Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik dwukierunkowy energii GAMA 350 - przegląd parametrów

KLONIK06 11 Aug 2021 09:32 91689 85
  • #61
    Lukert
    Level 12  
    DarekLipi wrote:
    Jak to jest z tym bilansowaniem miedzyfazowym? Nam wczoraj wymienili licznik, właśnie na gama 350 i jeszcze nie było czasu sprawdzić czy liczy na naszą korzyść czy dla pge.



    Czy próbował ktoś, zmusić pge do wymiany licznika na jakiś bardziej cywilizowany? Z otwartym portem pod OneMeter i włączonym bilansowaniem na naszą korzyść?


    Kolego napiszę Ci tak. PGE na terenie woj. Lubelskiego ma tylko liczniki Gama 350, innych nie posiadają, nie wiem jak w innych regionach kraju.
    A że jest poblokowany to kwestia kasy, licznik z mniejszą ilością funkcji jest po prostu tańszy.
    Licznik Gama 350 ma bilansowanie między fazowe. czyli jeśli w danym momencie falownik pokazuje produkcję 3kw to na każdą fazę daje po 1kw. Jeśli ty obciążysz tylko jedną fazę grzałką o mocy 3kw to licznik będzie stał, pobór jak i oddanie będzie stało w miejscu.
    Wiem to bo sprawdziłem, mam podlicznik (który nie umie bilansować) i na nim pokazuje to tak:
    na dwóch fazach idzie oddanie po 1kw czyli 2kw oddaje, a na tej obciążonej fazie pobiera 2kw. i tak zapisuje.
  • #62
    DarekLipi
    Level 11  
    Właśnie sprawdzam na własnej skórze jak to wygląda.
    Jest słaba produkcja, bo szaro i ponuro więc łatwo mi to sprawdzić na mniejszych mocach i faktycznie licznik stoi w miejscu przy takim obciążeniu na jedna fazę z tego co falownik daje na 3f.
    Czyli wychodzi na to, że tu nie oszukują i liczy na naszą korzyść.

    Ja mam region pge Rzeszów, ale nie wiem czy warto interweniować w sprawie wymiany licznika, bo mogę trafić jeszcze gorszy, bez dostępu do portu i z tym drugim gorszym bilansowaniem., albo faktycznie nie mają innych tylko wszystkim zakładają jeden model.

    Może znajdzie się ktoś z tego regionu by rozwiać wątpliwości
  • #63
    dprzyb
    Level 22  
    Lukert wrote:
    czyli jeśli w danym momencie falownik pokazuje produkcję 3kw to na każdą fazę daje po 1kw. Jeśli ty obciążysz tylko jedną fazę grzałką o mocy 3kw to licznik będzie stał, pobór jak i oddanie będzie stało w miejscu.

    Taki sposób bilansowania to bilansowanie wektorowe i z tego co mi wiadomo, tylko PGE stosuje taki rodzaj bilansowania.
    Cała reszta bilansuje algebraicznie co jest dla nas mniej korzystne:
    Lukert wrote:
    mam podlicznik (który nie umie bilansować) i na nim pokazuje to tak:
    na dwóch fazach idzie oddanie po 1kw czyli 2kw oddaje, a na tej obciążonej fazie pobiera 2kw.
  • #64
    DarekLipi
    Level 11  
    W takim układzie, nie ma co kombinować z pge, tylko trzeba za tym głównym licznikiem założyć swój licznik.

    Jest jakaś alternatywa, żeby było coś w stylu zamel'a tylko z tym bilansowaniem wektorowym, żeby wskazania miały bardzo zbliżone i odczyt jakiś online?
  • #65
    dprzyb
    Level 22  
    Ale Tobie zależy na weryfikacji wskazań głównego licznika?
    Masz podejrzenia że błędnie nalicza?
  • #66
    DarekLipi
    Level 11  
    Po moich obserwacjach wychodzi, że dobrze liczy. Bardziej interesuje mnie jakiś podgląd online
  • #67
    dprzyb
    Level 22  
    DarekLipi wrote:
    Jest jakaś alternatywa, żeby było coś w stylu zamel'a tylko z tym bilansowaniem wektorowym, żeby wskazania miały bardzo zbliżone i odczyt jakiś online?

