Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- schemat ogrzewania tylnej szyby uniwersalny

zbigniewopitek 09 Mar 2021 16:32 273 9
    zbigniewopitek
    Level 2  
    Witam
    Pracuję nad takim nie typowym projektem motoryzacyjnym i chciałbym tam zamontowac ogrzewana tylna szybę,
    Bardzo prosiłbym o podanie jakiegoś schematu troszkę szukałem i są schematy ale dedykowane do konkretnych aut, i trochę to zagmatwane, jakoś mnie nie przekonują ,ja poszukuje czegoś prostego , ważne aby grzanie automatycznie się wyłączało po zgaszeniu silnika, Może ktoś na forum dysponuje prostym schematem i mnie poratuje nie jestem wybitnym elektrykiem, dlatego nie jestem w stanie tego sam zrobic, wiem tylko ze zapewne będzie tam jakiś przekaźnik i przełącznik ze tak powiem chwilowy jak dzwonek do drzwi .Zresztą już zakupiłem taki przycisk razem z szyba ze szrotu.
    Z góry dziękuje za pomoc

p.s.
    co do kwestii tego jak to jest w autach ze po 20 czy 25 minutach się wyłącza to nie jest to konieczne.
    LEDówki
    Level 36  
    Najprostsze rozwiązanie - pobór napięcia ze stacyjki, ze styku odłączanego kluczykiem. To rozwiąże zanik napięcia po zgaszeniu silnika. Do tego należy dodać włącznik lub włącznik z przekaźnikiem. W wersji z przekaźnikiem stacyjka wyłączy przekaźnika, a ten odetnie akumulator od szyby. Zaleta rozwiązania - prąd szyby nie obciąża stacyjki. Wada - uszkodzony przekaźnik (sklejone styki) nie odetnie prądu po zgaszeniu silnika. Jeśli będzie kontrolka zasilania szyby, to można włącznikiem odciąć szybę.
    Jak już kolega opanuje sterowanie przekaźnikiem to dołożenie jakiejś automatyki nie będzie problemem, bo przekaźnik już będzie w układzie.
    Millaka
    Level 21  
    zbigniewopitek wrote:
    p.s.