Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 206Lift czy 206 plus

MotoUczen 16 Mar 2021 22:27 699 5
  • #1
    MotoUczen
    Level 3  
    Witam. Od paru dni szukam autka dla siebie niestety ogłoszeń na znanych portalach jest bardzo mało i trudno zorientować mi się cenowo w jakiej kwocie są modele peugeot'a Interesują mnie 206/206Lift/206+ wcześniej myślałem nad 307 lecz odpuściłem sobie czytając różne fora związane z awaryjnością tego modelu.



    Mój budżet to 7.000-7.500 max 8.000zł ale te 8 to już ostateczność na naprawdę wzorowy stan. Czy w tej kwocie istnieje duża szansa na znalezienie dobrze zadbanego egzemplarza 206+/206Lift? o ile zwykłą 206stke można bez problemu znaleźć w dobrym stanie o tyle dziwi mnie brak rozbieżności cenowej pomiędzy tymi modelami.... w innych Markach już sam Po "LIFT" kosztuje znaczącą sumę więcej a w przypadku 206 ceny wahają się od 5500 do 6500zł gdzie wersja Lift lub Plus oscylują w tej samej kwocie 6-8.000zł dziwi mnie to że od zwykłej 206stki dzieli jedynie dopłata 1500-2000zł a już całkiem zastanawiająca jest ta sama kwota 6-8.000 za Lift/Plus....

    Czy za te pieniądze warto rozglądać się za 206Lift/Plus czy lepiej jest odpuścić i szukać zwykłej 206stki? Zależy mi na bardzo dobrym stanie blacharskim i najlepiej z rocznika 2006 wzwyż.
    Klimatyzacja nie obowiązkowa
    Mogą być zwykłe stalówki
    Bez skóry
    LPG mile widziane.
    3d najlepiej 5d Kombi odpada

    I jaki silnik polecacie prosiłbym o podanie również modelu auta bo być może zaszły jakieś niekorzystne zmiany w kolejnej wersji lub doszło coś do gamy silników.
    Będę pokonywał krótkie trasy i rzadko. Więcej miasto praca sklep dom. Więc w grę wchodzi raczej benzyna. Nie szukam dużej pojemności coś w okolicach 1.4-1.6L.
  • #2
    artbi881
    Level 29  
    Cześć, masz zamiar kupić tani samochód za 8000 wiec musisz bardziej na stan patrzeć, tu porada może być mylna trzeba podchodzić indywidualnie, niestety nawet w salonach trafiają się ,,trutnie'' a powinny być ,,igła''. Większość oferowanych samochodów w tej cenie są to już zaczyna coś niedomagać wiec trzeba uciekać :(, ale popatrz na kilka modeli (sztuk) może trafi się rodzynek.
  • #3
    MotoUczen
    Level 3  
    Rozmyślam również kupno modelu 207 i to nawet bardziej niż 206 czy 206 Plus.
    I mam dylemat odnośnie awaryjności danego modelu który z nich wymienionych byłby najlepszym rozwiązaniem o ile o modelu 307 można dość sporo wyczytać to nie mam za bardzo porównania między 206/+ a 207. Wiem jedynie że w 207 już nie ma tylnej belki skrętnej zatem koszta ewentualnej naprawy będą dużo niższe niż w 206. Podobno również wytrzymałość zawieszenia jeżeli chodzi o tył wypada dużo lepiej niż w 206.
    Wyczytałem również że w przypadku modelu 207 lepiej unikać silnika VTI czy jakoś tak i lepiej szukać silnika starszej konstrukcji. Moją uwagę skupił silnik 1.4 tylko nie wiem czy 8v czy 16v dlatego tez prosiłbym o ewentualną poradę.

