Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie wzmacniacza samochodowego?

woj20 20 Paź 2005 18:48 48813 14
  • #1 20 Paź 2005 18:48
    woj20
    Poziom 9  

    witam mam wzmacniacz magnat the rock 400 w instrukcju jest napisane ze kabel plusowy powinien mieć 10 mm²
    i teraz pytanie jaki dać bezpiecznik na ten kabel jezeli we wzmacniaczu jest bezpiecznik 30A? i jeżeli chodzi o "minus" wystarczy połączyc z masą obojetnie gdzie w samochodzie czy też do akumulatora?
    i ostatnie czy to prawda że kabel minusowy powinien być jak najkrótszy?
    z góry dzięki
    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 20 Paź 2005 18:59
    djlukas
    Poziom 27  

    podłącz taki sam bezpiecznik. a co do kabla minus to niepodpina sie do karoserii. podłącz go do akumulatora razem z plusem.

    1
  • #3 20 Paź 2005 19:53
    raveland
    Poziom 28  

    daj bezpiecznik w przedziale 40-60A moze byc i wiekszy
    kabel plusowy i minusowy powinny miec taka sama dlugosc a zatem isc do aku(najlepsze rozwiazanie)
    kabel daj najlepiej 20mm2 kto wie czy kiedy nie bedziesz zmienial na mocniejszy sprzeta a wtedy tez kable bedziesz musial

    0
  • #4 20 Paź 2005 20:42
    kraz73
    Poziom 27  

    raveland napisał:
    daj bezpiecznik w przedziale 40-60A moze byc i wiekszy
    kabel plusowy i minusowy powinny miec taka sama dlugosc a zatem isc do aku(najlepsze rozwiazanie)
    kabel daj najlepiej 20mm2 kto wie czy kiedy nie bedziesz zmienial na mocniejszy sprzeta a wtedy tez kable bedziesz musial


    40A Ci w zupełności wystarczy, większych niż 60A standardowy akumulator częściowo niedoładowany w zimie może nie być w stanie spalić a wtedy ... zresztą po co taki duży do 30A pochłoniętych?

    Kable powinny być jak najkrótsze. Plusowy musisz pociągnąć do aku, ale minusowy niekoniecznie, możesz zrobić połączenie na gwiazdę w środku samochodu. Rozwiązań jest kilka znajdziesz na forum.

    Kabel daj taki jaki jest/będzie ci potrzebny po co niepotrzebnie przepłacać?

    0
  • #5 20 Paź 2005 22:14
    woj20
    Poziom 9  

    jeszcze raz dzięki, a co do minusowego kabla to on nie musi być chyba taki gruby?

    0
  • #6 20 Paź 2005 22:28
    kraz73
    Poziom 27  

    Jeżeli nie będziesz go ciągnął do akku to może być cieńszy. Grubość zależy od długości i obciążenia. Tylko nie załóż jakiejś sznurówki 3mm², bo autko sfajczysz.

    1
  • #7 20 Paź 2005 23:13
    raveland
    Poziom 28  

    kraz73 napisał:
    Jeżeli nie będziesz go ciągnął do akku to może być cieńszy. Grubość zależy od długości i obciążenia. Tylko nie załóż jakiejś sznurówki 3mm², bo autko sfajczysz.


    tak sie nie powinno robic przy wiekszych mocach gdyz masa masie nie rowna w starszych samochodach karoseria moze nie miec wystarczajacej masy czasami sie zdaza w nowych i najlepiej ciagnac z aku zeby pozniej nie bylo zadnych przykrosci

    0
  • #8 21 Paź 2005 00:00
    kraz73
    Poziom 27  

    Łoj raveland nie doczytałeś postu o łączeniu w gwiazdę? po co ma z masą śmigać do aku niech łączy na gwiazdę w autku. Chyba nie sądzisz, iż w ten sposób załapie się na "pętlę masy"? Zwłaszcza, że w tym magnacie masy przetwornicy i sygnałowa mogą pracować z różnymi potencjałami? Jedyne co go może spotkać to zły styk gwiazdy do masy pojazdu, ale tego i tak za niego nie zrobimy, a jak ktoś się uprze to i do klemy źle podłączy.

