Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Brak mocy i niestabilne obroty w chińskim skuterze 50ccm 2t - podobieństwo do Yamaha Aerox 50

sebek3 23 Mar 2021 11:52 4305 36
Renex
  • #1
    sebek3
    Level 30  
    Witam. Skuter to jakiś typowy chińczyk bez nazwy ale wyglądem praktycznie identyczny ze starą Yamaha aerox 50, w goglach też podobny wydaje się być "rex 50". Sytuacja jest taka, że skuter długo stał a teraz chcę go doprowadzić do użytku. Wyczyściłem cały gaźnik, który wydaje się być ok, wymieniłem sparciałe wężyki. Po zalaniu świeżym paliwem, parę psiknięć plaka i skuter zapalil, jednak nie ma mocy. Po dodaniu gazu czasem wejdzie na obroty i chwilę trzyma po czym obroty spadają, nie reaguje na gaz i skuter gaśnie. Swieca po zgaśnięciu sucha i kolor ładny. A czasami w ogóle nie reaguje na gaz. Paliwo dostaje, lewego powietrza nie łapie. Próbowałem regulować gaźnik ale na nic się to zdało. Co jeszcze mógłbym sprawdzić? Dodam, ze skuter nie ma problemu z odpaleniem, wolne obroty są ok.
  • Renex
  • #2
    sunrise84
    Level 42  
    sebek3 wrote:
    Po zalaniu świeżym paliwem,

