Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1,9 tdi-blad czujnika G62

fishman_c 01 Apr 2021 12:48 2064 56
  • #31
    fishman_c
    Level 5  
    Co mam szarpać???- nowe wiązki??nowe czujniki???

    Dodano po 3 [godziny] 15 [minuty]:

    Spróbuję jeszcze wymienić oba czujniki 06A919501A na oryginalne ale jednej firmy.Niby są oryginalne ale nic więcej nie wymyślę.Nie wiem jaka powinna być rezystancja czujnika o tych numerach.W różnych tabelkach to różnica się waha w tym samych temp. do 1 kilo a to chyba za dużo.Brak pomysłów i nie ma się czego uczepić.
  • #32
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    W różnych tabelkach to różnica się waha w tym samych temp. do 1 kilo a to chyba za dużo

    Taki czujnik to termistor NTC, przy -20°C będzie miał ok 100kΩ, a przy rozgrzanym silniku do 80°C powiedzmy, że 100Ω, jak widzisz rozpiętość parametrów sięga 1000%, a żadnej z tych (jak również, pośrednich) wartości sterownik nie zinterpretuje jako błąd czujnika i nie wywali błędu
  • #33
    einstein albert
    Level 14  
    fishman_c wrote:
    Dalej chodzą i błąd G62 jak wyżej na foto.Masa jest bo pokazuje 5V między pinem a masą

    Witaj
    Itp jest błąd, napięcie na czujniku jest wysterowane bezpośrednio z ECU.(To nie jest masa auta)
    Miałem bliźniaczy przypadek w T5 1.9 ,siedziałem nad nim trzy dni.
    Usterkę zlokalizowałem dopiero po podłączeniu ecu na stole.
    Przyczyną okazał się utleniony pin w kostce przy ECU .
    1,9 tdi-blad czujnika G62 1,9 tdi-blad czujnika G62 1,9 tdi-blad czujnika G62
    Parę fotek z akcji,ja widać ECU otwarte z dwóch stron,w celu mierzenia napięcia bezpośrednio z płyty ECU.
  • #34
    fishman_c
    Level 5  
    Ale u mnie napięcie jest na czujnikach czyli ECU podaje. ECU drugie leży i też taki sam błąd pokazywalo.Kostka od wiązki sprawdzana i jest ok.Wg.mnie coś sieje (przebicie, zwarcie) że pobudza wentylatory do pracy.Brak garażu spowalnia działania ale chyba jeszcze przejrze wiązkę pod bezpiecznikami w komorze silnika.Nie za bardzo rozumiem czego vcds- tylko pokazuje to minus50.Na razie jeździmy na wyciągniętym bezpieczniku.
  • #35
    einstein albert
    Level 14  
    fishman_c wrote:
    Ale u mnie napięcie jest na czujnikach czyli ECU podaje. ECU drugie leży i też taki sam błąd pokazywalo.Kostka od wiązki sprawdzana i jest ok.Wg.mnie coś sieje (przebicie, zwarcie) że pobudza wentylatory do pracy.Brak garażu spowalnia działania ale chyba jeszcze przejrze wiązkę pod bezpiecznikami w komorze silnika.Nie za bardzo rozumiem czego vcds- tylko pokazuje to minus50.Na razie jeździmy na wyciągniętym bezpieczniku.

    Napięcie sprawdzone wzgl.masy auta, czy na samych pinach? Ja także kupiłem drugie ecu, mało tego ...wrzuciłem nawet plik sgo.do niego, i cały czas był błąd g62...więc podłączyłem go na stole z trzema czujnikami i wtedy błędy od czujnika g62 zniknęły. Pomyślałem że ok.zamontowalem w aucie i dupa blada,błąd wrócił.
    W akcie desperacji zacząłem po kolei odcinać czujniki (Co widać na fotkach) to także nic nie dało.
    Więc z powrotem ecu na stole i wszystko gra.
    Także jak masz możliwość to zapnij sobie ecu na stole z czujnikami,jeżeli posiadasz schematy zajmie Ci to godzinkę.
    Pozdrawiam.
  • #36
    fishman_c
    Level 5  
    Witam.Ciag dalszy męczarni.Niestety w wolnej chwili idzie coś podłubać.Dalej na kompie pokazuje minus 50 na tablicy przyrządów (zegary) a czujnik przy chlodnicy stale pokazuje ok 20 plus na nowym czujniku bez zmian.Moze ktoś podpowie kolor kabli od ECU do zegarów.Na zegarze temp.rosnie płynnie do 90 choć faktycznie na kompie niższa.Minus 50 świadczy o przerwie,zwarciu.
  • #37
    einstein albert
    Level 14  
    fishman_c wrote:
    Dalej na kompie pokazuje minus 50 na tablicy przyrządów (zegary)

    fishman_c wrote:
    Na zegarze temp.rosnie płynnie do 90 choć faktycznie na kompie niższa