    Również pytanie na temat wybrania modelu do podanej kwoty 7-9tys zł jest aktualna bo nie mam bladego pojęcia czy za te pieniądze można znaleźć juz fajny egzemplarz zadbany 207 czy lepiej odpuścić sobie zejść na ziemie i wybrać 206/206+.
    Z góry dziękuje za odpowiedź :)
  • #4
    sunrise84
    Level 42  
    artbi881 wrote:
    Cześć, masz zamiar kupić tani samochód za 8000 wiec musisz bardziej na stan patrzeć

    I tutaj bym szukał auta po osobie prywatnej , najlepiej starszej.
    Często okazje sprowadzone z Niemiec, Szwajcarii to szroty ale o tym wiadomo już od dawna.
    A od niedawna Niemcy przestali pozbywać się używanych samochodów i rynek wewnętrzny w handlu używanymi samochodami u nich ożył bo mamy czasy jakie mamy.
    Dlatego:
    artbi881 wrote:
    ale popatrz na kilka modeli (sztuk) może trafi się rodzynek.

    Może na naszym rynku i Polskim pochodzeniem.
  • #5
    lotus377
    Level 9  
    Mam 206 po lifcie i odradzam ci kupowanie 206+. Koszt zakupu 206+ jest znacznie większy,a te auta różnią się głównie tym co zobaczysz na pierwszy rzut oka.W 206 poliftowym masz o wiele więcej silników do wyboru,przede wszystkim tych mocniejszych.Cenami się nie sugeruj zbytnio,bo to francuz i są bardzo zróżnicowane.Ja mam 1.4 8V i nic się w tym silniku nie psuje.Odmianę 1.4 16V też mocno rozważałem,ale kupiłem ostatecznie słabszy wariant 1.4,bo była to bogata wersja XT od pierwszego właściciela i w dobrym stanie.Jeśli zdecydujesz się na 207 na pewno będzie to auto droższe w utrzymaniu,bo to dużo nowocześniejsza technologia już i bardziej skomplikowany serwis.206 to auto zaprojektowane natomiast jeszcze w latach 90 tych i to dużo prostsza konstrukcja.Ja polecam 1.4 16V 88KM, bo spalanie jest takie samo jak w 1.4 8V 75 KM,a dynamika lepsza.Więcej zapłacisz tylko tylko przy wymianie rozrządu,ale tego często się nie robi.Poza tym koszty utrzymania tych dwóch odmian są praktycznie identyczne.
  • #6
    staś pytalski
    Level 39  
    Z moich obserwacji, musisz wyliczyć sobie średnią cenę dla danej konfiguracji dla danego rocznika. Jeżeli wiesz, że chcesz benzynę, 3d to usiądź i zrób małe wyliczenia ile średnio kosztuje np konfiguracja 1.6 benzyna 3d, dla roku 2000, 2001, itd. Znając średnią cenę, będziesz wiedział za co ile dopłacasz i czy jest to warte. W 206 najsłabsze jednostki to 1.1., na grupach/forach co do 1.4 są podzielone zdania - niby dobre pod lpg, z drugiej strony wydmuchują się uszczelki pod głowicą. Ja bym szukał 1.6 benzyny. Z rzeczy, które mogą się przekładać na cenę jest wiele wersji 206, mniej lub bardziej "limitowanych", czasami da się znaleźć jakiegoś rodzynka np Quicksilver, Look, PopArt, gdzie ktoś nie wie, że takiego sprzedaje. Są też jednostki 2.0 - GT i pochodne, które są w wersji 3-drzwiowej, ale często są zmęczone życiem, ale cenowo atrakcyjne. Ważna rzecz, pewnie, o której wiesz, to tylna belka, po paru latach będzie wymagała interwencji, więc licz się z wydatkiem ok 1000zł, bo pewnie oprócz belki, warto zrobić hamulce, bądź wyjdzie coś jeszcze. Co do kupowania od dziadka, są plusy i minusy - z plusów to najczęściej pewne pochodzenie - da się znaleźć od pierwszego właściciela, ale co do dbania i używania - różnie bywa - jak mało jeździ to i tak coś będzie trzeba robić. Wersja PLUS trochę przypudrowała wiek 206, a co za tym idzie cenę winduje do góry - mi stylistycznie się nie podoba, ale to ma być auto dla Ciebie.