    Tu masz temat o bilansowaniu międzyfazowym w Zamel MEW-01 - Link
    Nie studiowałem całego wątku ale wychodzi na to, że bilansowanie wektorowe jest.
  • #68
    rstlen29

    Level 22  
    rezydent1 wrote:
    Pytanie mam. Z moich pomiarów wynika że licznik zawyża pobór energii. Pomiar dokonałem w prosty sposób. Odłączyłem wszystko i zaraz za licznikiem podpiąłem obciążenie rezystancyjne w postaci grzałki. Pomiar był dokonywany przez 1h.
    Napięcie sieci monitorowałem i było ono stałe 242VDC przy prądzie 8,17A. Daje to moc 1977W. Zmiany wartości napięcia były na poziomie niższym niż 2VAC, więc pomijam to, ponieważ licznik pokazał mi 2,3KW/h.
    Moim zdaniem jest to o wiele za dużo.
    Jak poprawnie przeprowadzić reklamację, aby operator nie powiedział że wszystko było z licznikiem ok?
    Czy można wziąć jakiegoś niezależnego rzeczoznawcę lub firmę która zajmuje się atestami liczników?
    Czy można potem w przypadku reklamacji, ubiegać się o zwrot nadpłaconej kwoty?
    Dodam, że licznik był wymieniany na nowy w tamtym roku. Operator Energa.


    Tak się sklada że licznik będący własnościa Operatora może być przez niego sprawdzony w Twojej obecności na wniosek odbiorcy. A inne próby są nie skuteczne bo pomiar dokonywany jest na zaciskach listwy odpowiednim przyrządzem. Stąd brak możliwości podpięcia się i urządzenia nie wiele dadzą. To jest tylko orientacyjne sprawdzenie. Rozplombowanie jest możliwe tylko przy wykonaniu prac przy liczniku przez Operatora.
  • #69
    DiZMar
    Level 43  
    Mam właśnie Gama 350 i u mnie raczej nie bilansuje wszystkich faz tylko każdą osobno. Produkcja 100-200 W (późne popołudnie) i włączony piekarnik a dioda "Prąd wsteczny" świeci. Jest faza z której więcej pobieram niż produkuję (piekarnik) ale jest faza z której być może nic nie pobieram a oddawanie jest 1/3 całości produkcji i stąd świecenie "Prąd wsteczny". Monitoruję produkcję, zużycie z sieci i oddawanie do sieci. Mam ponad 4 krotnie więcej energii oddanej do sieci niż pobranej od 20 lipca br. To normalne, bo jest długi dzień i raczej słonecznie. Jesienią tak nie będzie. Zużycie wzrośnie a produkcja zmaleje. Lepiej by było gdyby kompensował na bieżąco oddawaną z pobraną, bo by było 1:1 a nie 1:0,8 jak to będzie w rozliczeniu.
  • #70
    kal1889
    Level 3  
    po kilku godzinach obserwacji według falownika mam wyprodukowane 4,75kwh a na liczniku mam 3,5, zuzyte 4,8 gdzie wczoraj o 21 było 2,5 od godziny 14 w poniedziałek czyli w 17 godzin przybyło 2,3 zuzycia, czy to moze znaczyc ze bilansowanie jest wektorowe??
  • #71
    Wojciechstrucki
    Level 1  
    Drzeń Rafał wrote:
    NapisaMój licznik jest inny mimo, że GAma 350!!!!
  • #72
    jsw
    Level 13  
    Na wprost zadane pytanie o rodzaj bilansowania w PGE w liczniku GAMA 350 otrzymałem odpowiedź:
    w PGE Dystrybucja przyjęto, że zasadne będzie sumowanie wektorowe. Bez względu na typ licznika dwukierunkowego.
  • #73
    dprzyb
    Level 22  
    Nie od dziś wiadomo, że tylko PGE prawidłowo bilansuje a reszta leci w kulki z prosumentami...
  • #74
    dzik312
    Level 11  
    Ciekawa sprawa jest u mnie z tym licznikiem - tj. jeśli nie przełączam ekranów ręcznie to w automacie wyświetli parametry mocy, prądów i napięć chwilowych.
    Niestety ręczne przewijanie to tylko liczydła oraz moce max na pobór/oddanie.
    Jeśli udało by się wyciągnąć z czeluści sieci instrukcję to było by super - jakieś ikonki przekreślonej dłoni czy dolara mnie nurtują...
  • #75
    gmacko
    Level 14  
    Ale po co Ci ikonki. Parametry mają swoje oznaczenia cyfrowe. Nie wszystkie są wystawione do odczytu przez ekran, u mnie są te pogrubione. Przypuszczam, że jak ktoś ma taryfe G12 to ma jeszcze te dotyczące strefy -2

