Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

magic9 02 Mar 2021 08:26 471 0
  • #1
    magic9
    Editor
    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?
    Rozwój e-commerce przyspieszył. Wielu przedsiębiorców przeniosło sprzedaż do internetu. Część z nich planowała ten krok za jakiś czas, inni w ogóle o tym nie myśleli. W mijającym roku zmienił się nie tylko sposób kupowania, ale też typ produktów zamawianych przez internet. Zmiany oraz ich tempo oznaczają dla konsumentów więcej możliwości wyboru. Dla właścicieli sklepów internetowych jest to wyzwanie, bo rozwijający się rynek oznacza więcej konkurencji. Pozycjonowanie sklepu internetowego staje się koniecznością, ale w przeciwieństwie do reklamy, na efekty trzeba poczekać.



    Audyt SEO – na początek analiza sklepu

    Prowadzisz sklep internetowy, ale od jakiegoś czasu nie widzisz w sprzedaży wysiłku włożonego w jego zarządzanie? A może obserwujesz też spadek pozycji w Google i mniejszy ruch na stronie?

    Z pewnością trzeba sprawdzić, co kryje się za niezadowalającymi wynikami i przenalizować stronę pod kątem dotychczas wdrażanych zmian. Służy do tego audyt SEO sklepu internetowego. W zakres prac audytowych wchodzi analiza strony (on-site) i jej otoczenia (off-site). Badanie elementów wewnętrznych dotyczy np. indeksowania, jakości contentu (np. zjawiska duplicate content i thin content), czasu ładowania się witryny, meta tagów, nagłówków i tytułów, dostosowania strony do urządzeń mobilnych. Natomiast w zakresie elementów off-site sprawdzane są m.in.: linki przychodzące oraz wewnętrzny profil linkowania, działania konkurencji (benchmarking) i ewentualne kary nałożone przez Google. Audyt wymaga użycia narzędzi analitycznych takich, jak chociażby Google Search Console, Google Analytics, SEMSTORM, Senuto czy MAJESTIC.

    Audyt SEO sklepu internetowego przyda się również sklepom, które wkraczają do e-commerce i chcą na starcie budować rozpoznawalność w swojej branży poprzez wyszukiwarkę.

    Pozycjonowanie szerokie a pozycje w Google

    Dla kupującego wyszukiwarka Google jest często początkiem ścieżki zakupowej. Dokładniejsze pytanie (fraza) świadczy o tym, że użytkownik wie, czego chce. Na przykład, jeśli szuka butów męskich i właśnie tych słów używa do znalezienia sklepu, zapewne jeszcze nie doprecyzował swojej potrzeby. Natomiast wpisanie w pasek wyszukiwarki wyrażenia: „buty męskie sportowe wyprzedaż” oznacza poszukiwanie sklepu oferującego ten rodzaj obuwia w niższej od standardowej ceny. Właśnie za pomocą tego typu fraz możesz dotrzeć do najbardziej zdecydowanych użytkowników.

    Frazy złożone z więcej niż dwóch wyrazów to frazy z tzw. długiego ogona (long tail). Pozycjonowanie wykorzystujące rozbudowane wyrażenia zwiększa potencjał wyszukiwawczy witryny e-commerce i cechuje się wysoką konwersją. Użytkownik otrzymuje mniej wyników, ale dokładniejszych. Pozycjonowanie sklepu internetowego (https://www.ideoforce.pl/e-commerce/pozycjonowanie-sklepow/) szerokie sprawdzi się w sklepach z dużą ilością treści, np. dysponujących szeroką ofertą wraz z opisami produktów i prowadzących bloga dla klientów.

    Co daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Sukces sklepu internetowego mierzy się liczbą i wielkością transakcji, lojalnością klientów i regularnym przypływem nowych, reputacją – opiniami umieszczanymi w social media czy wizytówce Google. Natomiast dobre pozycjonowanie sklepów internetowych widać po pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy i zachowaniach użytkowników. Im wyższa pozycja sklepu w SERP, tym więcej wejść na stronę. Co więcej, zoptymalizowana strona jest intuicyjna dla klienta i sprawnie prowadzi go przez ścieżkę zakupową.

    Kiedy można spodziewać się pierwszych wyników pozycjonowania? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, bo każdy sklep ma swoją historię. Jeśli nigdy nie budowałeś w ten sposób widoczności, to oczekiwanie na pierwsze wyniki może zająć więcej czasu, niż w przypadku strony wcześniej optymalizowanej. Jednak warto. Bo pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli Ci dopasować właściwe słowa kluczowe, docierać do klientów z grupy docelowej, a wraz z pozycją w wyszukiwarce budować pozycję w branży.

    [Artykuł sponsorowany]