Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A6 C6 2.0 TDI PD BLB - Chmura nie spalonej ropy przy odpalaniu na zimno.

Pitejro1 06 Mar 2021 19:17 1581 11
  • #1
    Pitejro1
    Level 10  
    Witam

    Auto po odpaleniu na zimno wali chmurę nie spalonej ropy, pierwsze odpalanie z rana trochę trwa, do 5 sekund zanim zapali.

    Czy może ktoś kumaty zerknąć na parametry wtrysków bo, uważam że tu jest problem. Korekcje bardzo duże po odpaleniu, a po 3 minutach pracy wszystko wraca do normy, silnik nie dymi, ma moc, pracuje równo.

    Pierwsze dwa zdjęcia na zimno, kolejne dwa po pięciu minutach pracy silnika.

    Bardzo prosze o radę.
  • #2
    dunek1
    Level 6  
    Sprawdź czujniki temperatury i czy załączają się świece żarowe
  • #3
    T5
    Admin of Cars group
    Po pierwsze, proszę poprawić pisownię.
    Po drugie, ten skaner narobi więcej chaosu niż jest z niego pożytku.
    Po trzecie, odpalanie poranne przy jakich temperaturach zewnętrznych?
    Po czwarte, jakie są twoje zdolności manualne przy tzw, grzebaniu przy aucie?
  • #4
    Millaka
    Level 22  
    A jaki kolor ma ta "chmura"? Powietrze w układzie paliwowym też powoduje trudności z porannym odpaleniem i jasną "chmurę".
  • #5
    Pitejro1
    Level 10  
    Pisownię poprawiłem.
    Temperatura na zewnątrz około zera stopni.
    Moje zdolności manualne są wystarczające aby dokonać napraw ale muszę wiedzieć co mam robić. Walczę z tym już jakiś czas.
    Czujnik temperatury sprawdzony, świece grzeją jeszcze przez parę sekund po zgaszeniu kontrolki, dogrzewanie działa.
    Z wydechu po odpaleniu wydobywa się biały dym przez 2-3 sekundy o zapachu nie przepalonej ropy, tak jak by świece nie grzały w starym Mercedesie.

    Przy aucie robiłem już:
    - sprawdzenie świec żarowych - swszystko sprawne - grzeją ładnie robią się czerwone.
    - wymiana uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
    - wymiana pompy tandemowej
    - pompa w zbiorniku sprawdzona daje ciśnienie
    - pomiar pompy tandemowej pod względem ciśnienia - prawidłowe
    - filtr paliwa oraz zaworek gorącego paliwa na filtrze
    - w przewodach paliwowych brak powietrza - założone bakielitowe

    Przez pewien czas miałem problem z EGR i jeździłem na otwartym - może to ma jakiś związek.

    Ogólnie auto porobione na tip top a tu taka BUŁA z odpalniem.
    Kolejne odpalanie wzorowe.
  • #6
    Millaka
    Level 22  
    Skoro dymi na biało to szukaj nieszczelności w układzie paliwowym, możesz też zamontować przed lub za filtrem paliwa zawór zwrotny i na pewno zobaczysz poprawę.
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    Millaka wrote:
    Skoro dymi na biało to szukaj nieszczelności w układzie paliwowym, możesz też zamontować przed lub za filtrem paliwa zawór zwrotny i na pewno zobaczysz poprawę.


    To jest żart, czy Ty tak na serio?
  • #8
    Millaka
    Level 22  
    Dlaczego żart? Myślisz, że to nadmiar paliwa czy może woda w tłumiku?
  • #9
    Pitejro1
    Level 10  
    Zawór zwrotny zamontowałem profilaktycznie pomiędzy filtrem a pompą tandemową i żeczywiście się nieco poprawiło. Gdzie mogą wystąpić nieszczelności skoro wykonałem już czynności opisane w poprzednim poście. Prosze o sugestię.

    Czy jeśli jeździłem z otwartym EGR przez pewien czas to czy czasami nie mam zawalonych zaworów sadzą połączoną z resztkami oleju z wyświechtanej już turbiny?
    Tylko że to chyba korekcje były by cały czas nie dobre a tu zaraz po odpaleniu wracają do normy.

    Czyżby wtryski nie trzymały parameterów na zimo?

    Jedno wiem na pewno że do cylindrów trafia ropa która podczas kręcenia rozrusznikiem nie zostaje spalona i teraz pytanie czy nie są spełnione warunki do zapłonu? Czy ropy jest podane za dóżo lub/ albo jest żle rozpylona.
  • #10
    ignac112
    Level 21  
    Auto od razu po rozruchu pracuje dobrze, czy są jakieś anomalia?
    Przy zmianie gumek zwróciłeś uwagę na stan wałka oraz gniazd pompowtrysków?
  • #11
    Pitejro1
    Level 10  
    Samochód po rozruchu pracuje od razu poprawnie, jest tylko problem z opdalaniem jak wystygnie do zera, trzeba pokręcić z pięć sekund. Zapala, chmóra dymu przez 3 sekundy i potem już o.k
    Gniazda pompowtrysków takie sobie ale nie wybite. Wtrysk jest mocowany dwoma śrubami. Wałek w porządku jest, krzywki są na rolkach.