    KOD        OPIS
    C.10 T1 Chyba numer seryjny
    0.0.3    Nazwa licznika
    0.1.0    Licznik okresów rozliczeniowych
    0.1.2    Data i czas okresu rozliczeniowego
    0.2.0    Wersja firmware
    0.2.2    Nazwa aktywnej taryfy
    0.2.8    Suma kontrolna oprogramowania
    0.3.0    Stała impuls. dla energii czynnej
    0.3.1    Stała impulsowania dla energii biernej
    0.4.2    Mnożna prądowa
    0.4.3    Mnożna napięciowa
    0.6.0    Napięcie nominalne
    0.6.1    Prąd bazowy
    0.6.2    Częstotliwość nominalna
    0.6.3    Prąd maksymalny
    0.8.0    Krok uśredniania 1
    0.8.1    Krok uśredniania 2
    0.8.4    Krok rejestracji profilu 1
    0.8.5    Krok rejestracji profilu 2
    0.9.0    Czas od zamknięcia okresu rozlicz.
    0.9.1    Aktualny czas
    0.9.2    Aktualna data

    0.9.5    Dzień tygodnia (001-poniedziałek)
    1.5.0    Moc P+ uśredniona
    1.6.0   Moc P+ maksymalna, bezstrefowa
    1.6.200   1. godzinna moc P+ max
    1.6.201    2. godzinna moc P+ max
    1.6.202    3. godzinna moc P+ max
    1.6.203    4. godzinna moc P+ max
    1.6.204    5. godzinna moc P+ max
    1.6.205    6. godzinna moc P+ max
    1.6.206    7. godzinna moc P+ max
    1.6.207    8. godzinna moc P+ max
    1.6.208    9. godzinna moc P+ max
    1.6.209   10. godzinna moc P+ max
    1.6.1    Moc P+ maksymalna, 1-strefa
    1.6.2    Moc P+ maksymalna, 2-strefa
    1.6.3    Moc P+ maksymalna, 3-strefa
    1.6.4    Moc P+ maksymalna, 4-strefa
    1.7.0    Moc P+, wartość chwilowa
    1.8.0    Energia czynna pobrana A+, suma
    1.8.1    Energia czynna pobrana A+, 1-strefa

    1.8.2    Energia czynna pobrana A+, 2-strefa
    1.8.3    Energia czynna pobrana A+, 3-strefa
    1.8.4    Energia czynna pobrana A+, 4-strefa
    1.15.0 Moc P+ uśredniona z krokiem 2
    1.16.0 Moc P+ max, bezstrefowa z krokiem 2
    1.35.0 Moc P+ umowna maksymalna
    1.36.0 Ilość przekroczeń mocy P+ max
    1.37.0 Łączny czas przekr. mocy P+ max
    1.166.0    Suma nadwyżek mocy godzinowej
    2.5.0        Moc P– uśredniona
    2.6.0        Moc P– maksymalna, bezstrefowa
    2.6.1        Moc P– maksymalna, 1-strefa
    2.6.2        Moc P– maksymalna, 2-strefa
    2.6.3        Moc P– maksymalna, 3-strefa
    2.6.4        Moc P– maksymalna, 4-strefa
    2.7.0        Moc P–, wartość chwilowa
    2.8.0        Energia czynna oddana A–, suma
    2.8.1        Energia czynna oddana A–, 1-strefa

