Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu

tpieczka 12 Mar 2021 11:13 504 6
  • #1
    tpieczka
    Level 11  
    Witam,



    P206 SW 2007 1,4 75KM TU3JP KFWA + LPG

    OD dłuższego czasu nie mogłem poradzić sobie ze znalezieniem powodu złych wskazań temp. płynu chłodzącego na zegarach w budzie. Zazwyczaj czujnik leżał lub pokazywał maks 60- 70 C po długiej jeździe - jednocześnie termostat już dawno puszczał ciecz na długi obieg. Również sterownik od LPG pokazuje prawidłową temp cieczy ok 85 C.
    Okazało się, że za każdym razem jak odpowietrzam przez wykręcenie czujnika cieczy to znajduje się tam bardzo dużo powietrza. Po każdym odpowietrzaniu jest ok temp powyżej 80 C.
    Jak ciecz ostygnie cała akcja zaczyna się od nowa jakby zaciągało gdzieś powietrze np. tą śrubką od odpowietrzania na boku obudowy termostatu albo pod uszczelką obudowy termostatu.
    Nie ma żadnych wycieków chłodziwa...
    Odpowietrzałem to już z 15 razy i ciągle wywala sporo powietrza jak wykręcam lekko czujnik - śrubką nie kręce, czujnik jest wyżej.
    Czy korek na zbiorniczku coś tu może bruździć ??

    Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    reinCARnator
    Level 5  
    Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawdzilbym cienkie wezyki fi 8 w srodku jeśli są i ich króćce. Moze zabite osadem. Czesta przypadlosc np grupa vag i fiat
  • #4
    tpieczka
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Sprawdzilbym cienkie wezyki fi 8 w srodku jeśli są i ich króćce. Moze zabite osadem. Czesta przypadlosc np grupa vag i fiat

    O jakich wężykach mowa ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    reinCARnator wrote:
    Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...

    Mówisz o tym teście z fiolką wkładaną w zbiorniczek i zalewaną jakimś odczynnikiem który zmienia kolor jak spaliny są w płynie ?
  • #5
    reinCARnator
    Level 5  
    Dokładnie tak. Najszybszy sposób żeby uszczelkę wyeliminować.
  • #6
    tpieczka
    Level 11  
    reinCARnator wrote:
    Dokładnie tak. Najszybszy sposób żeby uszczelkę wyeliminować.

    No zrobiłem ten test i wygląda na to, że jednak są przedmuchy...

    Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu
    Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu [/img]

    Trwało to około 5 minut zanim kolor się zmienił.

    Samochód nie kopci, płynu nie ubywa, zapowietrza się termostat, faluja obroty na zimnym silniku, na mrozie gaśnie po wysprzęgleniu.
    Da się jeszcze jakoś tą uszczelkę dodatkowo potwierdzić ? Naprawa raczej nieopłacalna w przypadku tego samochodu (2007r). Ile to może kosztować ?
    uszczelka, robota, rozrząd, olej, płyn....

    Ma ktoś może rozpiskę do złącza pompy ABS-u P206 SW 2007 1,4 75 KM KWA TU3JP

    Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu
    [/url] Peugeot 206 SW TU3JP 1,4 2007 - Zapowietrzona obudowa termostatu

    1,14 - zasilanie
    26 - masa

    Po zapłonie między 15 a 25 pojawiają się jakieś napięcia ok 2,5 - 3,5 V
    Górny rząd po dwa złącza chyba od czujników absu ale każde pokazuje oporność O.L Mohm. Wydawało mi się że powinno być 1 - 2 kohmy

    Z PP2000 wynika że dwa przednie koła pokazują ciągle błędną wartość predkości kół = 246 km/h. Dwa tylne pokazują prawidłowo.
    Mierzyłem po rozłączeniu kostki jeden z przednich czujników (wczesniej go wymontowałem i oczyściłem) na pinach i nie ma oczytu oporności tylko O.L ......


    Pozdrawiam


    Proszę o schemat...
  • #7
    reinCARnator
    Level 5  
    Czy się opłaca to sam musisz zdecydować. Plusem jest to, że to banalnie prosty silnik i dla sprawnego mechanika taka operacja to pryszcz. Popytaj ile u Ciebie sobie zażyczą. Kolega niedawno robił uszczelkę w Citroenie C2 z takim silnikiem i zapłacił tałzena za robotę , planowanie i uszczelki.