Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota carina e - ABS ciekawe zachowanie

orzesz55 16 Mar 2021 14:30 675 18
  • #1
    orzesz55
    Level 8  
    Witam koledzy, mam pytanie.
    Czy ktoś z was miał taki przypadek;
    od pewnego czasu, od czasu do czasu zaświecał mi się ABS aż w końcu zaczął świecić non stop, więc zabrałem się za naprawę.
    Nie będę opisywał wszystkich przekładek i wymian na nowe, ponieważ problem jest taki, że jeśli auto odpalam w normalny sposób, to ABS świeci non stop.
    Jeśli auto odpalam na biegu, tak by już na rozruszniku ruszało lub puszcze je z górki i odpalę auto - jest wszystko OK.
    ABS działa bez zarzutu.
    Czy może ktoś miał już taki przypadek ?
    POZDRAWIAM

    Moderated By CameR:

    Uzupełniłem interpunkcję.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    A jak awaryjnie wtedy zahamujesz np. na piasku to abs działa normalnie ?
  • #4
    orzesz55
    Level 8  
    Jeśli odpalę go na kręcących kołach i ABS zgaśnie, to wszystko działa "zicher", lecz gdy go odpalę tradycyjnie i ABS nie zgaśnie, bo "nie gaśnie", to wtedy niestety ABS nie działa.
    Poza tym zaobserwowałem, że coś dzieje się z jednym kołem.
    U mnie - przednie prawe, bo unosząc lewe koło i na biegu odpalę, to ABS świeci a unosząc prawe - ABS gaśnie.
    Chyba muszę dostać się do koronki.
    A jeszcze ten ABS z prawej jest nowy.

    Moderated By CameR:

    Uzupełniłem interpunkcję.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    A co to za wynalazek aisin czy bosch?
  • #6
    marszałekkom
    Level 27  
    Musisz wybłyskać kody błędów, bo tak to zgadywanie.
  • #7
    orzesz55
    Level 8  
    No niestety nic nie wybłyskuje i to właśnie wkurza.
    System jest Aisin a czujniki Denso.
    Nie wiem, przyszło mi jeszcze do głowy, że może na koronkę coś się nawinęło i jak stoi to jej nie widzi, bo to reaguje tylko na prawe koło.
    Jutro to sprawdzę, może coś znajdę, to dam znać.
    Jest jeszcze jedno, bo ten czujnik jest nowy, niby według VIN.
    Macie może oryginalne parametry ?

    Moderated By CameR:

    Uzupełniłem interpunkcję
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • Helpful post
    #8
    marszałekkom
    Level 27  
    To jeszcze jest osobna procedura sprawdzania czujników kół.

    Toyota carina e - ABS ciekawe zachowanie

    I błagam, "moŻe".
  • #9
    orzesz55
    Level 8  
    Łał dzięki kolego być morze mi dupsko ratujesz jutro sprawdzam i dam znać PO STO KROĆ DZIĘKI :please:


    Moderated By CameR:

    O jakim Ty "morzu" piszesz od samego początku ?
    Poprawiam wszystkie Twoje posty a Ty nadal piszesz z tymi samymi błędami !

    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • #10
    orzesz55
    Level 8  
    Witam panowie ponownie.
    Dzisiaj rozebrałem prawe koło, wyczyściłem wszystko i złożyłem.
    Nic się nie zmieniło, oprócz jednego.
    W końcu wymrugało błąd 35 czyli otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego.
    Czujniki ABS sprawdzałem na "omach".
    Reagują wszystkie podobnie, więc przypuszczam że są ok.
    Czyżby coś z okablowaniem ?
    (komputery od ABS mam dwa i na obu to samo)

    Moderated By CameR:

    Zdania kończymy kropką "." a nie jakimiś dziwnymi "--" lub "//"
    Wszyscy - oprócz Ciebie, potrafią normalnie pisać!
    Poprawiłem interpunkcję.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • #11
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdź oporność ale na samej wtyczce abs.Wtedy wykluczysz wiązki .Przydał by się oscyloskop i zrobić pomiar przy samym ecu też.
  • #12
    technologiaforda
    Level 13  
    orzesz55 wrote:
    Jeśli od pale go na kręcących kołach i abs zgaśnie to wszystko działa zicher lecz gdy go od pale tradycyjnie i abs nie zgaśnie bo nie gaśnie to wtedy niestety abs nie działa --- po za tym zaobserwowałem że coś dzieje się z jednym kołem - u mnie przednie prawe -- bo unosząc lewe koło i na biegu odpalę to abs świeci a unosząc prawe abs gaśnie/ chyba musze dostać się do koronki / a jeszcze ten abs z prawej jest nowy