    Nie rozumiem tego....
    Wieczorem będę w domu napiszę Ci pinout...
    Pozdrawiam.
    Jeszcze jedno,uściślając / wiązka do czujnika G 62 i G 38 nowa? Puszczona bokiem?
  • #38
    fishman_c
    Level 5  
    Tak -wiazki bokiem,czujniki ok
  • #40
    60jarek
    Level 22  
    https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=154.0
    Tam wszystko jest i wiele innych:
    http://vag-codes.info/
    Resztę rozkodowałem po nr win wyposażenie na innym forum samochodowym właściwym dla danego auta.
    Czego nie było na naklejce to z win.
    Naklejka w bagażniku gdzie kolo zapasowe lub na boku pod "dywanikiem obiciem" lub na słupku a nawet z przodu w półce na dzwiczkach.
  • #41
    fishman_c
    Level 5  
    Szukałem tej wklejki ale nie widzę-zobacze jutro w dzień
  • #43
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    .Na zegarze temp.rosnie płynnie do 90 choć faktycznie na kompie niższa.Minus 50 świadczy o przerwie,zwarciu.

    Zaraz, coś tu nie gra. W starszych modelach vw z 4 pinowym czujnikiem bym zrozumiał, ale tu jest jeden czujnik 2 pin, który odczytuje ecu i wysyła ramkę z wartością temperatury po can do wskaźników.
    Skoro wskazania temperatury w zestawie wskaźników są prawidłowe, to zarówno czujnik jak i jego instalacja jest ok.
    Wymieniałeś sterownik silnika na inny, w jaki sposób go dopisałeś do samochodu (immo) ?
  • #44
    60jarek
    Level 22  
    Cudownie sterownik zadziałał, immobilizer pozwolił go uruchomić na tym sterowniku nowym -dawno to wychwyciłem i przestałem tym tematem się zajmować -stwierdziłem że autor tematu rozważa to raczej teoretycznie niż naprawia.
    (od momentu kiedy mu zaproponowano wykorzystać rezystory zamiast czujnika -no a potem ten nowy sterownik).
    Chyba się nie mylę?
  • #45
    einstein albert
    Level 14  
    Kolego carrot,dlatego napisałem.

    einstein albert wrote:
    fishman_c wrote:
    Dalej na kompie pokazuje minus 50 na tablicy przyrządów (zegary)

    fishman_c wrote:
    Na zegarze temp.rosnie płynnie do 90 choć faktycznie na kompie niższa

    Nie rozumiem tego....

    Pozdsrawiam.
  • #46
    fishman_c
    Level 5  
    Dzięki za pomoc ale pisałem że rezystancje są ok.Oprocz tego byl podstawiany rezystor i potencjometr.W warsztacie było podstawiane ECU.Immo nie było dopisywane - auta nie trzeba odpalać.Nowe ECU pokazywało ten sam błąd.Po włączeniu zapłonu wentylatory startowały.Przy próbie skasowania błędu na moment kucają obroty wentylatorów.Identyczne zachowanie na obu ECU.Co do wklejki to nie znalazłem.
  • #50
    carrot
    Moderator of Cars
    Ja już k...a nic nie rozumiem, w 17 instruments masz -50°C a w 01 engine 67 stopni
    A pisałeś, że wskaźnik temperatury działa normalnie
  • #51
    60jarek
    Level 22  
    16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
    P0118 - 000 - Signal too High
    Obwód temperatury chłodziwa silnika -wysokie wejście (niska temperatura) A

    17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
    P0672 - 000 - Electrical Fault
    Przerwana wiązka kolejna? Przerwa na pewno.

    17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
    P0674 - 000 - Electrical Fault
    Przerwana wiązka kolejna? Przerwa na pewno.

    18104 - Powertrain Data Bus
    P1696 - 000 - Implausible Message from Steering Column Controller
    CAN data bus,elektroniczne sterowanie wspomaganiem kierownicy-nieprawidłowy sygnał

    00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
    Silnik szyby drzwi pasażera (V148)

    01042 - Control Module; Not Coded
    000 - -
    Wykasowałeś jakieś kodowanie w sterowniku?
    00856 - Radio Antenna
    007 - Short to Ground
    Antena w radiu

    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective
    Z35 opornik nagrzewnicy pomocniczej -odlutował się.
    01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
    Bramka CAN J533 jest w liczniku.
    Kolejna luźna lub nie podłączona wiązka czy kombinacja z licznikiem?
    013 - Check DTC Memory
    Błąd na stałe zapisany do czasu eliminacji uszkodzenia przyczyny.

    Dodano po 1 [minuty]:
    Odpowiedzi do wyboru:
    a) Niewłaściwy czujnik?
    b) Za wysoki odczyt napięcia z czujnika po za zakresem?
    c) Przewód A uszkodzony?

    Odpowiedz zapewne:
    d) sprawdzić prawidłowo przewodów mi się nie chciało i gdybam dalej?
  • #52
    fishman_c
    Level 5  
    Dlatego dla mnie czarna magia.Jak pisałem wyżej wiązki nowe,czujniki, rezystancje ok,napięcie na czujnikach jest-nawet trzeci leży w schowku co był podpinany do kostek(na sucho),wentylatory i ECU podmieniane i postępów nie ma
  • #53
    60jarek
    Level 22  
    Zacznij od tej literki A.
    -co to znaczy
    -co to sugeruje
    -dlaczego tego A właściwie nie zmierzyłem

    Masz na tacy ja już lepiej ci tego nie jestem w stanie wyjaśnić.

