Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.9 tdi - Wymiana uszczelniacza wału korbowego

10 Mar 2021 21:36 402 9
  • Level 3  
    Witam, robię sprzęgło w 1.9 tdi. Wymieniam uszczelniacz wału. Przyrządu brak. Wystarczy, że ustawię tłok tak, aby znaki na pierścieniu magnetycznym się zgadzały, następnie odkręcę uszczelniacz, dam nowy, przytrzymam pierścień magnetyczny na znaku, przykręcę śrubki i będzie chodzić? I jeszcze jedno, ten uszczelniacz wejdzie sobie gładko na wał korbowy, czy trzeba się namęczyć żeby ładnie wszedł?
  • Level 17  
    A który rok i co to za samochód, najlepiej odkręcić koło pasowe z przodu włożyć blokadę na wal i wtedy nakładać pierścień czujnika bo nowy ma ustalenie tym plastikowym elemencikiem, sam. Uszczelniacz zależy czy masz zwykły ze sprężynka czy Ptfe, jeżeli ten drugi to sprawdź czy po nałożeniu warga uszczelniacza dobrze się ułożyła i czy się nie wywinęła bez plastiku prowadzącego uszczelniacz lepiej nie nie rób nic. Sama obudowa z uszczelniacze w wchodzi lekko ale ten pierścień czujnika jak już go dobrze ustawisz to trzeba go nabić na wał. Chya musi być wbity głębiej niż obudowa uszczelniacza ok
    1-2mm będziesz widział po starym jak jest i zrib tak samo
  • Level 3  
    Ale ponoć da się to zrobić bez przyrządu bez problemu. Tylko ustawić wał na znaku, później zakładamy pierścień magnetyczny do znaku i tyle. Jak to wygląda?
  • Level 41  
    Nowy uszczelniacz wału ma plastikowa blokadę. Spróbuj taką zdobyć.
  • Level 3  
    decybel91 wrote:
    Nowy uszczelniacz wału ma plastikowa blokadę. Spróbuj taką zdobyć.

    A w jakim konkretnie celu? Przecież wał ustawiam na GMP, odkrecam obudowę uszczelniacza, daję nową, ustawiam pierścień magnetyczny i przykręcam śrubki. Czyż nie? chyba że się mylę to proszę, aby ktoś mi to konkretnie wyjaśnił
  • Level 26  
    Nie załapiesz śrubek bo nie pozwoli na to pierścień wciskany na wał. Dopiero jak będzie już wciśnięty dość daleko to dasz radę załapać śrubki. Kombinuj, kombinuj, jak się nie uda to "najwyżej" zrzucisz jeszcze raz skrzynię i uszczelniacz włożysz juz za pomocą przyrządu ;)
  • Level 17  
    Wal ustawiasz w gmp i uszczelniacze mają plastikowa blokadę ustalające prawidłowe położenie pierścienia magnetycznego i nie można go założyć inaczej lub z przesunięciem, nakładasz i przykręcasz tylko sam uszczelniacz z obudowa po jego przykręceniu, nabijasz sam pierścień czujnika i uf pierścień musi znajdować się w dopowiednim polozeniu na wale korbowym. Uszczelniacz przykręcasz a pierścień nabijasz na wal,
    https://youtu.be/CSzE2tHKYoE
  • Level 22  
    Przed robotą na wszelki wypadek zaznacz markerem położenie pierścienia względem uszczelniacza. Plastik spadnie podczas montażu, poza tym po założeniu będziesz miał widoczny znak czy dobrze założyłeś. Przyrząd dobra rzecz, ale cena odstrasza.