Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klucz udarowy akumulatorowy Parkside

MrMalo82 22 Mar 2021 11:11 3021 4
  • #1
    MrMalo82
    Level 12  
    Witam.
    Mam takie pytanie - posiadam klucz udarowy do kół Parkside Passk 20-Li A1, z 4 nasadkami.

    Klucz udarowy akumulatorowy Parkside

    I tak się zastanawiam czy te klucze za ok 400 zł, są wszystkie takie same?
    Bo normalnie odkręca śruby w kołach, ale takie dokręcone max 150-200 Nm, powyżej to już loteria, a takie dociągnięte nogą lub pneumatykiem w warsztacie raczej nie ruszy...
    Słyszałem że klucz Yato YT-82804 jest lepszy pomimo tylko 300 Nm momentu obrotowego (Parkside ma 400 Nm), jest też Ryobi R18IW3-0, ale tutaj już inna półka cenowa o dobre 200-300 zł droższy.



    Czy wszystkie te klucze działają tak samo, czyli te za ok 400 mające 300-400 Nm odkręcają śruby przykręcone momentem 150-200 max?

    Czy może problem tkwi w dobrych nasadkach, a te dołączone do kompletu to jakiś tani materiał i nie przenoszą dobrze momentu?
    Albo może np. w Parkside dołożenie (o ile istnieje) akumulatora 6 Ah coś by pomogło?


    Moje zdanie jest takie - tego typu klucze jak Parkside dają radę przy ruszanych wcześniej śrubach zakręconych raczej tak normalnie ręcznie, "dowalone" szpilki przy kole lub jakieś stare śruby zaklejone farbą - raczej nie ma co marzyć.
    Czy też przy elementach zawieszenia jakieś "zgniłe", zardzewiałe.

    Dlatego właśnie pytam czy to normalne przy takich tańszych modelach czy są lepsze/gorsze? Np Yato jest lepsze niż Parkside a Einhell to już w ogóle niezły i świetnie sobie radzi?
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    MrMalo82 wrote:
    dociągnięte nogą lub pneumatykiem w warsztacie raczej nie ruszy.

    Radzę Ci, zmień warsztat...

    Śruby kół mają ściśle określone momenty dokręcania i należy je dokręcać kluczem dynamometrycznym (zwykle max. 120 Nm), a nie "pneumatem". Ja mam elektryczny klucz, ale na 230 V (kupiony w Juli) i sobie radzi.
  • #3
    MrMalo82
    Level 12  
    Ok i jesteś w stanie po warsztacie odkręcić tym kluczem z Julii śruby? Albo z wulkanizacji?

    Ja prawie nigdy, szczególnie tyczy to się aut klasy kompakt i średniej, w takich autach jak seicento/Polo niby da radę nie wiem czy to przypadek, czy jakoś inaczej są dokręcane, ale współczesne większe auta... to jest masakra...

    A ten klucz pod 230 V jaki ma max moment obrotowy?

    Czyli ten Parkside powinien być wystarczający?

    Z resztą to nie jest koniec świata, tylko niby ma się klucz, auto idzie w górę, a potem przy 1-2 śrubach męczarnia i problem bo 3 puściły a 2 nie chcą, więc może od razu na ziemi lekkie ruszenie kluczem "z nogi" i potem udarowym w górze... no, ale nie po to się go kupowało.
  • #4
    robarek
    Level 21  
    "Julowski" klucz 230 V ma moment max 400 Nm i nie zdarzyło mi się, żeby nie ruszył śruby.
  • #5
    MrMalo82
    Level 12  
    To może po prostu problem taki że akumulatorowe są słabe, szczególnie te tanie a sieciowe inaczej działają, tak jak wiertarka a wiertarko-wkrętarka akumulatorowa.
    Jedno i drugie wywierci otwór tylko efektywność przy tym drugim może być skrajnie inna...