Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Pralka Beko WMB 51022 - iskrzenie z silnika i zapach spalenizny

barniak 04 Mar 2021 16:27 1101 23
    barniak
    Level 8  
    Witam Państwa,

Mój problem dotyczy pralki Beko WMB 51022. Wczoraj podczas prania, a konkretniej podczas wirowania usłyszałem dziwne dźwięki (jakby ktoś spawał). Im pralka szybciej wirowała tym dźwięk "spawania" był szybszy aż w końcu był stały i wywaliło bezpieczniki w domu.

Dziś postanowiłem otworzyć plecki z tyłu, osuszyłem suszarką porządnie silnik i całe wnętrze, bo może gdzieś wilgoć się dostała i włączyłem samo wirowanie. Pod silnikiem było widać iskrzenie aż zaczął się jakiś dziwny niebezpieczny dźwięk i poczułem zapach spalenizny. Od razu wyłączyłem pralkę.

Z racji, że jestem laikiem w tych kwestiach, moje pytanie brzmi - Co teraz i co to może być? Podejrzewam, że jakbym nie wyłączył pralki to spaliłoby się cos.

Liczę na pomocne wypowiedzi i pozdrawiam.
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • Helpful post
    mrice
    Moderator of Home appliances
    Najprawdopodobniej silnik do naprawy. Zaproś fachowca, lub zdemontuj silnik i podjedź z nim do jakiejś firmy którazajmuje się naprawą silników elektrycznych.
    barniak
    Level 8  
    Dodam jeszcze, że teraz podczas ręcznego obrotu bębnem słychać takie "trykotanie". Własnie biorę się demontaż silnika... A szczotki nie dawałyby takich objawów?
    barniak
    Level 8  
    niewolno2 wrote:
    Poprawne rozumowanie kolegi, taki odgłos pojawia się podczas obrotu wirnika.

No własnie wcześniej takiego odgłosu nie było. Kręcac ręcznie była cisza. Te trykotanie pojawiło się po tym jak z silnika poszedł zapach spalenizny. Czyli szczotki odpadają?
    mrice
    barniak wrote:
    A szczotki nie dawałyby takich objawów?