Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] - Olej do stopy, skoczka wacker

Instalalator 06 Mar 2021 07:17 11883 9
    Instalalator
    Level 5  
    Witam wszystkich. Jestem początkujący, w sumie to mój pierwszy temat, ponieważ z reguły poszukuje informacji na forum. Jesli jest w nieodpowiednim dziale proszę o przeniesienie tematu.
    Przechodząc do sedna :
    Skoczek, stopa, ubijak wacker BS60 działa bez zarzutu - posiadam używkę od niedawna i chce zrobić serwis.
    Świeca, nowa fajka (zużyta), filtr powietrza i najważniejsze wymiana oleju w stopie ubijajacej.
    Tutaj znalazłem, tylko info, że producent zaleca olej SAE 10w/30...
    A takich olei jest kilka rodzai.
    Czy jest ktoś w stanie podzielić się wiedzą jaki konkretnie olej nalać?
    Syntetyk? Mineralny jednosezonowy jak do kosiarki?
    Stopa pracuje w każdej porze roku, również zima i chciałbym zrobić to porządnie.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    urko
    Level 20  
    Sorki, ale tak oznaczony olej chyba musi być wielosezonowy, nawet jeśli sprzedawca zaleca go do kosiarek. Tu jest raczej że chodzi o silnik czterosuwowy, a to czy on jest w kosiarce, czy w maszynie budowlanej jest mniej istotne. Poza tym, mineralny powinien wystarczyć... ;)
    Instalalator
    Level 5  
    Z tym że olej wielosezonowy się zgadzam, ale znalazłem olej SAE 10/w30 do kosiarek oraz SAE 10/w30 przekładniowo-hydrauliczny....
    Może ktoś podzieli się informacja jaki zalać? Jakiego producenta żeby wytrzymał te serwisowe 500 h pracy....
    Jarzabek666
    Level 38  
    Ja tam wszędzie leje 15W40 shell rimula hatz, yanmar, honda, chinczyki (lifan bo najtańszy) . I tak nie wierzę w długowieczność silników na budowie jak używają wszyscy.
    urko
    Level 20  
    Takiego skoczka znam tylko z widzenia - czy ten olej ma być do silnika, czy chcesz zalać nim również jakieś mechanizmy?
    Instalalator
    Level 5