    2.8.2        Energia czynna oddana A–, 2-strefa
    2.8.3        Energia czynna oddana A–, 3-strefa
    2.8.4        Energia czynna oddana A–, 4-strefa
    2.15.0      Moc P– uśredniona z krokiem uśr. 2
    2.16.0      Moc P– maksymalna, bezstrefowa z krokiem uśr. 2
    2.35.0    Moc P– umowna maksymalna
    2.36.0    Ilość przekroczeń P– umownej max
    2.37.0    Łączny czas przekroczeń P–  max
    3.5.0    Moc Q+ uśredniona
    3.6.0    Moc Q+ maksymalna, bezstrefowa
    3.6.1    Moc Q+ maksymalna, 1-strefa
    3.6.2    Moc Q+ maksymalna, 2-strefa
    3.6.3    Moc Q+ maksymalna, 3-strefa
    3.6.4    Moc Q+ maksymalna, 4-strefa
    3.7.0    Moc Q+, wartość chwilowa
    3.8.0    Energia bierna R+, suma
    3.8.1    Energia bierna R+, 1-strefa
    3.8.2    Energia bierna R+, 2-strefa
    3.8.3    Energia bierna R+, 3-strefa
    3.8.4    Energia bierna R+, 4-strefa
    3.15.0    Moc Q+ uśredniona z krokiem uśr.2
    3.16.0    Moc Q+ max, bezstref. z krokiem 2
    3.35.0    Moc Q+ umowna maksymalna
    3.36.0    Ilość przekroczeń mocy Q+  max
    3.37.0    Czas przekroczeń mocy Q+ max
    4.5.0    Moc Q– uśredniona
    4.6.0    Moc Q– maksymalna, bezstrefowa
    4.6.1    Moc Q– maksymalna, 1-strefa
    4.6.2    Moc Q– maksymalna, 2-strefa
    4.6.3    Moc Q– maksymalna, 3-strefa
    4.6.4    Moc Q– maksymalna, 4-strefa
    4.7.0    Moc Q–, wartość chwilowa
    4.8.0    Energia bierna R–, suma
    4.8.1    Energia bierna R–, 1-strefa
    4.8.2    Energia bierna R–, 2-strefa
    4.8.3    Energia bierna R–, 3-strefa
    4.8.4    Energia bierna R–, 4-strefa
    4.15.0   Moc Q– uśredniona z krokiem  2
    4.16.0   Moc Q– max, bezstref. z krokiem 2
    4.35.0   Moc Q– umowna maksymalna
    4.36.0   Ilość przekroczeń mocy Q–  max
    4.37.0   Łączny czas przekr. mocy Q–  max
    5.5.0    Moc Q1 uśredniona
    5.6.0    Moc Q1 maksymalna, bezstrefowa
    5.6.1    Moc Q1 maksymalna, 1-strefa
    5.6.2    Moc Q1 maksymalna, 2-strefa
    5.6.3    Moc Q1 maksymalna, 3-strefa
    5.6.4    Moc Q1 maksymalna, 4-strefa
    5.7.0    Moc Q1, wartość chwilowa
    5.8.0    Energia bierna R1, suma
    5.8.1    Energia bierna R1, 1-strefa
    5.8.2    Energia bierna R1, 2-strefa
    5.8.3    Energia bierna R1, 3-strefa
    5.8.4    Energia bierna R1, 4-strefa
    5.15.0  Moc Q1 uśredniona z krokiem  2
    5.16.0  Moc Q1 max, bezstref. z krokiem 2
    5.35.0  Moc Q1 umowna maksymalna
    5.36.0  Ilość przekroczeń mocy Q1 max
    5.37.0  Czas przekroczeń  Q1 max
    6.5.0    Moc Q2 uśredniona
    6.6.0    Moc Q2 max, bezstrefowa
    6.6.1    Moc Q2 maksymalna, 1-strefa
    6.6.2    Moc Q2 maksymalna, 2-strefa
