Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stag 4 , Passat B4 2.0 AGG 115 - Spadki ciśnienia gazu Zavoli Zeta N

viper19861 20 Mar 2021 13:20 540 11
  • #1
    viper19861
    Level 20  
    Witam
    W zakupionym samochodzie mam problem ze spadkiem ciśnienia gazu podczas przyśpieszania. Objawia się to tym że powyżej 3000tyś obrotów lub podczas wciśnięcia kick down (skrzynia automatyczna) instalacja przełącza się na zasilanie benzyną.

    Opis instalacji:
    sterownik Stag 4
    Parownik Zawoli Zeta N
    Czujnik ciśnienia ps01
    listwa Valtek rail 3ohm czerwona - nowa, skalibrowana
    Samochód: Passat b4 1994r 2.0 AGG 115km skrzynia automatyczna.

    Ciśnienie gazu w programie prezentuje się następująco:
    wolne obroty - 1,2 -1,3 bar
    Powolne przyśpieszanie 1,0 - 0,9 bar
    kick down - spadek poniżej 0,6 bar

    Zmieniłem wszystkie filtry (parownik i faza lotna), podmieniłem czujnik ciśnienia ps 01, wszystkie wężyki nowe.. Czy to oznacza że parownik do wymiany? Jaki najlepiej zakupić zamiast tej Zety? Myślałem o Stag r02
  • #2
    enhanced
    Level 43  
    kme tur może taki reduktor?

    Skoro czujnik wymieniony i szczelne połączenia to najpewniej wina reduktora, rozumiem że stan natankowania gazu nie ma wpływu na spadki ciśnienia?\

    A te Valteki to w jakim sensie skalibrowane? Przed ich wymianą nie było problemu czy był problem z ciśnieniem pod obciążeniem?
  • #3
    viper19861
    Level 20  
    Przed wymianą listwy, filtrów był ten sam problem. Ilość gazu nie ma wpływu: nawet jak jest pełen zbiornik jest tak samo. Listwa skalibrowana w sensie regulacji mapy gazu po jej wymianie.
  • #5
    viper19861
    Level 20  
    enhanced wrote:
    I jak tam zmieniłeś reduktor czy coś innego wykombinowałeś? Ile ten reduktor już u ciebie chodzi?


    Problem rozwiązany. Zmieniłem parownik na Stag R02. Teraz ciśnienie na wolnych około 1,1 -1,2 i tak trzyma cały czas nawet podczas kick down oraz pod znacznym obciążeniem. Teraz jeszcze zamienić valteki na coś lepszego. Myślę o pojedynczych wtryskach magic jet 2ohm, które powinny polepszyć pracę choć już teraz auto jeździ poprawnie
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Nie bieduj bo oszczędności się mszczą. Zamontuj AC W03 lub Barracuda.
  • #7
    viper19861
    Level 20  
    sebap wrote:
    Nie bieduj bo oszczędności się mszczą. Zamontuj AC W03 lub Barracuda.


    Zamontowałem AC W02 . Jednak chyba przesadziłem z rozwiercaniem dyszy: zrobiłem 2.4. Teraz Na wolnych obrotach mam mnożnik w granicach 1.1 przy ciśnieniu 1.10 bar oraz mnożnik około 0.9 w górnych partiach. Zmniejszyć dysze na 2.3 czy obniżyć ciśnienie do 1bar? Dodam że na takim mnożniku auto odżyło, pracuje stabilnie i nie ma spadków ciśnienia nawet przy gwałtownym przyspieszaniu. Ustawienie mapy w porównaniu do valteków to była czysta przyjemność.

    Silnik 115km także chyba przesadziłem z tym 2.4
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Jeśli mnożnik wychodzi około 1 to jest dobrze. Wywala błąd zbyt dużych dysz? Jeśli nie to nie ruszaj.
  • #9
    viper19861
    Level 20  
    sebap wrote:
    Jeśli mnożnik wychodzi około 1 to jest dobrze. Wywala błąd zbyt dużych dysz? Jeśli nie to nie ruszaj.


    Gdy początkowo robiłem autokalibrację na 1.2bar to wywaliło błąd zbyt dużych dyszy. Po zejściu na 1.1 i ponownej kalibracji błędu nie ma.
  • #10
    sebap
    Level 41  
    Czyli zostaw.
    W jakim celu w całości cytujesz poprzedni post?
  • #11
    viper19861
    Level 20  
    sebap wrote:
    Czyli zostaw.


    Zostawię. Pojeżdżę jakiś czas i będę obserwował jak spalanie oraz czy mapa nie rozjedzie się. Dziękuje za pomoc