Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera

skoradan 01 Mar 2021 09:36 753 11
  • #1
    skoradan
    Level 9  
    Witam w moim uaz 469b z silnikiem mercedes Mb 100. Pojemność 2.0 diesla już drugi raz łożysko się zatarło i zacisk się aż powyginał. Wysprzęglik ->łapa-> tuleja z łożyskiem operowym uaz ->zacisk mercedesa ->tarcza uaz. Reduktor i skrzynia uaz a silnik mercedes Nie wiem co zrobić aby łożysko oporowe nie zacierało się ostatnim razem mechanik w dwóch miejscach regulacje zrobił z na wysprzegliku i dał gumę pod pędał sprzęgła aby za daleko nie wciskać Nic to nie pomogło łożysko się zatarło w załączniku Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Łożysko cały czas pracuje, nie odsuwa się od docisku tak jak powinno. Więc i szybko je szlag trafia. Trzeba by skrócić tę tuleję, żeby cofnęło się w stronę skrzyni.
  • #3
    skoradan
    Level 9  
    Witam, wymieniłem stare łożysko oporowe na wzmacniane ale jeszcze próby na zapalonym silniku nie było będzie w poniedziałek narazie spostrzeżenia z wymiany tulejka została skrócona, sprężyna skrócona aby była mocniejszego i łożysko cofało się prawie do końca w załączeniu zdjęcia. Wnioski ostateczne Wysprzęglik nie pozwala aby łożysko cofało się tak jak na lince i musi trochę chodzić bo nie cofa do końca Jakieś rady co w tym wypadku zrobić bo wysprzeglik był cofnięty do końca
    https://filmy.elektroda.pl/30_1615664896.mp4
    Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera
  • #4
    Megawe
    Level 34  
    Na słoneczku bardzo szeroki ślad współpracy z łożyskiem oporowym.
    Może to być spowodowane za grubą tarczą sprzęgłową.
    Zrób zdjęcie przykręconego docisku. Pod jakim kątem jest słoneczko ?
  • #5
    skoradan
    Level 9  
    Co do grubości tarczy sprzęgłowej to raczej nie ten powód ponieważ poprzednia tarcza która jeździła w nim 2tyg miała jeszcze włoski na okładzinie wiec była jak nowa w załączeniu zestaw jaki teraz wsadziłem i filmik z luzem jaki jest na łapie czyli na łożysku operowym
    https://filmy.elektroda.pl/82_1615787893.mp4
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Weź kawałek płaskownika ≠8-10mm, wywierć otwory tak aby przykręcić go do obudowy sprzęgła i do tego płaskownika przykręć wyprzęgnik w położeniu nie napinającym łapy sprzęgła
  • #7
    skoradan
    Level 9  
    Wysprzęglik został dostosowany tak aby do końca się cofał (został skrócony siłownik który się wysówa) ale doczytałem że wysprzęglik i Lożysko oporowe pracuje czły czas, z tym że zaczyna przenosić obciążenie w momencie wciśnięcią sprzęgła. Współczesne samochody a szczególnie ze sterowaniem hydraulicznym mają sprzęgło "samoregulacyjne", co oznacza ciągłe oparcie łożyska wyciskowego o "docisk" sprzęgła.



    Jedyne rozwiązanie to na linkę zrobić sprzęgło np takie jak w Lublinie żuk Tarpan
  • #8
    4jerry
    Level 27  
    A może skrzynia biegów za blisko silnika? Wtedy możliwości regulacji może nie być. Łożysko tego typu nie miało styku z dociskiem po zdjęciu stopy z pedału sprzęgła, np. w Nysie, czy Żuku.
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Coś mi się zdaje, że urżnąłeś nie tam gdzie trzeba:
    patrząc na ślady to uciąłeś tuleję po której przesuwa się łożysko oporowe (czarne kółko), a powinieneś skrócić tuleję zewnętrzną, tą na którą nabija się łożysko (czerwone kółko)
    Tam widać też sprężynkę, która powinna niwelować nacisk wyprzęgnika na łapę i cofać łożysko
    Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera
  • #10
    Megawe
    Level 34  
    Przegub na którym waha się łapa może mieć regulowaną długość i można wyregulować zakres wychylania.
  • #11
    skoradan
    Level 9  
    carrot wrote:
    Coś mi się zdaje, że urżnąłeś nie tam gdzie trzeba:
    patrząc na ślady to uciąłeś tuleję po której przesuwa się łożysko oporowe (czarne kółko), a powinieneś skrócić tuleję zewnętrzną, tą na którą nabija się łożysko (czerwone kółko)
    Tam widać też sprężynkę, która powinna niwelować nacisk wyprzęgnika na łapę i cofać łożysko
    Uaz 469b z silnikiem mercedesa Mb 100 2.0 D. Łożysko oporowe się zaciera


    Hej tak masz racje tam gdzie narysowałeś kółko czerwone to nie było potrzeby obciąć gdyż sprężynka choć została sporo skrócona to i tak tuleja zewnętrzna nie cofała się do końca jest kilka mm zapasu Mocniejsze naprężenie sprężynki dodatkowo skrócenie tuleji zewnętrznej mogło spowodować za duże naprężenie na sprężynie i nie dociskanie docisku sprzęgła. Dziś odebrałem od mechanika samochód

    Diagnoza

    Koła 33 cale i ciąganie dużych przyczep z obciążeniem i nadmierne naciskanie sprzęgła powodowały ze łożyska się zacierały gdyż były od żuka czy Lublina wsadzane do tego pojazdu


    Wprowadzone poprawki

    1.łożysko oporowe wzmacniane
    2. Regulacja czyli odstęp docisku czyli słoneczka od łożyska oporowego co najmie 5 mm pozostaje zapas kilka mm jeszcze na ewentualne cofnięcie do samego końca poprzez skrócenie sprężyny aby tuleja zewnętrzna łożyska oporowego doszła do końca
    3. Regulacja wysprzęglika tak aby bolec na tłoku nie przeskadzał w samoregulacji z łapą
    4. Pod pedałem sprzęgła zastosowano gumę aby za mocno nie działało łożysko oporowe na docisk i tarczę sprzęgłową


    Pierwsza jazda była dziś

    Wrażenia

    Biegi czyli 1 bez zgrzytania wchodzi Czyli siła jaka jest przenoszona przy wciskaniu sprzęgła wystarczy i jest ok.


    Nagram filmik być może będzie widać jak to teraz pracuje