    6.6.3    Moc Q2 maksymalna, 3-strefa
    6.6.4    Moc Q2 maksymalna, 4-strefa
    6.7.0    Moc Q2, wartość chwilowa
    6.8.0    Energia bierna R2, suma
    6.8.1    Energia bierna R2, 1-strefa
    6.8.2    Energia bierna R2, 2-strefa
    6.8.3    Energia bierna R2, 3-strefa
    6.8.4    Energia bierna R2, 4-strefa
    6.15.0  Moc Q2 uśredniona z krokiem 2
    6.16.0  Moc Q2 max, bezstref. z krokiem 2
    6.35.0  Moc Q2 umowna maksymalna
    6.36.0  Ilość przekroczeń mocy Q2 max
    6.37.0  Łączny czas przekr. mocy Q2 max
    7.5.0    Moc Q3 uśredniona
    7.6.0    Moc Q3 maksymalna, bezstrefowa
    7.6.1    Moc Q3 maksymalna, 1-strefa
    7.6.2    Moc Q3 maksymalna, 2-strefa
    7.6.3    Moc Q3 maksymalna, 3-strefa
    7.6.4    Moc Q3 maksymalna, 4-strefa
    7.7.0    Moc Q3, wartość chwilowa
    7.8.0    Energia bierna R3, suma
    7.8.1    Energia bierna R3, 1-strefa
    7.8.2    Energia bierna R3, 2-strefa
    7.8.3    Energia bierna R3, 3-strefa
    7.8.4    Energia bierna R3, 4-strefa
    7.15.0  Moc Q3 uśredniona z krokiem 2
    7.16.0  Moc Q3 max, bezstref. z krokiem 2
    7.35.0  Moc Q3 umowna maksymalna
    7.36.0  Ilość przekr. mocy Q3 umownej max
    7.37.0  Łączny czas przekr. mocy Q3 max
    8.5.0    Moc Q4 uśredniona
    8.6.0    Moc Q4 maksymalna, bezstrefowa
    8.6.1    Moc Q4 maksymalna, 1-strefa
    8.6.2    Moc Q4 maksymalna, 2-strefa
    8.6.3    Moc Q4 maksymalna, 3-strefa
    8.6.4    Moc Q4 maksymalna, 4-strefa
    8.7.0    Moc Q4, wartość chwilowa
    8.8.0    Energia bierna R4, suma
    8.8.1    Energia bierna R4, 1-strefa
    8.8.2    Energia bierna R4, 2-strefa
    8.8.3    Energia bierna R4, 3-strefa
    8.8.4    Energia bierna R4, 4-strefa
    8.15.0   Moc Q4 uśredniona z krokiem  2
    8.16.0  Moc Q4 max, bezstref. z krokiem 2
    8.35.0  Moc Q4 umowna maksymalna
    8.36.0  Ilość przekroczeń mocy Q4  max
    8.37.0 Czas przekroczeń mocy Q4  max
    11.5.0    Prąd uśredniony
    11.7.0    Prąd chwilowy
    11.15.0  Prąd uśredniony z krokiem  2
    12.5.0    Napięcie uśrednione
    12.7.0   Napięcie chwilowe
    12.15.0 Napięcie uśrednione z krokiem 2
    13.7.0    Współczynnik mocy
    14.7.0    Częstotliwość
    15.5.0    Moc |P| uśredniona
    15.6.0    Moc |P| maksymalna, bezstrefowa
    15.6.200    1. godzinna moc |P| max
    15.6.201    2. godzinna moc |P| max
    15.6.202    3. godzinna moc |P| max
    15.6.203    4. godzinna moc |P| max
    15.6.204    5. godzinna moc |P| max
    15.6.205    6. godzinna moc |P| max
    15.6.206    7. godzinna moc |P| max
    15.6.207    8. godzinna moc |P| max
