Cześć, mam problem ze spryskiwaczami, otóż silniczek uruchamia się tylko czasami i nie wiem co może być przyczyną. Rozkręciłem wczoraj nadkole i wyciągnąłem silniczek i pod prostownikiem chodzi. Żaden bezpiecznik przepalony nie jest więc to też nie to. Sprawdzałem też miernikiem wtyczkę od silniczka na ciągłość obwodu ale nie było żadnej wartości, aczkolwiek nie znam się i nie wiem czy powinna we wtyczce być ta "ciągłość", ale jak sprawdzałem napięcie w tej wtyczce to miernik pokazywał że jest 9V, więc z ciekawości sprawdziłem czy silniczek podpięty pod prostownik na 9V się uruchomi i działał normalnie. Jedyne czego nie dałem rady sprawdzić to modułu zespolonego przy kierownicy.
Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie leży problem? Czy to będzie przekaźnik? A jak tak to gdzie on się w aucie znajduje
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa .
W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz .
Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno pośrednie złącze ( dokładnie to przy skrzynce bezpieczników kabinie , które łączy wiązkę kabiny z wiązka silnika) i zasila pompkę spryskiwaczy .
Tyle w temacie . Wtyczka przy przełącznikach to czarna wtyczka 4 pinowa z czerwonym i czarnym kablem .
Pozostałe dwa to wyjścia prądowe już na pompkę spryskiwacza .
Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa .
W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz .
Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno pośrednie złącze ( dokładnie to przy skrzynce bezpieczników kabinie , które łączy wiązkę kabiny z wiązka silnika) i zasila pompkę spryskiwaczy .
Tyle w temacie . Wtyczka przy przełącznikach to czarna wtyczka 4 pinowa z czerwonym i czarnym kablem .
Pozostałe dwa to wyjścia prądowe już na pompkę spryskiwacza .
@genek1000 Mógłbyś napisać co musze sprawdzić dokładniej co pomierzyć i tak w miarę "łopatologicznie"? Bo jeśli chodzi o sprawy elektryczne to można powiedzieć, że jestem jaroszem ale chciałbym i tak sam to zrobić i czegoś się nauczyć przy okazji.
@genek1000 nie w 3 gen. tam steruje bsi,bsm. pompa lub ugnite przewody pompki. na 90%
Eeehhh . Znowu wzywają do tablicy Andrzej20001 - nie rozpędzaj się Czy my tu mówimy o Peugeot/Citroen Bo to chyba tam figuruje BSI i BSM .
W Renault to raczej UCH i UPC ( ostatnio przejęte od nissana również USM)
Szczerze to nie znam samochodu osobowego koncernu Renault/ Dacia w którym pompka spryskiwaczy byłaby sterowna inaczej niż bezpośrednio - napięciowo - przez wyłącznik przy kierownicy .
Owszem .
Przełącznik spryskiwaczy jest również podpięty równolegle pod UCH ale tylko po to , aby UCH wiedziało kiedy włączyć wycieraczki .
Nawet w nowszym modelu wyższym klasą od Megane 3 - Talismanie - jest to podłączenie bezpośrednie .
Poniżej schemat Talismana .
Specjalnie go przytaczam ponieważ jest na nim rozrysowany przełącznik do spryskiwaczy . ( 677 to pompka , 1519 to zespół przełączników kierownicy)
Tutaj prawidłowy schemat dla Megane 3/Scenic 3
Tutaj wygląd wtyczki od spodu zespołu przełączników
Tak jak na schemacie PIN1 i PIN4 to prawdopodobnie czerwony i czarny ( piszę prawdopodobnie ponieważ Renault czasami robi psikusa i zmienia sobie nomenklaturę przewodów) . Czerwony to +12v a czarny to masa .
PIN2 i PIN 3 to wyjścia bezpośrednio do pompki . Na nich zamiennie pojawia się plus z minusem ponieważ pompka działa na zasadzie odwrócenia kierunku obrotów silniczka - przód / tył .
Wsadź od tyłu, do zapiętej wtyczki na przełączniku , żarówkę 12v/21w i zobacz czy zaświeca się pełnym światłem jak włączasz spryskiwacz .