    przetarte kable obwodu ABS dotykające nadkoli elementów pojazdu....części karoseri lub uszkodzony sterownik ABS
  • #13
    orzesz55
    Level 8  
    Witam panowie ponownie.
    Znów podszedłem do tematu i nic.
    Sprawdziłem kable - wszystko ok. Przejścia do samego ECU.
    Zaobserwowałem, że ABS działa tylko wtedy, gdy kręci się którekolwiek koło a przekaźnik koło akumulatora wtedy "zapina się" poprawnie.
    Kiedy koła stoją, przekaźnik wykonuje dwukrotnie "zapięcie" i "odpięcie".
    Tak jakby mu brakowało jakiegoś sygnału, by zostać "zapiętym".
    Główne ECU posiadam dwa i na obu to samo.
    Non stop jest błąd 35, czyli brak komunikacji przód lewe tył prawy.
    Okablowanie jest ok i sygnał też musi wysyłać, bo gdy kołem zakręcę, to ABS działa.
    Niestety "mina mi zrzedła, pióra opadły".
    Dzięki wszystkim za pomoc i gdyby ktoś miał jeszcze jakąś sugestię z miłą chęcią sprawdzę.

    Moderated By CameR:

    Poprawiłem pisownię.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • #14
    technologiaforda
    Level 13  
    orzesz55 wrote:
    Witam panowie ponownie -- znów podszedłem do tematu i nic liście mi opadły sprawdziłem kable wszystko ok przejścia do samego ecu -- za opserwowałem że abs działa tylko w tedy gdy kręci się którekolwiek koło a przekaźnik koło akumulatora wtedy zapina się poprawnie a kiedy koła stoją przekaźnik wykonuję dwu krotnie zapięcie i odpięcie -- tak jag by mu brakowało jakiegoś sygnału by zostać zapiętym // główne ecu posiadam dwa i na obu to samo Aaa i non stop jest błąd 35 czyli brak komunikacji przód lewe tył prawy ale okablowanie jest ok i sygnał też musi wysyłać bo gdy kołem zakręcę to abs działa niestety mina mi zrzedła pióra opadły // Dzięki wszystkim za pomoc i gdyby ktoś miał jeszcze jakąś sugestię z miłą chęciom sprawdzę


    wysiadł sterownik abs
  • #15
    orzesz55
    Level 8  
    No niby tak ale pisząc, że mam dwa ECU, to miałem na myśli główny sterownik ABS.
    Wiadomo, że od silnika jest zupełnie inny.
    Fakt - żaden nie jest nowy.

    Moderated By CameR:

    Poprawiłem pisownię.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • #16
    koleś kit
    Level 39  
    orzesz55 wrote:
    za opserwowałem że abs działa tylko w tedy gdy kręci się którekolwiek koło a przekaźnik koło akumulatora wtedy zapina się poprawnie a kiedy koła stoją przekaźnik wykonuję dwu krotnie zapięcie i odpięcie -- tak jag by mu brakowało jakiegoś sygnału by zostać zapiętym

    A wiesz do czego jest ten przekaźnik?Tam powinien być przekaźnik podwójny.Jeden obwód zasila pompę hydrauliczną i drugi elektrozawory.Co z tego że pomierzyłeś przejścia jak nie sprawdziłeś napięć i sterowań.Stery cewek i ich zasilanie leci z ECU.Do tego ważne czy sprawdziłeś sygnał z czujnika pedału hamulca.I co poddajesz się czy działasz?Jak chcesz schemat to daj fotę ecu rocznik.
  • #17
    orzesz55
    Level 8  
    No, podnosisz mnie na duchu.
    Powiem szczerze, że czujnika pod pedałem nie brałem pod uwagę.
    Co do przekaźnika, to podejrzewałem, że bierze sygnał z kompa, bo to on właśnie po przekręceniu "zapina" i "odpina" się dwukrotnie kiedy koła "stoją".
    Gdy któreś koło się kręci, to zapina się na stałe i ABS działa bez zarzutu.
    Carinka jest z 1997 r.

    Moderated By CameR:

    Poprawiłem pisownię.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową.

  • Helpful post
    #18
    koleś kit
    Level 39  
    Ja nie wykluczam uszkodzenia sterownika ale zanim wymienisz bez sensu potrzebna diagnoza.Mam taki schemat tylko i głowy nie dam że to sto procent to.Ale masz,porównasz sobie.
  • #19
    orzesz55
    Level 8  
    Dzięki w poniedziałek działam