Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Komputer w nexia 1,5 8V - proszę o pomoc!!!

puchalak 20 Oct 2005 20:08 5308 12
  • #1
    puchalak
    Level 14  
    Mam wielki problem. Posiadam nexie 1,5 8V z gazem. Oczywiście jeździłem głównie na gazie więc zapiekł się jeden wtryskiwacz. Ponieważ idzie zima i trudno jest zapalić na 3 cylindrach kupiłem jeden nowy wtrysk i na wszelki wypadek pompkę paliwa. Zacząłem od pompki – wymiana prosta i nawet przyjemna. Po wymianie zapaliłem silnik – nic się nie zmieniło- na benzynie kulał, na gazie pracował idealnie. Po chwili zgasiłem i chciałem zapalić jeszcze raz. Nie dało się. Troszkę kaszlał ale nie chwytał na benzynie (nie mam możliwości zapalania na samym gazie – zawsze muszę zaczynać od benzyny). Po długiej walce i badaniu przyczyn okazało się że komputer daje sygnał tylko na jeden wtryskiwacz. Pozostałe 3 kanały są martwe. (wyjąłem listwę i obserwowałem z którego sika benzyna – sikała z jednego – potem w celu wyeliminowania wad wtryskiwacza przepiąłem kostki i doszedłem że tylko jeden kanał jest sprawny. Czym zgrzeszyłem. Dlaczego popsuł się komputer. Da się to naprawić? Wtryskami steruje chyba duży scalak z radiatorem. Boje się że jak kupię nowy komputer stanie się to samo.Mam jeszcze jedno podejrzenie – koło komputera jest dość zaawansowany immobilajzer – sterowany schowanym guziczkiem. Ale gdy się blokuje, nie działa nawet ten jeden wtryskiwacz więc to chyba nie to – chyba że ma on taki tryb pracy iż imituje silnik usiłujący zapalić – ale to chyba niemożliwe. Bardzo proszę o pomoc
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    puchalak
    Level 14  
    nie, to nie emulatory - rozpiąłem kostki i je zmostkowałem. Ale miałem olśnienie - odpadły masy wtryskiwaczy wyprowadzone na kabel oczko i przykręcone do obudowy wałka rozrządu - oglądałem je kiedyś - marnie wyglądały i pewnie gdy silnik skakał paląc na 3 cylindry odpadły. Mam nadzieję - jutro sprawdze (auto zostało w pracy) ale pewien nie jestem czy to jest to. A jakby co to da się kupić driver sterujący wtryskami - otworzyłem obudowę komputera i zauważyłem że te układy mają tylko 5 -cyfrowe numery
  • #4
    puchalak
    Level 14  
    Niestety sprawdziłem - wspólna masa (albo + nie wiem) wtryskiwaczy jest ok
    Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
  • #5
    0__0
    Level 30  
    Przeciez Elektrit ci napisal - jest jeden driver sterujacy ,jak chcesz bardziej lopatologicznie
    to wszystkie wtryski polaczone sa rownolegle (i w zwiazku z tym pracuja jednoczesnie) - jest to okreslane jako fullgrup, zreszta identycznie jest w espero -doskonale to widac na schemacie
  • #6
    Kar
    Level 13  
    Miałem już takie historie w różnych DAEWOO i problem zawsze był ten sam.W emulatorze wtrysków uszkodzeniu ulegały przekażniki przełanczające wtryski na rezystory.Proponuję wypiąć całkowicie emulator i powrócić do układu fabrycznego z przed przeróbki ''na gaz''idopiero wtedy diagnozować układ wtrysku i sterownik:!:Jest tam jeszcze czujnik położenia wału i nie tylko.To wszystko trzeba sprawdzić przed wymianą sterownika[Podejrzewam iż nie potrzebną]Zdobądż schemat.
  • #7
    puchalak
    Level 14  