    1
  • #9 21 Paź 2005 19:34
    woj20
    Poziom 9  

    Aha a co to dokładnie znaczy "podłączanie w gwiazdkę" szukalem na forum ale jak wpisałem to nic nie znalazło
    Jakiej grubości powinien być przewód minusowy?
    dwa przypadki: odległość do ako 5m
    lub do masy np. lampy odległość 0.5m nie wiem czy w ogóle tak można?

    0
  • #10 23 Paź 2005 10:34
    kraz73
    Poziom 27  

    Połączenie masowe robisz np. na nadkolu, u siebie przyspawałem śrubę i po kłopocie. Od tej masy prowadzisz masy do radia, wzmacniacza i innych elementów CA. Zasada jest taka, że wszystkie masy muszą spotkać się w tym samym miejscu.

    0
  • #11 23 Paź 2005 14:34
    woj20
    Poziom 9  

    Widze że kolega dośc kozackie metody stosuje:D ja znie zamierzam nic nigdzie spawać ale dzieki za info
    a co z grubością tego przewodu minusowego?
    Pozdrawiam

    3
  • #12 23 Paź 2005 18:15
    kraz73
    Poziom 27  

    Mam kupę znajomych blacharzy, malarzy dodatkowo sam mam spawarkę tylko elektryczną, i na pewno nie bawię się w rozizolowania gwoździem karoseri etc. Śruba, spaw, drobna zaprawka malarska i masa idealna. Z tyłu każdego samochodu znajdziesz parę miejsc do łączenia masy. U mnie była ale nie z tej strony to poprawiłem producenta. Nakładam póżniej na połączenie smar i kończę zabawę z masą. Jak komuś masa z tyłu nie odpowiada to można poprowadzić z aku ew. zastosować linia zbalansowaną. Ale standardowo klient jak usłyszy cenę to wymięka.

    Dlaczego tak łączę masę, bo wielu klientów, chce żeby wzmaka zasilić z aku ale zapominają, że masę radia należałoby wtedy podłączyć bardzo blisko wzmaka. Inaczej spadek napięcia na przewodzie masowym wzmacniacza wprowadza dodatkową różnicę potencjałów między masami radio-wzmacniacz a kable RCA nie najlepiej nadają się do jej wyrównywania.
    Nie wszystkie też wzmacniacze mają separatory na opach, w niektórych masa zasilająca i sygnałowa jest tą samą masą. Powoduje to przepływ dość znacznych prądów przez kable RCA.
    Jeżeli już musisz prowadzić go koniecznie z aku to zastosuj grubszy od plusowego aby różnica potencjałów nie była za duża.

    0
  • #13 23 Paź 2005 18:33
    woj20
    Poziom 9  

    Nie spoko ja wcale nie mówie że to jest zaraz rozwalanie karoserii czy cos takiego Sposób napewno dobry jak się ma wlasny samochód ja niestety nie mam i za duże przeróbki nie wchodza w grę
    a jak z tym przewodem ktoś może wie?

    1
  • #14 07 Maj 2007 22:58
    Linet
    Poziom 10  

    Witam

    Ja mam takie pytanko. Skoro w radiu niemam wyjść RCA (czincze) to jak mam podłączyć wzmacniacz??

    1
  • #15 07 Maj 2007 23:05
    tplewa
    Poziom 37  

    Cytat:
    Jeżeli nie będziesz go ciągnął do akku to może być cieńszy.



    :arrow: kraz73 gadasz okropne glupoty, a co ma do tego dlugosc kabla.
    "plusowy" i "minusowy" musza miec taki sam przekroj. Choc mozna i 2 rozne, ale przekroj najmniejszego nie moze byc mniejszy od wymagan dla danego pradu :)

    Dlaczego

    Code:

    +o--------| R |----------o-
          I1                I2


    i tutaj jak by nie bylo I1 = I2 :) czyli i "plusowym" i "minusowym" plynie taki sam prad...

    Masy mozna w "gwiazde", a konkretnie chodzi o to aby masy schodzily sie w jednym punkcie. Do tego nalezy wybrac odpowiedni punkt na nadwoziu, ktory zapewnia dobre polaczenie z masa akumulatora, a nie np. przez jaks srobke czy kilka spawow (zgrzewow)

    0