Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Megane 3 1.6 110KM K4M 866 - Spryskiwacze szyby

ToxicO 27 Feb 2021 15:00 1362 19
  • #1
    ToxicO
    Level 3  
    Cześć, mam problem ze spryskiwaczami, otóż silniczek uruchamia się tylko czasami i nie wiem co może być przyczyną. Rozkręciłem wczoraj nadkole i wyciągnąłem silniczek i pod prostownikiem chodzi. Żaden bezpiecznik przepalony nie jest więc to też nie to. Sprawdzałem też miernikiem wtyczkę od silniczka na ciągłość obwodu ale nie było żadnej wartości, aczkolwiek nie znam się i nie wiem czy powinna we wtyczce być ta "ciągłość", ale jak sprawdzałem napięcie w tej wtyczce to miernik pokazywał że jest 9V, więc z ciekawości sprawdziłem czy silniczek podpięty pod prostownik na 9V się uruchomi i działał normalnie. Jedyne czego nie dałem rady sprawdzić to modułu zespolonego przy kierownicy.
    Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie leży problem? Czy to będzie przekaźnik? A jak tak to gdzie on się w aucie znajduje
  • Helpful post
    #2
    decybel91
    Level 42  
    To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
  • Helpful post
    #3
    genek1000
    Level 35  
    Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. :D
    Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . :D
    Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa .
    W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz .
    Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno pośrednie złącze ( dokładnie to przy skrzynce bezpieczników kabinie , które łączy wiązkę kabiny z wiązka silnika) i zasila pompkę spryskiwaczy .
    Tyle w temacie . :D
    Wtyczka przy przełącznikach to czarna wtyczka 4 pinowa z czerwonym i czarnym kablem .
    Pozostałe dwa to wyjścia prądowe już na pompkę spryskiwacza .
  • #4
    ToxicO
    Level 3  
    genek1000 wrote:
    Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. :D
    Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . :D
    Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa .
    W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz .
    Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno pośrednie złącze ( dokładnie to przy skrzynce bezpieczników kabinie , które łączy wiązkę kabiny z wiązka silnika) i zasila pompkę spryskiwaczy .
    Tyle w temacie . :D
    Wtyczka przy przełącznikach to czarna wtyczka 4 pinowa z czerwonym i czarnym kablem .
    Pozostałe dwa to wyjścia prądowe już na pompkę spryskiwacza .


    @genek1000 Mógłbyś napisać co musze sprawdzić dokładniej co pomierzyć i tak w miarę "łopatologicznie"? Bo jeśli chodzi o sprawy elektryczne to można powiedzieć, że jestem jaroszem ale chciałbym i tak sam to zrobić i czegoś się nauczyć przy okazji.
  • Helpful post
    #5
    andrzej20001
    Level 43  
    @genek1000 nie w 3 gen. tam steruje bsi,bsm. pompa lub ugnite przewody pompki. na 90%
  • #6
    ToxicO
    Level 3  
    andrzej20001 wrote:
    @genek1000 nie w 3 gen. tam steruje bsi,bsm. pompa lub ugnite przewody pompki. na 90%

    A te 10%? :D
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Ciężka praca
  • #8
    ToxicO
    Level 3  
    A ten moduł to jest taki zaraz obok bezpieczników pod kierownicą i tam Powinienem poszukać problemu?
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie ten pod maską
  • #10
    ToxicO
    Level 3  
    Te wtyczki razem z bezpieczniki co są obok akumulatora czy w jakimś innym miejscu to się znajduje?
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Tak ta skrzynka steruje silnikiem.
  • #12
    ToxicO
    Level 3  
    Jutro zajrze do niej posprawdzam miernikiem i dam znać. A jak ją odepne całkiem to mogę mieć później problem z odpaleniem auta albo jakieś błędy?
  • Helpful post
    #13
    genek1000
    Level 35  
    andrzej20001 wrote:
    @genek1000 nie w 3 gen. tam steruje bsi,bsm. pompa lub ugnite przewody pompki. na 90%

    Eeehhh . Znowu wzywają do tablicy :cry:
    Andrzej20001 - nie rozpędzaj się :D
    Czy my tu mówimy o Peugeot/Citroen :?:
    Bo to chyba tam figuruje BSI i BSM .
    W Renault to raczej UCH i UPC ( ostatnio przejęte od nissana również USM)
    Szczerze to nie znam samochodu osobowego koncernu Renault/ Dacia w którym pompka spryskiwaczy byłaby sterowna inaczej niż bezpośrednio - napięciowo - przez wyłącznik przy kierownicy .
    Owszem .
    Przełącznik spryskiwaczy jest również podpięty równolegle pod UCH ale tylko po to , aby UCH wiedziało kiedy włączyć wycieraczki .
    Nawet w nowszym modelu wyższym klasą od Megane 3 - Talismanie - jest to podłączenie bezpośrednie .
    Poniżej schemat Talismana .
    Specjalnie go przytaczam ponieważ jest na nim rozrysowany przełącznik do spryskiwaczy . ( 677 to pompka , 1519 to zespół przełączników kierownicy)
    Renault Megane 3 1.6 110KM K4M 866 - Spryskiwacze szyby

    Tutaj prawidłowy schemat dla Megane 3/Scenic 3
    Renault Megane 3 1.6 110KM K4M 866 - Spryskiwacze szyby

    Tutaj wygląd wtyczki od spodu zespołu przełączników

    Renault Megane 3 1.6 110KM K4M 866 - Spryskiwacze szyby

    Tak jak na schemacie PIN1 i PIN4 to prawdopodobnie czerwony i czarny ( piszę prawdopodobnie ponieważ Renault czasami robi psikusa i zmienia sobie nomenklaturę przewodów) . Czerwony to +12v a czarny to masa .

