Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio III 1.5 dCi 2012 - Nie zamyka się, zamki odbijają

MarcinB MB 01 Mar 2021 19:45 462 8
  • #1
    MarcinB MB
    Level 6  
    Witam wszystkich.
    Clio III 1.5 dCi 75 Night&Day 2012 5 drzwi, kluczyk 2 przyciski rozkładany, szyby tylne korbki. Nie działa zamykanie drzwi z pilota. Tzn. zamki trzaskają, odbijają. Dziwne że nie gaśnie lampka w bagażniku po zamknięciu klapy. Po otwarciu drzwi oświetlenie wewnątrz
    gaśnie po ok.10 min co jest normalne ale jednocześnie zapala się lampka w bagażniku a tak być nie powinno. Programowanie zamykania automatycznego (powyżej 7 km/h) działa (jazda próbna), tzn. wtedy auto się zamknęło. Pali się na stałę kontrolka wszytkich otwartych drzwi oraz klapy. Wymontowałem, przesmarowałem linki zamka drzwi kierowcy. Wymontowałem włącznik klapy oraz zamek. Włącznik otwiera i zamyka zamek klapy. Na podstawie schematów elektrycznych pobranych z chomikuj.pl (Clio III 05.2009) wynika , że powinien być przekaźnik zamka centralnego nr 1042 ale w tym modelu 2012 go nie ma po prawej stronie pod deską (po wyjęciu szuflady schowka) jest tylko airbag pasażera. To samo z czujnikiem zamykania klapy 560 (to chyba tylko w wersji z kartą hands free). W tym aucie takiego nie ma. ,,Cyka,, tylko przekaźnik na module komfortu BCM, czy UCH jak zwał tak zwał. Pod maską nic nie ,,cyka,, podczas zamykania z klucza czy z przycisku na desce. Czy ktoś ma linka do schematów elektrycznych Clio polift z 2012? Czy takie przekaźniki na płytkach BCM /UCH modułu komfortu lub inne elementy często stwrzają problemy? Mogę demontować i sprawdzać wszystkie zamki dookoła ? Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • Helpful post
    #2
    milejow
    Level 43  
    MarcinB MB wrote:
    gaśnie po ok.10 min co jest normalne

    Nie jest normalne, powinna zgasnąć po kilkunastu sekundach. Któraś krańcówka pokazuje ciągle otwarte drzwi i stąd zamki odbijają, odpinaj po kolei drzwi i sprawdzaj albo diagnostyka i podgląd parametrów (które drzwi widzi otwarte mimo,że zamknięte)
  • Helpful post
    #3
    genek1000
    Level 34  
    MarcinB MB wrote:
    Po otwarciu drzwi oświetlenie wewnątrz
    gaśnie po ok.10 min co jest normalne ale jednocześnie zapala się lampka w bagażniku a tak być nie powinno.

    Odnośnie zapalania się jednocześnie lampki w bagażniku i podsufitce to tak ma być . Jest to podłączone do jednego wyjścia prądowego w UCH

    milejow wrote:
    Nie jest normalne, powinna zgasnąć po kilkunastu sekundach.

    Milejow dlaczego ? Przecież jak nie zamknie wszystkich drzwi pojazdu a zapłon nie jest włączony to lampka gaśnie po 10 minutach - zabezpieczeni przed rozładowaniem akumulatora

    MarcinB MB wrote:
    zamki trzaskają, odbijają.

    Normalne zachowanie pojazdów tego producenta w przypadku gdy nie wszystkie pokrywy pojazdu są zamknięte .
    Czujniki otwarcia drzwi są wbudowane w zamki .
    Najszybsza droga eliminacji to odpinanie instalacji drzwi na słupkach . 3 minuty i wiadomo czy to któreś drzwi czy instalacja wewnątrz pojazdu
    MarcinB MB wrote:
    Wymontowałem włącznik klapy oraz zamek.