    Jedz do prawdziwego elektryka w pół godzinki ci to zrobi.

    Mam wrażenie ze ktoś tu przyśrubował sił z licznikiem" niewłaściwym oprogramowaniem -wymieniany licznik? "(J533)
  • #54
    fishman_c
    Level 5  
    Wskaźnik temp. na zegarach chodzi płynnie i trzyma 90.Odnosnie czujników- czy te dwa czujniki są identyczne.Jezeli nie to proszę o nr. -ale wątpię czy to coś pomoże.
  • #55
    einstein albert
    Level 14  
    Skoro dla Ciebie to czarna magia,to kto naprawia te auto?
    Jakoś nie mogę doczytać w jakich okolicznościach doszło do usterki...

    60jarek wrote:
    Zacznij od tej literki A.
    -co to znaczy
    -co to sugeruje
    -dlaczego tego A właściwie nie zmierzyłem

    Masz na tacy ja już lepiej ci tego nie jestem w stanie wyjaśnić.

    Jedz do prawdziwego elektryka w pół godzinki ci to zrobi.

    I to będzie dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.Moim skromnym zdaniem,nie poradzicie sobie z tym tematem.....
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • #56
    fishman_c
    Level 5  
    Usterka nastąpiła w trakcie eksploatacji-przy odpaleniu wystartowały wentylatory.Masz chyba rację że nie dam rady-prostszej naprawy nie ma( dwa czujniki i cztery kabelki).Auto było u 3 elektrykow-ostatnio serwis Boscha-tam też mu pokazywało G62 ale stwierdził że przy chlodnicy jednak bo temp. się nie zmieniała 20 stopni.A w dzisiejszych fotach widać temp.Niestety brak terminów i podpowiadali co zrobić-czyli wszystko jak w powyższych postach.Jak się temat rozwiąże na pewno dam znać i dzięki wszystkim za pomoc.
  • #57
    60jarek
    Level 22  
    Co mierzy na pierwszym zdjęciu?
    1,9 tdi-blad czujnika G621,9 tdi-blad czujnika G62
    To coś z tym J533?

    Dodano po 33 [minuty]:

    Ja miałem ten błąd J533, ale sam znikną po wymianie czujnika tego w okolicy pompy Vacum i naprawiałem też nagrzewnicę pomocniczą -było inaczej.

    Już przypomniałem sobie:wentylator się włączał, pokazywało błąd czujnika ten sam co u ciebie, wymieniałem czujnik temperatury silnika -nic to nie dało i przy okazji wymieniłem czujnik nawiewu powietrza, który się znajduje w z boku obok słupka lewego nad bezpiecznikami oraz nagrzewnicę pomocnicza.
    To był u mnie strzał w dziesiątkę. Przyrząd Vag Mini pokazywał mi błąd czujnika G62 a to chodziło o inny czujnik ten samo oznaczenie vag błędu.
    U mnie są trzy czujniki nawiewu powietrza -coś mi się zdaje że chodziło o ten umieszczony w rurze nad prawą nogą. G150 prawy, G151lewy i G62 środkowy a na schemacie G152. Numery mogę już pomylić. To o ten środkowy chodziło -umieszczony w rurze nawiewu -krwi mi napsuł.
    Dlatego mam dalej sprawny czujnik temperatury silnika w zapasie i zapasowy czujnik powietrza bo stary wystarczyło wyczyścić. Silnik BKC ale Golf V.
    Opisałem to na którymś forum, tam ci też pisałem teraz mam podobną sytuację w Skodzie Fabi tam też źle wskazał czujnik oleju z czujnikiem skrętu.
    Zdjęcia z internetu: czujnik nawiewu i nagrzewnica pomocnicza.
    1,9 tdi-blad czujnika G621,9 tdi-blad czujnika G62
    Naprawiałem też nagrzewnicę pomocniczą wszystko to było prawie jednocześnie robione. A wkurzał mnie ten wentylator często się załączający.
    Zaraz napisze kto co ma piernik do wiatraka -a no ma. też mi na innym forum to potwierdzili. Czujniki nawiewu i nagrzewnica pomocnicza.
    Od tamtej pory już nic się nie dzieje z wentylatorem a temperaturę pokazuje ok.
    Najpierw czujnik nawiewu znalazłem wystarczyło wypiąć i wpiąć zginął błąd czujnika G62 znikną po wykasowaniu, a potem naprawiłem nagrzewnicę pomocniczą i skończył się problem z samo włączającym się wentylatorem.
    Czujnik za błąd odpowiada, a uszkodzona nagrzewnica odpowiada za uruchomianie się wentylatora -do końca sam tego nie ogarniam. Widocznie ma to wpływ na sterownik -może samo wyczyszczenie styków podczas tych napraw gdzie się dało kontaktem (tylko nie wd-40).
    Może to będzie ci pomocne.