Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wysoki, skaczący ping - bardzo wysoki ping w grach - Motorola SB5101E

dragonek1996 23 Mar 2021 13:44 456 29
Nazwa.pl
  • #1
    dragonek1996
    Level 5  
    Witam. Przez długi czas zmagam się z problemami internetu. Internet jest połączony bezpośrednio kablem do internetu. Pierwszym problemem była utrata pakietów na poziomie 10% na modemie, robiłem wszystko żeby to naprawić, zmieniałem ustawienia karty sieciowej - dosłownie wszystko lecz po tym zadzwoniłem do swojego dostawcy odnośnie naprawy tej rzeczy. Mój dostawca najwidoczniej też jest bezradny ponieważ już dzwonię od ponad 2 miesięcy i ich męczę z tym, a oni nie wiedzą co z tym zrobić - chociaż dali zniżkę na miesiąc za internet. Przyjechali do mnie i powymieniali mi złączę kablowe, wymieniłem kabel koncentryczny, zmieniali mi ip na publiczne, zmieniłem prywatność sieci na publiczną, dodatkowo czyszczę system kilka razy dziennie programami i skanuje system Windows Defenderem, aktualizowałem sterowniki karty sieciowej i ping skacze nadal do poziomu 100, a myślę że przy takim pingu w grę Fortnite się nie da grać. Proszę o pomoc!
  • Nazwa.pl
  • #2
    OPservator
    Level 36  
    dragonek1996 wrote:
    dodatkowo czyszczę system kilka razy dziennie programami

    Jakimi?

    Wrzuć logi z FRST.
  • #3
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Mój dostawca najwidoczniej też jest bezradny ponieważ już dzwonię od ponad 2 miesięcy i ich męczę z tym, a oni nie wiedzą co z tym zrobić - chociaż dali zniżkę na miesiąc za internet. Przyjechali do mnie i powymieniali mi złączę kablowe, wymieniłem kabel koncentryczny, zmieniali mi ip na publiczne, zmieniłem prywatność sieci na publiczną,

    A wymienić tego elektrośmiecia:
    dragonek1996 wrote:
    Motorola SB5101E

    Zapomnieli?
    dragonek1996 wrote:
    ping skacze nadal do poziomu 100, a myślę że przy takim pingu w grę Fortnite się nie da grać.

    Pobierz WinMTR, podaj tam IP serwera z grą, testuj grając przez 30 minut i wrzuć tutaj printscren z tego programu.
    Możesz tez protestować inne IP i też wstawić tu wynik (testuj wp, google).
  • #5
    dragonek1996
    Level 5  
    Jeżeli chodzi o ten modem to wymieniali mi kilka razy bodajże na jakiegoś Thomsona i na tą Motorole.
  • #6
    OPservator
    Level 36  
    Kto jest Twoim dostawcą? U mnie Orange po GSM ostatnio takie cyrki robi, że grać można dopiero po 23, oni oczywiście problemu nie widzą, a jak któryś zobaczy, to mówi, że "to przecież internet mobilny". Uwielbiam to tłumaczenie. Neostrady u mnie nie mogą podpiąć, a światłowód ma być do końca 2022 od Toya'i. Mam komputer wziąć na plecy i szukać gdzie jest niższy ping? :D
  • #7
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @dragonek1996
    KOCUREK1970 wrote:
    Pobierz WinMTR, podaj tam IP serwera z grą, testuj grając przez 30 minut i wrzuć tutaj printscren z tego programu.
    Możesz tez protestować inne IP i też wstawić tu wynik (testuj wp, google).

    ?
  • #8
    dragonek1996
    Level 5  
    OPservator wrote:
    Kto jest Twoim dostawcą? U mnie Orange po GSM ostatnio takie cyrki robi, że grać można dopiero po 23, oni oczywiście problemu nie widzą, a jak któryś zobaczy, to mówi, że "to przecież internet mobilny". Uwielbiam to tłumaczenie. Neostrady u mnie nie mogą podpiąć, a światłowód ma być do końca 2022 od Toya'i. Mam komputer wziąć na plecy i szukać gdzie jest niższy ping? :D


    Jeżeli chodzi o dostawcę to jest lokalny dostawca z mojego miasta. Ogólnie internet to jest pociągnięty kablem koncentrycznym inaczej mówiąc kablówka.