    15.6.208    9. godzinna moc |P| max
    15.6.209    10. godzinna moc |P| max
    15.6.1    Moc |P| maksymalna, 1-strefa
    15.6.2    Moc |P| maksymalna, 2-strefa
    15.6.3    Moc |P| maksymalna, 3-strefa
    15.6.4    Moc |P| maksymalna, 4-strefa
    15.7.0    Moc |P|, wartość chwilowa
    15.8.0    Energia czynna pobrana |A|, suma
    15.8.1    Energia czynna pobrana |A|, 1-strefa
    15.8.2    Energia czynna pobrana |A|, 2-strefa
    15.8.3    Energia czynna pobrana |A|, 3-strefa
    15.8.4    Energia czynna pobrana |A|, 4-strefa
    15.15.0  Moc |P| uśredniona z krokiem 2
    15.16.0  Moc |P| max, bezstref. z krokiem 2
    15.35.0  Moc |P| umowna maksymalna
    15.36.0  Ilość przekroczeń mocy |P| max
    15.37.0  Czas przekroczeń mocy |P| max
    15.166.0 Suma nadwyżek mocy godzinowej
    16.7.0    Moc P, wartość chwilowa
    21.7.0    Moc czynna P+ chwilowa w fazie L1
    22.7.0    Moc czynna P– chwilowa w fazie L1
    23.7.0    Moc bierna Q+ chwilowa w fazie L1
    24.7.0    Moc bierna Q– chwilowa w fazie L1
    31.5.0    Prąd uśredniony, faza L1
    31.7.0    Prąd chwilowy, faza L1
    31.15.0  Prąd uśr., faza L1, krok uśr. 2
    32.5.0    Napięcie uśrednione, faza L1
    32.7.0    Napięcie chwilowe, faza L1
    32.15.0  Napięcie uśr., faza L1, krok uśr. 2
    33.7.0    Współczynnik mocy, faza L1
    35.7.0    Moc czynna |P| chwilowa w fazie L1
    36.7.0    Moc czynna P chwilowa w fazie L1
    41.7.0    Moc czynna P+ chwilowa w fazie L2
    42.7.0    Moc czynna P– chwilowa w fazie L2
    43.7.0    Moc bierna Q+ chwilowa w fazie L2
    44.7.0    Moc bierna Q– chwilowa w fazie L2
    51.5.0    Prąd uśredniony, faza L2
    51.7.0    Prąd chwilowy, faza L2
    51.15.0  Prąd uśredniony, faza L2, krok uśr. 2
    52.5.0    Napięcie uśrednione, faza L2
    52.7.0    Napięcie chwilowe, faza L2
    52.15.0  Napięcie uśr., f. L2, krok uśr. 2
    53.7.0    Współczynnik mocy, faza L2 
    55.7.0    Moc czynna |P| chwilowa w fazie L
    71.5.0    Prąd uśredniony, faza L3
    71.7.0    Prąd chwilowy, faza L3
    71.15.0  Prąd uśredniony, faza L3, krok uśr. 2
    72.5.0    Napięcie uśrednione, faza L3
    72.7.0    Napięcie chwilowe, faza L3
    72.15.0  Napięcie uśr., f. L3, krok uśr. 2
    73.7.0    Współczynnik mocy, faza L3 
    75.7.0    Moc czynna |P| chwilowa w fazie L3
  • #76
    piotrekertoip
    Level 2  
    Witam. Czy na wyświetlaczu licznika da się odczytać z której aktualnie taryfy się korzysta? Chodzi mi o taryfę 1 lub 2 w grupie G12 lub G12w.
  • #79
    asg1
    Level 1  
    Cześć
    Mam PV od 1 lipca i licznik Gama 350. Wyjaśnijcie mi co wskazują urządzenia???

