Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja LPG do Volvo 850 T5 silnik 2.0

Szanta 20 Oct 2005 21:37 9881 8
  • #1
    Szanta
    Level 11  
    Mam zamiar kupić takie autko. Raz już się wrąbałam z kiepską instalką do mojego paska. Nie chcę popełnić drugi raz tego samego błędu.
    Otóż mam kilka pytań:
    1. Czy ktoś wie, jak się sprawują silniki w volvo na LPG?
    2. Podobno do tego typu silnika (1994 r.) zakłada się sekwencję. Koszt instalacji ok. 3 tys. PLN (tak mi powiedział znajomy, który chce sprzedać to autko). Wydaje mi sie nieduża cena, ale z jakością instalacji może być kiepsko.

    Auto nieźle pali beznzynę. Na trasie ok. 10l/100 km. Stąd mój pomysł na gaz.
    Proszę o wszelkie uwagi
    -------------------------
    Pozdrawiam
  • #2
    Slawek J
    Level 30  
    To T5 to chyba ktos przykleil bo wtych Volvach silnik o tym oznaczeniu mialy pojemnosc dokladnie 2319 cm3 a oznaczenie T-5 oznaczalo silnik o mocy 225 KM a T-5R 240KM. Podejrzewam ze masz silnik 2.0 T z turbo doloadowaniem o mocy 210 KM lub 175 KM.
    Silniki benzynowe wyposazone w turbosprezarke dobrze chodza tylko na instalacji sekwencyjnej, na zwyklej mieszalnikowej to szkoda twoich pieniedzy.
    Pozdrawiam.
  • #3
    Szanta
    Level 11  
    Masz rację Sławku. Na to zwróciłam uwagę znajomym, którzy chcą sprzedać auto. Pierwotnie słyszałam, że to silnik 1,9.
    Poza tym po przestudiowaniu opisu technicznego tych modeli wiem, że nie może to być silnik z T5, a jedynie z turbodoładowaniem, bo zresztą ma tylko ok. 200 KM. Znajomi uparcie obstają przy swojej wersji.
    W każdym razie usłyszałam od znajomego mechanika, że trudno o części do Volvo i jakoś przechodzi mi ochota na to autko, chociaż wielkość jak najbardziej mi odpowiada :D
  • #4
    peterus1
    Level 1  
    Witam wszystkich, jestem posiadaczem takiego Volvo 850 2.0 Turbo kombi od 2 lat i wbrew temu co piszecie, jest to wersja T5 tylko robiona specjalnie na rynek włoski gdyż tam są wysokie opłaty zależne od pojemności silnika. Jeżeli chodzi o części zamienne również nie ma żadnych problemów bo do tego modelu jast ich dużo i nie są drogie no chyba, że kupujecie w serwisie. Właśnie myśle czy nie założyć gazu gdyż jest drogi w utrzymaniu jeżeli chodzi o paliwo: miasto 12-13/100 trasa 10/100 a może i więcej jak się wciśnie ostro gaz, lecz 210 KM daje frajdę z jazdy i nie jeden się już na światłach ździwił. Apropo LPG również słyszałem, że tylko sekwencja wchodzi w gre za ok 2500 tys zł ale nie wiem jak się te silniki sprawują na gazie, jeszcze raz prośba o opinie, dzięki i pozdrawiam!
  • #5
    marek560
    Level 1  
    Witam. Mam takigo volvika na gazie ma zrobione 35 tys.km. , miałem styczność z egzemplazem który miał 130 tys.km. na gazie a całkowity przebieg ok 350 tys. km inie było problemów. A co do istalacji to ja mam diego ale osobiscie polecałbym brc drosze ale dobrze dziala.
  • #6
    toudi29
    Level 14  
    Witam nie wiem czy moja wypowiedź coś tu zmieni ale zawsze coś można z niej wyciągnać. Miałem VOLVO 850 GLT z 92' 170 koni 2.5 litra pod maską i instalacją gazową na sekfencji te pierwsze sekfencje co były monowane. I powiem że jestem pod wrażeniem wszystko tip top zero jakich kolwiek problemów. Wiesz kupno samochodu to jak z kobietą może pięknie wyglądać a rzępolić jak ropucha;D
  • #7
    Kaliber44
    Level 1  
    witam,tez mam 850 2.0t 210km od 2.5 roku w Lpg i tylko filterki od gazu wymieniam a zrobilem 65 tysiecy na gazie.Czyli ok!Pozdrawiam
  • #8
    850t5
    Level 1  
    Ja od jesieni 2008 roku posiadam T5 z LPG - opcja godna polecenia. Koszty (paliwowe) wychodzą podobnie jak przy ON (13-15 l/100km w mieszanym trybie, 10l/100km na trasie, koszt 1l LPG: ok 2.20 zimą, 1.90 latem). W odróżnieniu od Diesla T5 ma niezłe przyspieszenie jak już się turbina rozkręci. Jedna spora wada: skaczą koszty zimą z powodu droższej mieszanki oraz długie nagrzewanie się silnika, a co za tym idzie dłużej jedzie się na drogiej pędzynie. Jedna drobna wada: prawdopodobnie w t5 nie da się ustawić instalacji tak żeby komputer pokładowy pokazywał prawdziwe spalanie - mój pokazuje zawsze 3-4 l mniej niż auto pali w rzeczywistości (zweryfikowano za pomocą testu pełnego zbiornika).
  • #9
    czen
    Level 1  
    witam. Temat już dawno pisany lecz co do instalki LPG to na dzień dzisiejszy maj 2011 3700zl na 2 reduktorach wtryski hana stag i hula