Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakrętomierz lotniczy.

22 Paź 2005 00:08 2752 6
  • Poziom 23  
    Witam mam takie przyrząd żyroskopowy i interesuje mnie jak go podłączć. Od tyłu ma jedno 2 pinowe złącze lotnicze. Czy to pracuje na 24V stałęgo czy jak? Słyszałęm wersje o zasilaniu 36V 400Hz albo 115 400Hz ale wydaje mi się że taki przyrząd powinien pracować z zasilania akumulatorowego.

    Proszę o radę jakiegoś mechanika/ pilota czy kogoś kto ma wogóle o tym pojęcie. Jeżeli to prąd stały na jak podłączyć (+ i -).

    Pzdr
  • Poziom 10  
    a podaj jakies oznaczenia tego cuda. w wojsku bylem mechanikiem lotniczym, moze sobie cos przypomne. ale najczesciej wszystko chodzilo na 12 lub 24 V stalego. :)
    jezeli jest to zyroskop to najczesciej chodzil na 12 V - tak bylo chyba w Migach 19 i 21....te maszyny pamietam ;)

    pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Odnalazłęm tabliczkę. Jest napisane 27B a to chyba znaczy że 27V.

    Jakie urządzenia chodziły na te nietypowe napięcia/częstotliwości p. przemiennego? Wiem że radionamierniki były zasilany prądem przemiennym o wysokiej częstotliwości.
  • Poziom 23  
    27B oznacza 27 volt i jest to napiecie maksymalne dla tego sprzetu.
  • Poziom 11  
    W prostych zakrętomierzach, np. od szybowca żyroskop jest napędzany baterią płaską. W samolotowych (ruskie) jest najczęściej zasilany prądem trójfazowym (24V) z przetwornicy trójfazowej.
  • Poziom 23  
    Możliwe. Mój jest na stały 27V. Zasilam go z zasilacza.
  • Poziom 14  
    Witam


    zakrętomierze najczęściej były zasilane napięciem stałym z szyny 27V, z tej samej szyny zasilane były czujniki temperatury. Napięciem trójfazowym 36V/400hz zasilane były między innymi: sztuczny horyzont, wskażnik kursu, girobusole indukcyjne, radiowysokościomierze itp.