Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie nieznanego EEPROMu

kryj 21 Mar 2021 18:53 639 12
    kryj
    Level 8  
    Witam
    Popsiadam chip od kartridża od drukarki, a na nim dane do których chciałbym się dostać. Chip ma jakąś pamięć EEPROM, tylko że zalaną żywicą i nie wiem co to za układ. Czy da się jakoś taką pamięć odczytać? Poza tym chip ma interfejs I2C i 4 "głowne" wyprowadzenia od lewej kolejno GND, SCL, Vdd, SDA.
    Dałoby się ten EPROM odczytać bez wylutowywania?
    Zdjęcie chipa z tyłu:
    kryj
    Level 8  
    Widzę, że nie zadałem jeszcze jednego chyba najważniejszego pytania: jak taką pamięć w ogóle odczytać? W tej dziedzinie elektroniki jestem zielony i to jest moje pierwszy kontakt z nią. O ile już wiem jak odczytać pamięć z 8 nóżkami to jak odczytać coś takiego? Uda mi się to zrobić programatorem EZP2010? I I jak skorzystać z tej funckji? Rozumiem, że po podłączeniu do prgramatora dopiero.
    Edit:
    Wyczytałem, że EEZP2010 obsługuje I2C, teraz mam pytanie jak podłączyć chip do programatora?
    MOSFET - Serwis
    Level 33  
    kryj wrote:
    jak taką pamięć w ogóle odczytać? W tej dziedzinie elektroniki jestem zielony i to jest moje pierwszy kontakt z nią. O ile już wiem jak odczytać pamięć z 8 nóżkami to jak odczytać coś takiego?

W gruncie rzeczy pamięć jest pod coatingiem, a ta kość jest to raczej mcu odczytującym pamięć, obsługującym licznik stron na kasecie z tuszem i szacującym stan napełnienia. Pisałeś trochę wyżej o magistrali i2c. Skąd tę informację pozyskałeś. Jeżeli takie coś jest na opisie w drukarce to prawdopodobnie tyczy się tego MCU. Swoją drogą słabo widać numery. Mógłbyś podać oznaczenie układu?
    kryj
    Level 8  
    Układ to MSP430FR2433.