    +
    sebek3 wrote:
    Skuter 50ccm 2t


    Rozumiem że mieszanka paliwa z olejem skoro to dwutakt?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Iglica na środkowym ząbku + śruba regulacyjna wkręcona do oporu i odkręcona o 1,5 PEŁNEGO OBROTU.
    Na tym ustawieniu powinien pracować i dać "wkręcić się na obroty".
  • Renex
  • #3
    sebek3
    Level 30  
    Skuter ma osobny zbiorniczek na olej i tak, jest zalany. Oczywiście próbowałem takiego ustawienia. Dla testu dałem też iglicę na skrajne położenia, w jednym zalewa świecę w drugim nie pali w ogóle.
    Tak jak mówię czasem skuter wejdzie na obroty jak gdyby nic, ale gdy go tak potrzymam po chwili spadają i przestaje reagować na gaz aż do zaśnięcia.
  • #5
    sebek3
    Level 30  
    Spokojnie, nie odpalam ani nie reguluję silnika 2t pierwszy raz 😉 Gdyby regulacja była przyczyną to bym sobie poradził, tu musi być coś innego a nie mam pomysłu gdzie szukać.
  • #6
    sunrise84
    Level 42  
    Też mi nie przychodzi nic innego do głowy.
    A inna świeca?
    Nadmienię tylko że chodzi o pełne obroty 360' a nie 180' bo niektórzy popełniają ten bład przy regulacji.
    Ale wierze w to co piszesz:
    sebek3 wrote:
    nie odpalam ani nie reguluję silnika 2t pierwszy raz
  • #7
    sebek3
    Level 30  
    Oczywiście pełne 😉 Przychodzi mi jeszcze na myśl przytkany tłumik, ale czy jest możliwe, żeby tak się zatkał od stania parę lat w garażu? 😆
  • #9
    popromienny
    Level 21  
    Witam, a moze trzeba przeplukac skrzynie korbowa swieza benzyna kilkakrotnie, bo jesli kilka lat stal nieodpalany - to resztki paliwa spod walu odparowaly i zostal tylko sam osad oleju - ktory jest czesciowo rozpuszczany swieza mieszanka i moze zarzucac swiece chwile po odpaleniu ? Pozdrawiam.
  • #10
    sebek3
    Level 30  
    Zgodziłbym się, tylko wtedy świeca chyba byłaby mokra i czarna, a po zgasnieciu ma ładny kolor kawy z mlekiem i jest sucha... Dziwi mnie trochę brak reakcji na gaz, ale iglica pracuje bez problemu, paliwo z baku leci..
  • #11
    popromienny
    Level 21  
    Witam, jest jeszcze tak, ze jak motocykle dlugo stoja w zimie nieodpalane - to z gaznika odparuja resztki benzyny, ale zostaje wszelki osad z paliwa : troche rdzy ze zbiornika, drobinki farby z wnetrza zbiornika i osad z utlenienia gaznika, itp. - jak to wszystko zostanie zabrane przez swieze paliwo i wplynie pod dysze glowna, to wlasnie dzieja sie takie 'cyrki'. Tutaj ewidentnie jest cos zatkane w gazniku lub moze byc pod dysza glowna kropelka wody / skroplona z paliwa - wystarczy taka o wielkosci 'glowki zapalki' i juz zatyka dysze, a na to wskazuje wlasnie sucha swieca - bo nie dochodzi mieszanka 'paliwo - powietrze' do cylindra...Moje motocykle cala zime zawsze 'zimowaly pod chmurka', to odpalalem je 'profilaktycznie' codziennie na 3 minuty, zeby paliwo przeplukalo gaznik, pozniej - juz odpalalem tylko raz /tydzien.
    A tak, jak napisales - skuter odpala bez problemu i ma wolne obroty - ale cos jest pod dysza glowna paliwowa [ jakis osad albo woda ], bo dysza 'wolnych obrotow' jest prowadzona niezaleznym kanalikiem na ogol w gaznikach, na obwodzie korpusu gaznika i o wiele wyzej, niz dysza glowna pod przepustnica...
    Pozdrawiam.
  • #12
    sebek3
    Level 30  
    Tylko że całe stare paliwo zlalem, bak przepukalem, a gaźnik przed odpalaniem też był cały czyszczony...
  • #13
    popromienny
    Level 21  
    Skoro pracuje na wolnych obrotach, a nie reaguje na dodawanie 'gazu' - to zatkana jest od spodu dysza glowna paliwowa lub tylko tyle dochodzi paliwa do gaznika - ze daje rade pracowac na wolnych obrotach, a juz nie starczy paliwa do jazdy, czyli moze byc zatkany 'paprochami' sam doplyw paliwa - krociec, na ktory zaklada sie wezyk - tam mialem kiedys zgromadzony ze zbiornika wrecz 'filc' z jakichs wlokienek i osadu z farby zbiornika tak nawarstwiony/ zbity, ze motocykl tez pracowal tylko na wolnych obrotach i mozna bylo jechac z 15 km/h maksymalnie...
    Po dodaniu 'gazu' dusil sie i dlawil - gasl. A jak wciskalem rozrusznik - to palil pieknie i chodzil na wolnych obrotach [ Honda 'Dream' 1960 ]. Pozdr.
  • #14
    sebek3
    Level 30  
    O super z tym kroccem to jest jakiś trop, zajrzę tam 😉 dzięki.
  • #16
    sebek3
    Level 30  
    Jeszcze nie sprawdziłem,
  • #17
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Naradzie nie sprawdzaj , wkrec śrubkę składu mieszanki do oporu. Wracam za około godzine
  • #19
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Właśnie wtedy odedniesz dopływ powietrza a paliwo dojdzie
  • #21
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Ta stronka od składu... Kto by gdzieś opisał jej dokładna funkcje, tego nigdzie nie ma.
    To jest zawór w jednym z trzech kolektorów gaźnika, tak?
  • #23
    .Grzesiek.
    Level 9  
    * srubka miało być surise84. Zawór w kolektorze. A kolektorem płynie powietrze, tak?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jedno i drugie. Pytam i odpowiadam...trochę jak wariat
  • #24
    sunrise84
    Level 42  
    Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz?

