Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Porównanie kluczy udarowych akumulatorowych: Parkside Passk 20-Li A1, Yato YT-82804, Ryobi R18IW3-0

MrMalo82 22 Mar 2021 11:11 8193 4
  • #1
    MrMalo82
    Level 12  
    Witam.
    Mam takie pytanie - posiadam klucz udarowy do kół Parkside Passk 20-Li A1, z 4 nasadkami.

    Porównanie kluczy udarowych akumulatorowych: Parkside Passk 20-Li A1, Yato YT-82804, Ryobi R18IW3-0

    I tak się zastanawiam czy te klucze za ok 400 zł, są wszystkie takie same?
    Bo normalnie odkręca śruby w kołach, ale takie dokręcone max 150-200 Nm, powyżej to już loteria, a takie dociągnięte nogą lub pneumatykiem w warsztacie raczej nie ruszy...
    Słyszałem że klucz Yato YT-82804 jest lepszy pomimo tylko 300 Nm momentu obrotowego (Parkside ma 400 Nm), jest też Ryobi R18IW3-0, ale tutaj już inna półka cenowa o dobre 200-300 zł droższy.

    Czy wszystkie te klucze działają tak samo, czyli te za ok 400 mające 300-400 Nm odkręcają śruby przykręcone momentem 150-200 max?

    Czy może problem tkwi w dobrych nasadkach, a te dołączone do kompletu to jakiś tani materiał i nie przenoszą dobrze momentu?
    Albo może np. w Parkside dołożenie (o ile istnieje) akumulatora 6 Ah coś by pomogło?


    Moje zdanie jest takie - tego typu klucze jak Parkside dają radę przy ruszanych wcześniej śrubach zakręconych raczej tak normalnie ręcznie, "dowalone" szpilki przy kole lub jakieś stare śruby zaklejone farbą - raczej nie ma co marzyć.
    Czy też przy elementach zawieszenia jakieś "zgniłe", zardzewiałe.

    Dlatego właśnie pytam czy to normalne przy takich tańszych modelach czy są lepsze/gorsze? Np Yato jest lepsze niż Parkside a Einhell to już w ogóle niezły i świetnie sobie radzi?
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    MrMalo82 wrote:
    dociągnięte nogą lub pneumatykiem w warsztacie raczej nie ruszy.

    Radzę Ci, zmień warsztat...

    Śruby kół mają ściśle określone momenty dokręcania i należy je dokręcać kluczem dynamometrycznym (zwykle max. 120 Nm), a nie "pneumatem". Ja mam elektryczny klucz, ale na 230 V (kupiony w Juli) i sobie radzi.
  • #3
    MrMalo82
    Level 12  
    Ok i jesteś w stanie po warsztacie odkręcić tym kluczem z Julii śruby? Albo z wulkanizacji?

    Ja prawie nigdy, szczególnie tyczy to się aut klasy kompakt i średniej, w takich autach jak seicento/Polo niby da radę nie wiem czy to przypadek, czy jakoś inaczej są dokręcane, ale współczesne większe auta... to jest masakra...

    A ten klucz pod 230 V jaki ma max moment obrotowy?

    Czyli ten Parkside powinien być wystarczający?

    Z resztą to nie jest koniec świata, tylko niby ma się klucz, auto idzie w górę, a potem przy 1-2 śrubach męczarnia i problem bo 3 puściły a 2 nie chcą, więc może od razu na ziemi lekkie ruszenie kluczem "z nogi" i potem udarowym w górze... no, ale nie po to się go kupowało.
  • #4
    robarek
    Level 24  
    "Julowski" klucz 230 V ma moment max 400 Nm i nie zdarzyło mi się, żeby nie ruszył śruby.
  • #5
    MrMalo82
    Level 12  
    To może po prostu problem taki że akumulatorowe są słabe, szczególnie te tanie a sieciowe inaczej działają, tak jak wiertarka a wiertarko-wkrętarka akumulatorowa.
    Jedno i drugie wywierci otwór tylko efektywność przy tym drugim może być skrajnie inna...