    Wczoraj walczyłem i wywalczyłem... Oczywiście macie rację – to wina emulatora wtryskiwaczy, a właściwie chyba przewodów do niego, niedbale puszczonych przez gazowników. Poruszałem, postukałem i zaczęło działać, ale i tak przepiąłem na oryginalne kostki by wykluczyć wpływ instalacji gazowej. No i pierwsze zaskoczenie – dowiedziałem się że w nexii komputer steruje wtryski dwukanałowo (czyli parami po 2) a u mnie wszystkie puszczały paliwo równocześnie. Odpiąłem komputer i omomierzem zmierzyłem kostki wtryskiwaczy. Oczywiście plus jest wspólny, ale sygnał sterujący z komputera też był wspólny dla wszystkich – a powinny być połączone po dwa. Pokopałem po instalacji i znalazłem. Tuż przy kostkach komputera założono jakiś zewnętrzny niby-immobilajzer. Ponieważ miał on przekaźniczek z jedną parą styków, a włączono go właśnie na sygnał sterujący wtryskiwaczami, montujący rozciął i zwarł dwa sygnały wychodzące z komputera do wtryskiwaczy włączył na przekaźnik i podobnie za przekaźnikiem dwa kable do wtryskiwaczy były zwarte. No ale najdziwniejsze że było to zrobione z 8 lat temu, a auto świetnie jeździło większą część swego życia na benzynie. I wcale dużo nie paliło. No ale wracając do tematu. Mimo odpięcia gazu auto źle zapala na benzynie, jakby na 3 cylindrach, źle się wkręca na obroty, szarpie go. Przy wyższych obrotach jakby pracuje lepiej. Świece, kable, pompa paliwa i jeden zupełnie martwy wtryskiwacz jest nowy. Ponoć takie coś się zdarza gdy do kolektora dostaje się lewe powietrze. Na listwie wtryskowej jest dziwny zawór nadmiaru sterowany chyba podciśnieniem, Z tym że zawór jest chyba przed ostatnim wtryskiem. I ten wtryskiwacz zapiekł się na amen. Może właśnie od niedziałania?
    Silnik jest identyczny z oplowskim Może ktoś też takie coś przeżył i znalazł rozwiązanie?
  • #8
    puchalak
    Level 14  
    coś nie mogę doprosić się pomocy. Walczę nadal sam. Mam pytanie – na listwie wtryskowej przed ostatnim wtryskiwaczem jest taki niby zawór sterowany chyba podciśnieniem z kolektora dolotowego – ktoś wie po co to jest i jak to działa? Jak jest utrzymywane ciśnienie na listwie skoro z jednej strony dochodzi paliwo z pompki w baku a z drugiej jest powrót do baku?
  • #9
    trytronik
    Level 22  
    No a robiłeś pomiar ciśnień na każdym z cylindrów, u mnie w serwisie od tego się rozpoczyna. Poszukaj na którym nie pali i zobacz podstawowe rzeczy iskrę na świeci, pomiar na nim ciśnienia, łącznie z tzw próbą olejową, to zawęzi krąg poszukiwań.

    Krzysztof
  • #10
    puchalak
    Level 14  
    zacząłem od mierzenia kompresji - jest chyba w miarę ok (na 2 cylindrach ok 11,5 na 2 ok 13) - z resztą na gazie działa wręcz cudnie
  • #11
    trytronik
    Level 22  
    No to teraz pozostał pomiar ciśnienia samego paliwa na listwie wtryskowej i czy się utrzymuje podczas dłuższego postoju. Sprawdź jeszcze zawór który upuszcza z listwy paliwo jak jest za duże ciśnienie.

    Krzysztof
  • #13
    s113
    Level 12  
    Mi nexia 8v jak nie chciała zapalac to problem był prozaiczny.
    Pompa paliwa nie dostawała impulsu, że ma nabijac paliwo.
    Wyjełem przekaznik pompy paliwa, popsikałem ordzewiaczem(można kupic nowy koszt 40zł) włożyłem i pali odrazu.
    (wcześniej nie chciała zapalac , tylko było słycha jak trochę drgnie. Nie wyciągałem wtryskiwaczy, ale skoro u pana 1 wtrysk tylko leje przy kręceniu to byc moze tylko puszcza resztki paliwa z układu.