Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz?
Dodano po 1 [minuty]:
"Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc seryjny silnik. Warto wstępnie przywrócić ustawienia fabryczne gaźnika. Należy ustawić śrubę składu mieszanki w pozycji przewidzianej przez producenta. Jest to określone ilością obrotów, o ile należy wykręcić śrubę składu mieszanki po uprzednim jej wkręceniu do oporu. Zazwyczaj jest to przedział 1,5 do 2,5 obr. Pozycję iglicy w przepustnicy należy również ustawić zgodnie z wytycznymi dotyczącymi danego modelu silnika. Ponieważ mamy do czynienia z silnikiem nie poddanym tuningowi, nie warto zawracać sobie głowy wymianą dysz paliwowych. Elementami regulacyjnymi będą dwie śruby: składu mieszanki i wolnych obrotów. Pierwsza znajduje się albo pod spodem gaźnika, albo z jego boku blisko linii podziałowej miedzy korpusem, a komorą pływakową. Drugą śrubą regulujemy uchylenie przepustnicy. W gaźniku podciśnieniowym jest ona pod półksiężycem na którym jest linka gazu, w gaźnikach starszego typu jest ona z boku korpusu gaźnika na wysokości dolnej krawędzi gardzieli. Po uruchomieniu silnika należy go rozgrzać i dopiero taki możemy poddać regulacji. Śrubą wolnych obrotów ustawiamy możliwie najniższe obroty, gdzie silnik pracuje jeszcze w miarę równomiernie. Następnie delikatnie pokręcamy śrubę składu mieszanki w prawo i lewo zwracając uwagę kiedy obroty zaczynają rosnąć. Wówczas należy przekręcić w tę stronę ową śrubę o około 1/4 obrotu, a następnie śrubą wolnych obrotów znowu obniżamy obroty. Powyższą czynność robimy do momentu, gdy obroty przestają rosnąć. Zazwyczaj różnica między fabrycznym ustawieniem, a naszym różni się najwyżej jeden obrót śruby składu mieszanki. Ostatnia czynnością jest ustawienie wolnych obrotów drugą śrubą regulacyjną. W niektórych motorowerach z silnikiem 2T montowane są gaźniki nie posiadające śruby składu mieszanki, wówczas cała regulacja ogranicza się do regulacji wolnych obrotów."