    Dodano po 1 [minuty]:

    "Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc seryjny silnik. Warto wstępnie przywrócić ustawienia fabryczne gaźnika. Należy ustawić śrubę składu mieszanki w pozycji przewidzianej przez producenta. Jest to określone ilością obrotów, o ile należy wykręcić śrubę składu mieszanki po uprzednim jej wkręceniu do oporu. Zazwyczaj jest to przedział 1,5 do 2,5 obr. Pozycję iglicy w przepustnicy należy również ustawić zgodnie z wytycznymi dotyczącymi danego modelu silnika. Ponieważ mamy do czynienia z silnikiem nie poddanym tuningowi, nie warto zawracać sobie głowy wymianą dysz paliwowych. Elementami regulacyjnymi będą dwie śruby: składu mieszanki i wolnych obrotów. Pierwsza znajduje się albo pod spodem gaźnika, albo z jego boku blisko linii podziałowej miedzy korpusem, a komorą pływakową. Drugą śrubą regulujemy uchylenie przepustnicy. W gaźniku podciśnieniowym jest ona pod półksiężycem na którym jest linka gazu, w gaźnikach starszego typu jest ona z boku korpusu gaźnika na wysokości dolnej krawędzi gardzieli. Po uruchomieniu silnika należy go rozgrzać i dopiero taki możemy poddać regulacji. Śrubą wolnych obrotów ustawiamy możliwie najniższe obroty, gdzie silnik pracuje jeszcze w miarę równomiernie. Następnie delikatnie pokręcamy śrubę składu mieszanki w prawo i lewo zwracając uwagę kiedy obroty zaczynają rosnąć. Wówczas należy przekręcić w tę stronę ową śrubę o około 1/4 obrotu, a następnie śrubą wolnych obrotów znowu obniżamy obroty. Powyższą czynność robimy do momentu, gdy obroty przestają rosnąć. Zazwyczaj różnica między fabrycznym ustawieniem, a naszym różni się najwyżej jeden obrót śruby składu mieszanki. Ostatnia czynnością jest ustawienie wolnych obrotów drugą śrubą regulacyjną. W niektórych motorowerach z silnikiem 2T montowane są gaźniki nie posiadające śruby składu mieszanki, wówczas cała regulacja ogranicza się do regulacji wolnych obrotów."
  • #25
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Proszę mnie poprawić jeśli tak trudno znalezdz funkcję jaką pełni ta stronka. Bo wszyscy wiedzą do czego ona jest, ale proszę o dokładny opis . Proszę też podać mi opis funkcji jaką pełni dysza biegu jałowego .
  • #27
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Proszę mi podac gdzie jest w jednym zdaniu napisane jaka funkcję pełni śrubka mieszanki składu biegu jałowego, oraz jaką funkcję pełni dysza biegu jałowego. Znam z szerokich temu podobnych opisów ich funkcje lecz nie podają one podstawowej ich funkcji

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Przepraszam, ta stronka to miało być*śrubka.
  • #28
    sunrise84
    Level 42  
    .Grzesiek. wrote:
    dysza biegu jałowego

    Jak sama nazwa wskazuję ustala ona obroty biegu jałowego abyś nie musiał trzymać manetki gazu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.
    .Grzesiek. wrote:
    śrubka mieszanki składu biegu jałowego,

    A ta ustala skład tej mieszanki dopóki nie odkręcisz manetki gazu dodając gazu.
    Po dodadniu gazu manetką gazu tą funkcję przejmuje dysza główna która "dozuje" paliwo w czasie jazdy.
    Tak w skrócie ci to opisałem.
  • #29
    .Grzesiek.
    Level 9  
    Np. nie interesuje mnie jak można stuningować silnik. Czy żeby opisać ta stronkę potrzebne są mi informacje na temat tuningu? Czy żeby opisać ta śrubkę muszę wiedzieć jakie są jej ustawienia fabryczne?
    Podchodzę do silnika, którego nie znam i czy mogę wiedzieć co będzie się działo gdy pokręcę ta stronka. Poprostu ogólnie od czego to jest?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy temat został po tym już wyczerpany, że ustala ona prędkość biegu jałowego?
    A co ten zawór robi co przez ten zapór przepływa?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co przez ten zawór przepływa? Mówi się że powietrze, tak? Więc dlaczego twierdziłeś, że zakrecilbym paliwo?