Możesz również wypiąć wtyczkę od przełącznika i zewrzeć przewodem PIN 4 z PIN3 oraz jednocześnie PIN2 z PIN1 . Będziesz robił za przełącznik Usłyszysz czy pompka się włącza .
Uwaga Nie zrób zwarcia pomiędzy PIN4 i PIN1 bo będziesz zakładał nowy temat - gdzie jest bezpiecznik od spryskiwaczy ?
P.S.
Andrzej20001 .
Może w Peugocie jest to sterowane przez BSI ale w Renault jest to proste i tanie
Wpiąłem się żarówką pod PIN2 i PIN3 i w którą strone nie porusze manetki to i wycieraczki działają i żarówka się świeci. Co dalej?
EDIT: Prąd jest wszędzie tylko nie na wtyczce przy spryskiwaczu.
Czy na pewno nie ma więcej bezpieczników od tego niż jeden pod kolumną kierownicy?
I jeszcze jedno pytanie. Jeśli dajmy na to gdzieś mi się wkradł jakiś szczur albo jakoś inaczej kable się roztarły i prąd nie dochodzi to czy moge zrobić tak że poprowadze dwa nowe kable prądowe od pompki i wepne się nimi do ten wtyczki 4 pinowej pod 2 i 3 pin? Czy to wtedy normalnie by chodziło tak jak oryginał?
Bezpiecznik jest tylko jeden do czerwonego przewodu . Jak wychodzi z przełącznika to nie ma więcej bezpieczników . Jak zrobisz tak jak piszesz to będzie działać jak oryginał , aczkolwiek kultura nakazuje znaleźć przerwę i naprawić bo może coś więcej się dzieje w tym miejscu i np za miesiąc stanie na drodze lub w ogniu 😕
Bezpiecznik jest tylko jeden do czerwonego przewodu . Jak wychodzi z przełącznika to nie ma więcej bezpieczników . Jak zrobisz tak jak piszesz to będzie działać jak oryginał , aczkolwiek kultura nakazuje znaleźć przerwę i naprawić bo może coś więcej się dzieje w tym miejscu i np za miesiąc stanie na drodze lub w ogniu 😕
Jeśli odetnę całkiem ten przewód stary od zasilania i go zaizoluje to wydaje mi się że będzie dobrze.
A masz może jakiś pomysł jak przeprowadzić kable od kierownicy do komory silnika? Bo tej oryginalnej gumy z kablami kompletnie nie mogę przebić w jakiejs bezpiecznej odległości od innych kabli i wyciągnąć jej całkiem też nie daje rady.
Jeśli odetnę całkiem ten przewód stary od zasilania i go zaizoluje to wydaje mi się że będzie dobrze.
Ale jaka pewność że reszta przewodów w wiązce jest sprawna Przecież te przewody nie idą sobie same w wiązce tylko z resztą przewodów zasilających kabinę , sterujących do silnika , świateł itp. .
Nie znam przeszłości Pańskiego samochodu , a Pan zna Nie wiadomo co się działo wcześniej , czy nie było jakiś napraw pojazdu i wiązka nie została zapięta do oryginalnych zapięć i leży luźno gdzieś na karoserii i pomalutku się przeciera od drgań .
Najpierw przetarły się te od spryskiwacza a następne będą główne zasilające i wiązeczka zacznie się ładnie topić - obraz katastroficzny ale realny . Nawet jeśli przy pojeździe nikt nie grzebał to fabryka też mogła dać ciała Po drugie - jak będzie Pan ciął te przewody to musi znaleźć Pan miejsce gdzie łączą się z przewodami które idą do UCH - bo jeśli utnie Pan je przy przełączniku to straci Pan automatyczne włączenie wycieraczek w momencie włączania spryskiwacza . Trzeba będzie samemu włączać wycieraczki i potem spryskiwacz - albo odwrotnie . Po trzecie - Megane 3 nie posiada przelotki do kabiny żeby łatwo przeciągnąć przewody - trzeba celować w oryginalnej przelotce żeby innych nie uszkodzić albo wiercić nową dziurę w ścianie grodziowej . Nie łatwiej zrzucić zderzak i poszukać gdzie jest problem na instalacji i zrobić to zgodnie z kulturą techniczną