Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Megane 3 1.6 110KM K4M 866 - Spryskiwacze szyby

ToxicO 27 Feb 2021 15:00 1362 19
    ToxicO
    Level 3  
    Cześć, mam problem ze spryskiwaczami, otóż silniczek uruchamia się tylko czasami i nie wiem co może być przyczyną. Rozkręciłem wczoraj nadkole i wyciągnąłem silniczek i pod prostownikiem chodzi. Żaden bezpiecznik przepalony nie jest więc to też nie to. Sprawdzałem też miernikiem wtyczkę od silniczka na ciągłość obwodu ale nie było żadnej wartości, aczkolwiek nie znam się i nie wiem czy powinna we wtyczce być ta "ciągłość", ale jak sprawdzałem napięcie w tej wtyczce to miernik pokazywał że jest 9V, więc z ciekawości sprawdziłem czy silniczek podpięty pod prostownik na 9V się uruchomi i działał normalnie. Jedyne czego nie dałem rady sprawdzić to modułu zespolonego przy kierownicy.
    Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie leży problem? Czy to będzie przekaźnik? A jak tak to gdzie on się w aucie znajduje
  • Helpful post
    decybel91
    Level 42  
    To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
  • Helpful post
    genek1000
    Level 35  
    Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. :D
    Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . :D
    Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa .
    W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz .
    Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno pośrednie złącze ( dokładnie to przy skrzynce bezpieczników kabinie , które łączy wiązkę kabiny z wiązka silnika) i zasila pompkę spryskiwaczy .