    Czy próbowałeś zamykać centralny na odłączonej wtyczce od zamka klapy ?
  • IGE-XAO
  • #4
    MarcinB MB
    Level 6  
    Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj spróbuję odpinać te wtyczki przy słupkach po kolei i odłączę zamek klapy bo nie pamiętam czy tak zrobiłem wcześniej.
  • #5
    MarcinB MB
    Level 6  
    Tak jak napisaliście , odpinałem wtyczki na słupkach dookoła(rzeczywiście chwila). Przy odpiętych drzwiach prawy tył, działa zamykanie. Wymontowałem zamek, oczyściłem na zewnątrz, przesmarowałem troszkę ale to nie pomogło. Nr zamka 4PIN 300129F, 8200300129. Zauważyłem zamokniętą wiązkę tychże drzwi. Ponieważ kontakt jest na słupku poszło szybko, tylko kilka spinek. Odizolowałem, oczyściłem z wody (zebrała się w gumowej otulinie), przedmuchałem. Dziwne bo drzwi posiadają duże otwory odpływowe a złącze w słupku było suche (zdemontowałem osłonę pasa bezpieczeństwa pasażera i pas). Zero śniedzi, przetarć zarówno na kablach jak i w obu wtyczkach. Zmierzyłem przejście na 4 przewodach na wiązce. OK. Podpiąłem wszystko z powrotem i to samo. Czyli pozostało zamówienie innego zamka. Mam nadzieję, że na tym się skończy. Wrzucam foty jakby był ktoś ciekawy jak wygląda w środku taki zamek...
  • #6
    milejow
    Level 43  
    genek1000 wrote:
    Przecież jak nie zamknie wszystkich drzwi pojazdu a zapłon nie jest włączony to lampka gaśnie po 10 minutach - zabezpieczeni przed rozładowaniem akumulatora

    Przepraszam,zrozumiałem,że lampka gaśnie po 10 min. po otwarciu i zamknięciu drzwi,jeśli pozostawimy otwarte to lampka zgaśnie po 10 min.jak nadmieniłeś.
  • #7
    MarcinB MB
    Level 6  
    Witam. Czekam na używany zamek. Tak, lampki gasną po chwili po zamknięciu drzwi, jeśli zamykanie funkcjonuje prawidłowo. Dziwi mnie natomiast, że zapala się lampka w bagażniku po otwarciu drzwi bocznych. W naszych Renault Espace IV 2.0 dci , 2 szt. z 2007 nie zapala się po otwarciu drzwi , tylko po otwarciu klapy bagażnika (dokładnie ta sama lampka). Być może inaczej poprowadzona instalacja. Trzeba by przeanalizować schematy. Pozdrawiam
  • #8
    milejow
    Level 43  
    MarcinB MB wrote:
    Dziwi mnie natomiast, że zapala się lampka w bagażniku po otwarciu drzwi bocznych.

    Chyba poszli na skróty i zmniejszyli ilość wejść krańcówek, mam Clio 2011 i Megane 2006 i w obu bagażnik świeci po otwarciu drzwi. Z drugiej strony dziwne w przypadku Meganki bo na wyświetlaczu pokazuje osobno bagażnik i drzwi.
  • #9
    MarcinB MB
    Level 6  
    Witajcie. Kilka tygodni temu zmierzone przejście przed kontaktem R243 na słupku (demontaż osłon słupka środkowego oraz pasa bezpieczeństwa) i na końcu wiązki. Przyszły zakupione używane zamki , jeden za 70 PLN oraz drugi za 40 PLN. Nr zamka 4PIN 300129F, 8200300129. Żaden nie działał na tym kontakcie. Nie wiem jak mierzyć, jakie wartości powinny występować w momencie zamykania bądź otwierania drzwi pilotem. Ja mam przez chwilę 3,4 V a na pin-ach od głośników napięcie po 5,8 V na każdym oczywiście przy włączonym radiu. Dostałem się do wiązki zamka lewego tylnego, po drugiej stronie, zamieniłem pin tak aby było jak po prawej i oba zamki działały. W tym momencie wykluczyłem raczej defekt zamka więc ten tańszy odesłałem. Trafiła się na próbę wiązka z Renault Modus, 4 pin, bez głośników i po jej podpięciu o dziwo zamek działa ale odbija. Kupiłem używaną wiązkę . Swoja drogą nie mam schematów do po-lifta tylko do modelu 05.2009. Visu Renault. Tutaj u mnie na wiązce są przewody biały, czarny, brązowy oraz łososiowy. I to by się zgadzało ze schematem nr 3-77. Natomiast przed kontaktem, złączem R243, są przewody zielony oraz pomarańczowy jako piny- sterowania zamka. Tak jak na schemacie 3-70. Zakupiłem używaną wiązkę do drzwi (8200676) za jedyne 40 zł z wysyłką i po wymianie autko zaczęło się „regularnie” zamykać i otwierać. Tzn. odbijało na początku za którymś razem. Po poprawieniu, zmianie pozycji klamki, zamykało się znów poprawnie. Zdemontowałem więc klamkę i poprawiłem tę sprężynkę odciągającą w rowek oraz ułożyłem linkę tak aby nie była zagięta, zduszona. Pomogło. W międzyczasie podmieniłem zamek w klapie na użyczony od Modusa ale to nie było to. Pozdrawiam wszystkich.