Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Toyota Avensis T22 - Napinanie paska wielorowkowego alternatora.

filip2431 20 Mar 2021 20:32 867 4
  • #1
    filip2431
    Level 3  
    Witam.



    Chcę napiąć pasek wymieniony w tytule, bo od paru miesięcy mi piszczy, oczywiście nie podczas jazdy tylko np. przy skręcaniu kołami czy to na postoju czy podczas jazdy ( podczas jazdy też nie zawsze ) i jak była zima no to jakąś minutę sobie popiszczał ( po uruchomieniu silnika) i przestawał piszczeć.
    Szukałem informacji ale nie znalazłem typowo do mojego problemu. Obejrzałem dwa razy materiał z " Miłośników czterech kółek " o wymianie i naciąganiu paska z youtube i tam "michu" czy "Łysy" (różnie go nazywają) :) Powiedział i pokazał, że trzeba naciągać pasek ( ja mam bez napinacza bo u mnie napina się kręcąc śrubą od alternatora, łeb dużej śruby patrzy w stronę chodnicy ). Śrubę od alternatora tą mniejszą popuściłem i zacząłem kręcić w prawą stronę tą większą ( tak jak wyczytałem w sieci ), ale pasek jest już trochę napięty i czułem jakiś lekki opór ale i tak idzie dalej kręcić bez większych oporów i nie było widać żeby się przekręcił nawet o milimetr chyba, że mam go popuścić i jeszcze raz sprawdzić. Na filmiku "michu" pokazał, że się musi koło od alternatora obrócić się razem z paskiem i wtedy wszystko skręcić. Po prostu czy mam kręcić dużą śruba tak długo aż się faktycznie kółko od alternatora się przekręci czy jak to wygląda?

    Z góry dzięki.

    Sorry, zapomniałem dopisać. Toyota Avensis T22, rocznik: 1997, silnik benzyna 1.8, oznaczenie silnika: 7A-FE, Hatchback, liftback.
  • #3
    trojan 12
    Level 37  
    Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy.
    Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
  • #4
    filip2431
    Level 3  
    Wiem, że się popuszcza tą małą śrubę i wtedy reguluje się dużą.
    Pasek klinowy czyli " kliny" wzdłuż paska, a wielorowkowy to " rowki " wzdłuż paska, i tam jest pasek wielorowkowy.
    Mój brat sprawdził przekręcając go i jest ok. Dziś byłem na rybach i miałem okazję przetestować czy piszczy czy nie i nie piszczy.
  • #5
    filip2431
    Level 3  
    Także dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.