    PIN2 i PIN 3 to wyjścia bezpośrednio do pompki . Na nich zamiennie pojawia się plus z minusem ponieważ pompka działa na zasadzie odwrócenia kierunku obrotów silniczka - przód / tył .

    Wsadź od tyłu, do zapiętej wtyczki na przełączniku , żarówkę 12v/21w i zobacz czy zaświeca się pełnym światłem jak włączasz spryskiwacz .

    Możesz również wypiąć wtyczkę od przełącznika i zewrzeć przewodem PIN 4 z PIN3 oraz jednocześnie PIN2 z PIN1 . Będziesz robił za przełącznik :D Usłyszysz czy pompka się włącza .

    Uwaga :!: Nie zrób zwarcia pomiędzy PIN4 i PIN1 bo będziesz zakładał nowy temat - gdzie jest bezpiecznik od spryskiwaczy ? :D

    P.S.
    Andrzej20001 .
    Może w Peugocie jest to sterowane przez BSI ale w Renault jest to proste i tanie :wink:
  • #14
    ToxicO
    Level 3  
    @genek1000 w 99% w mojej megane jest w sumie ten sam schemat bo znalazłem i przeglądałem
  • #16
    ToxicO
    Level 3  
    Wpiąłem się żarówką pod PIN2 i PIN3 i w którą strone nie porusze manetki to i wycieraczki działają i żarówka się świeci. Co dalej?

    EDIT: Prąd jest wszędzie tylko nie na wtyczce przy spryskiwaczu.

    Czy na pewno nie ma więcej bezpieczników od tego niż jeden pod kolumną kierownicy?
    I jeszcze jedno pytanie. Jeśli dajmy na to gdzieś mi się wkradł jakiś szczur albo jakoś inaczej kable się roztarły i prąd nie dochodzi to czy moge zrobić tak że poprowadze dwa nowe kable prądowe od pompki i wepne się nimi do ten wtyczki 4 pinowej pod 2 i 3 pin? Czy to wtedy normalnie by chodziło tak jak oryginał? :D
  • #17
    genek1000
    Level 35  
    Bezpiecznik jest tylko jeden do czerwonego przewodu . Jak wychodzi z przełącznika to nie ma więcej bezpieczników . Jak zrobisz tak jak piszesz to będzie działać jak oryginał , aczkolwiek kultura nakazuje znaleźć przerwę i naprawić bo może coś więcej się dzieje w tym miejscu i np za miesiąc stanie na drodze lub w ogniu 😕
  • #18
    ToxicO
    Level 3  
    genek1000 wrote:
    Bezpiecznik jest tylko jeden do czerwonego przewodu . Jak wychodzi z przełącznika to nie ma więcej bezpieczników . Jak zrobisz tak jak piszesz to będzie działać jak oryginał , aczkolwiek kultura nakazuje znaleźć przerwę i naprawić bo może coś więcej się dzieje w tym miejscu i np za miesiąc stanie na drodze lub w ogniu 😕


    Jeśli odetnę całkiem ten przewód stary od zasilania i go zaizoluje to wydaje mi się że będzie dobrze.

    A masz może jakiś pomysł jak przeprowadzić kable od kierownicy do komory silnika? Bo tej oryginalnej gumy z kablami kompletnie nie mogę przebić w jakiejs bezpiecznej odległości od innych kabli i wyciągnąć jej całkiem też nie daje rady.
  • #19
    genek1000
    Level 35  
    ToxicO wrote:
    Jeśli odetnę całkiem ten przewód stary od zasilania i go zaizoluje to wydaje mi się że będzie dobrze.

    Ale jaka pewność że reszta przewodów w wiązce jest sprawna :?:
    Przecież te przewody nie idą sobie same w wiązce tylko z resztą przewodów zasilających kabinę , sterujących do silnika , świateł itp. .
    Nie znam przeszłości Pańskiego samochodu , a Pan zna :?:
    Nie wiadomo co się działo wcześniej , czy nie było jakiś napraw pojazdu i wiązka nie została zapięta do oryginalnych zapięć i leży luźno gdzieś na karoserii i pomalutku się przeciera od drgań .
    Najpierw przetarły się te od spryskiwacza a następne będą główne zasilające i wiązeczka zacznie się ładnie topić - obraz katastroficzny ale realny . :cry:
    Nawet jeśli przy pojeździe nikt nie grzebał to fabryka też mogła dać ciała :cry:
    Po drugie - jak będzie Pan ciął te przewody to musi znaleźć Pan miejsce gdzie łączą się z przewodami które idą do UCH - bo jeśli utnie Pan je przy przełączniku to straci Pan automatyczne włączenie wycieraczek w momencie włączania spryskiwacza . :cry:
    Trzeba będzie samemu włączać wycieraczki i potem spryskiwacz - albo odwrotnie . :D
    Po trzecie - Megane 3 nie posiada przelotki do kabiny żeby łatwo przeciągnąć przewody - trzeba celować w oryginalnej przelotce żeby innych nie uszkodzić albo wiercić nową dziurę w ścianie grodziowej . :cry:
    Nie łatwiej zrzucić zderzak i poszukać gdzie jest problem na instalacji i zrobić to zgodnie z kulturą techniczną :D
  • #20
    ToxicO
    Level 3  
    Wpiąłem się w wtyczkę nowym kablem i wszystko działa jak powinno (jak na razie :D ).
    @genek1000 dzięki za pomoc.