powiedzmy plus 30 cm z 3 stron. Niestety jedna strona ta 880 cm jest blisko okna... wiata będzie przylepiona do domu.
    Dach jednospadowy o spadku powiedzmy 50 cm na tych 310 cm rozpiętości między słupami.
    Najlepiej pasowały by po 3 słupy na boku (880 cm), ale jeśli się nie da to 4, niestety rozstaw słupów musi być nieregularny z powodu nie zasłaniania słupem okna domu...
    Nie znam się, ale sporo czytałem i wyszło mi słupy 100x60x3... albo 80x80x3 belka pozioma u góry oparta na słupach 100x60x3 albo dwuteownik 80 lub 100.
    I potem łaty pod pokrycie dachu (poliwęglan komorowy 10 mm) łaty co 105 cm, 60x40x3
    Rozstaw słupów powiedzmy 350x170x360...
    Może ktoś coś doradzi.
    A konstrukcja to słupy zabetonowane i reszta skręcana na śruby.
    A jeśli dało by radę na 3 słupy na stronę to były by rozmieszczone symetrycznie co 440 cm.
    Dołączę prymitywny rysunek.

Jaki profil stalowy na wiatę
  • Bosch
    KemankesAga86
    Level 2  
    Aż dziw bierze, że nikt nie odpisał tyle czasu - może coś dla potomnych :)
    Ja mam wiatę garażową opartą na belkach drewnianych. Osadzone w gruncie na podstawach słupa z betonem, żeby nie podsiąkało i generalnie łączniki to jedyne metalowe elementy, z jakich skorzystałem (nie licząc zadaszenia). Samo zadaszanie to też drewno, wzmacniane profilami aluminiowymi, bo akurat takie były pod ręką. Krycie papą. Od dwóch lat zdaje egzamin bez zarzutu.
    Nie jestem żadnym budowlańcem, więc pewnie znaleźliby się tacy, co zrobiliby to lepiej ;)
  • Bosch