    Instalacja z falownikiem Huawei SUN2000 pokazuje w aplikacji FusionSolar, że instalacja wyprodukowała łącznie ok 3283kWh

    Licznik Gama 350 pokazuje:
    2.8.0 2448kWh
    1.8.0 1457kWh

    Czy brakujące 835kWh to konsumpcja własna z instalacji PV?
    Byłem przekonany, że pokazywane w aplikacji 3283kWh to energia wprowadzona do sieci i powinna się zgadzać +/- ze wskazaniem licznika 2.8.0.?
  • #80
    rokbok
    Level 31  
    asg1 wrote:
    Licznik Gama 350 pokazuje:
    2.8.0 2448kWh
    1.8.0 1457kWh


    2.8.0 - energia wprowadzona do sieci
    1.8.0 - energia pobrana z sieci

    asg1 wrote:
    Czy brakujące 835kWh to konsumpcja własna z instalacji PV?


    Tak, to jest autokonsumpcja.

    Instalacja PV wyprodukowała 3283 kWh, do sieci wprowadziłeś 2448 kWh, czyli na własne potrzeby zużyłeś z wyprodukowanej 835 kWh, łącznie zużyłeś w tym okresie 835 kWh + 1457 kWh = 2292 kWh.
  • #81
    bestspec
    Level 9  
    Witam. Mam ten licznik od około 3 tygodni a panele mi pracują niewiele ponad tydzień i zastanawia mnie to co mogę z niego odczytać.
    Przykładowo 1.8.0 mam 300,6 kWh ale mam też 1.8.0.9 i wartość 201,5 kWh
    podobnie dla produkcji 2.8.0 mam 44.8 kWh oraz 2.8.0.9 wartość 33,8 kWh
    Co podaje mi licznik w tych kodach z 9 czyli w 1.8.0.9 i 2.0.8.9?
  • #83
    bestspec
    Level 9  
    jsw wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19593641#19593641


    Dzięki wielkie. Czyli ta 9 oznacza odczyt z października bo w październiku mi założyli licznik a 9 jest ostatnia liczbą z cyku l={4,5,6,7,8,9}.
    Z "Instrukcja sposobu odczytu licznika dwukierunkowego" którą tu pobrałem wychodziło by że ta 9 oznacza odczyt stanu z końca września co mnie wprowadzało w błąd, bo przecież licznik mam o października ;)
    Jeszcze raz dzięki.
  • #84
    rustin
    Level 15  
    Właśnie mi zamontowali Gama350. Jak sprawdzić czy dobrze podłączone? Czy dobrze nalicza? bo nie bardzo rozumiem.
  • #85
    lukanio2015
    Level 1  
    Czy może ktoś mi powiedzieć który z powyższych kodów opisuje poszczególne fazy na liczniku by go sprawdzic w Gama 350 ?
    Bo mam straszną nie spójność z tym co powinno być .
  • #86
    rstlen29

    Level 22  
    bestspec wrote:
    jsw wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19593641#19593641


    Dzięki wielkie. Czyli ta 9 oznacza odczyt z października bo w październiku mi założyli licznik a 9 jest ostatnia liczbą z cyku l={4,5,6,7,8,9}.
    Z "Instrukcja sposobu odczytu licznika dwukierunkowego" którą tu pobrałem wychodziło by że ta 9 oznacza odczyt stanu z końca września co mnie wprowadzało w błąd, bo przecież licznik mam o października ;)
    Jeszcze raz dzięki.


    Możliwe jest że nie oznacza to miesiąc w roku a datę w każdym z miesiąca np 09 lipiec i zapisana jest moc maksymalna która w tym dniu był szczyt poboru i oddania energii.
    Żeby to potwierdzić trzeba obserwować dwa miesiące lub okresy rozliczeniowe. Zależy to od umowy z EOP