Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 9n 1.4 TDI BMS - silnik przerywa na wyższych obrotach

18 Mar 2021 17:51 882 18
  • Level 3  
    Witam,
    Samochód Polo 9n 1.4 BMS 2007r. Silnik przerywa/szarpie podczas jazdy powyżej 3 tysięcy obrotów, przerywanie wygląda jakby silnik się wyłączał na ułamek sekundy co jest bardzo irytujące podczas jazdy. Po podmianie przepływomierza z innego samochodu szarpanie nadal występowało. Zawór egr jest zaślepiony. Wykonałem log dynamiczny w VCDS grup 3, 10 i 11.
  • Level 12  
    pio120 wrote:
    Witam,
    Samochód Polo 9n 1.4 BMS 2007r. Silnik przerywa/szarpie podczas jazdy powyżej 3 tysięcy obrotów, przerywanie wygląda jakby silnik się wyłączał na ułamek sekundy co jest bardzo irytujące podczas jazdy. Po podmianie przepływomierza z innego samochodu szarpanie nadal występowało. Zawór egr jest zaślepiony. Wykonałem log dynamiczny w VCDS grup 3, 10 i 11.


    sprecyzuj pytanie Diesel Benzyna...???

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Helpful post
    Level 37  
    Jest napisane że kod silnika BMS to 1.4 TDI na pompowtryskiwaczach. Takie objawy daje brak paliwa. Czyli zaczynając od baku pompa z sitkiem, filtr paliwa, pompa tandem ,same pompowtryskiwacze. Wrzuć logi na vaglog i daj linki. Jak zacznie przerywać zgaś i zajrzyj do filtra paliwa (przez zaworek z zawleczką możesz sobie sprawdzić jak wygląda normalny stan wcześniej).
  • Level 3  
    Na chwilę obecną nie mogę wstawić linku do logów (elektroda.pl każe mi poczekać 24h)
    Niestety nie jestem w stanie sprawdzić stanu w filtrze paliwa, ponieważ nie jest on rozbieralny.W logach widać gwałtowne zmiany ciśnienia doładowania i wartości z przepływomierza. Czy takie objawy może powodować uszkodzony zawór N75?
  • Level 12  
    pio120 wrote:
    Witam,
    Samochód Polo 9n 1.4 BMS 2007r. Silnik przerywa/szarpie podczas jazdy powyżej 3 tysięcy obrotów, przerywanie wygląda jakby silnik się wyłączał na ułamek sekundy co jest bardzo irytujące podczas jazdy. Po podmianie przepływomierza z innego samochodu szarpanie nadal występowało. Zawór egr jest zaślepiony. Wykonałem log dynamiczny w VCDS grup 3, 10 i 11.


    proszę :

    youtu.be/m0Atn7hsTyU
  • Level 3  
    Poprawiłem styki wtrysków jak na filmie wyżej ale to nic nie dało. Wyczyściłem także przewody paliwowe, w jednym idącym do pompy(za filtrem paliwa) vacum znajdował się kawałek plastikowej folii, który utrudniał przepływ paliwa, ale jego usunięcie także nie pomogło. Zauważyłem, że przerywanie nie występuje na drugim biegu.

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Logi dynamiczne: http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_C3fE7.html
    Basic settings(grupa 11): http://www.vaglogi.pl/log-011_mH7K9e.html
  • Level 12  
    pio120 wrote:
    Poprawiłem styki wtrysków jak na filmie wyżej ale to nic nie dało. Wyczyściłem także przewody paliwowe, w jednym idącym do pompy(za filtrem paliwa) vacum znajdował się kawałek plastikowej folii, który utrudniał przepływ paliwa, ale jego usunięcie także nie pomogło. Zauważyłem, że przerywanie nie występuje na drugim biegu.

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Logi dynamiczne: http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_C3fE7.html
    Basic settings(grupa 11): http://www.vaglogi.pl/log-011_mH7K9e.html


    Ile jest paliwa w zbiorniku ?
  • Level 3  
    Jest pół zbiornika paliwa
  • Level 12  
    Ogólnie się poddaje ......lecz nadzieja umiera ostatnia
    sprawdz podmień na inny elektro zawór pompy ciśnienia paliwa.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Gdy po wymianie czujnika ciśnienia w Pompie Paliwa przerywanie nie ustanie
    jeszcze pozostaje opcja.

    Czujnik Położenia Wałka Rozrządu
    Czujnik Położenia Wału Korbowego
    Czujnik Prędkości Obrotowej
    Czujnik Prędkości Obrotowej VSS
    Czujnik Spalania Stukowego
    Jeżeli Czujnik są dobre i sprawne pozostaje

    Poprawne Ustawienie Rozrządu :
    Rozrząd może być przesunięty o jeden dwa zęby : ( : ( : (

    Moderated By CameR:

    Jaki czujnik ciśnienia w pompie paliwa ?
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Level 3  
    Spróbuję jeszcze przestawić rozrząd, bo w grupie "Torsion value" ma wartość około 3.1. Wydaję mi się, że mogą być to uszczelniacze pompowtryskiwaczy, bo bipy są za niskie, a korekty są w normie. Co do czujników to komputer nie wyrzuca żadnych błędów.
  • Level 12  
    przy przestawieniu rozrządu lub złego ustawienia rozrządu komputer nie pokazuje żadnych istotnych błędów auto jest słabsze kołysze silnikiem kopci lub jest nawet bez objawowo....
    Zblokuj wał korbowy blokadą
    Ustaw Wałek Wałki Rozrządu w Pozycjach Wymaganych
    Załóż pasek
    Popuść napinacz
    Potem kluczem nasadowym na kole pasowym obracaj wałem w prawą stronę kilkanaście cykli razy żeby sprawdzić czy się coś nie blokuje.
    Jak wszystko będzie oky to odpalaj auto z rozrusznika
  • Level 3  
    Ale w jakim celu mam zdejmować pasek, jak mam w vcds wartość synchronizacji rozrządu? Ustawię na 0 i zobaczę czy coś się zmieni.
  • Level 12  
    trudno się mówi : ) : ) : ) po swojemu rób
  • Level 3  
    Uszczelniacze pompowtryskiwaczy wymienione, rozrząd ustawiony. Wartości w vcds w grupie 23 dalej mocno na minusie i samochód dalej szarpie.
  • Level 3  
    Podniosłem przód na lewarkach i wrzuciłem trzeci bieg. Podczas przyśpieszania obroty falują i coś hałasuje w skrzyni biegów. Czasem przy dynamicznym wciskaniu gazu jest ok, a przy delikatnym wciskaniu pedału gazu zaczyna szarpać nawet na niskich obrotach. Wydaje mi się, że problem został rozwiązany, skrzynia biegów do wymiany.