    Dodano po 6 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    @dragonek1996
    KOCUREK1970 wrote:
    Pobierz WinMTR, podaj tam IP serwera z grą, testuj grając przez 30 minut i wrzuć tutaj printscren z tego programu.
    Możesz tez protestować inne IP i też wstawić tu wynik (testuj wp, google).

    ?


    Tutaj załączam pliki z tego testu.
  • Nazwa.pl
  • #9
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @dragonek1996
    Pakiety są gubione już na Twoim modemie.

    Masz tam jakiś swój router?
    Przewód z komputera do modemu podmieniłeś na inny?
    Sprawdzałeś na innym komputerze?
  • #10
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    @dragonek1996
    Pakiety są gubione już na Twoim modemie.

    Masz tam jakiś swój router?
    Przewód z komputera do modemu podmieniłeś na inny?
    Sprawdzałeś na innym komputerze?


    Jeżeli chodzi o pakiety to gubiło zawsze. Ostatnio wziąłem się za to i pisałem posta o tym i wtedy pakiety gubione były na poziomie 10%. Gdy wziąłem się za to i zgłosiłem reklamacje do swojego dostawcy to powiedzieli że wyślą raport dalej i posprawdzają w konfiguracji. Czekałem prawie miesiąc aż się wezmą za to i oczywiście wzięli się za to - powymieniali złączki, wymieniłem sam bezpośrednio kabel koncentryczny, wymieniłem kabel LAN z komputera do modemu dodatkowo kazali mi zmienić prywatność sieci, zmienili mi ip na publiczne z prywatnego i zmieniali mi kilka razy modem raz na Thomson i drugi raz na tą Motorole i tak 2 razy pętla się zatoczyła. Gdy miałem wtedy te pakiety to przyjechali technicy i sprawdzali na własnym laptopie i im też gubiło pakiety, a nie mam możliwości sprawdzenia tego na innym komputerze.
  • #11
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Gdy miałem wtedy te pakiety to przyjechali technicy i sprawdzali na własnym laptopie i im też gubiło pakiety, a nie mam możliwości sprawdzenia tego na innym komputerze.

    Ja sprawdzali technicy na swoim komputerze i tez im gubiło, to na innym Twoim komputerze też będą te problemy.

    Wedle tego co opisałeś, to od modemu aż do wyjścia sygnału z mieszkania albo sprawdzili wszystko, albo wymienili - problem jest nadal.
    A to znaczy, że problem jest albo na NODzie optycznym w Twoim bloku/segmencie, albo na całym segmencie sieci w Twojej okolicy.

    Nie zrobisz nic więcej, niż tylko złożyć reklamację operatorowi na piśmie, podeprzeć się testami co już zrobiłeś, zażądać skutecznej naprawy, wskazać w reklamacji, że nie tylko upust się należy ale i odszkodowanie i czekać na odpowiedz.
    Jeśli odrzucą reklamację, skierować pismo do UKE i prosić o interwencję.
    Można też się udać do RK (Rzecznika Konsumentów).

    Obym się mylił, ale mam takie jakieś wrażenie, że firma doskonale wie gdzie problem i z czym, a wykonują tylko ruchy pozorne by klient myślał, że działają.
    Dlaczego nie rozwiązują właściwego problemu? - przez koszty naprawy lub wymiany sprzętu gdzieś w terenie.
    Jeśli Ty im np płacisz np. 50 zł abonamentu, do końca umowy zostało jeszcze np 1,5r - to daje łącznie im dochód rzędu około 900 zł a dochód to nie zysk. A części muszą np kupić za 2400 zł z wypracowanego zysku, do tego robocizna, zatem nie opłaca im się tego tylko dla Ciebie naprawiać. Lepiej dawać Ci ulgi, a być może nawet wypowiedzieć Ci umowę z winy operatora, jak będziesz upierdliwy.
  • #12
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    Gdy miałem wtedy te pakiety to przyjechali technicy i sprawdzali na własnym laptopie i im też gubiło pakiety, a nie mam możliwości sprawdzenia tego na innym komputerze.

    Ja sprawdzali technicy na swoim komputerze i tez im gubiło, to na innym Twoim komputerze też będą te problemy.

    Wedle tego co opisałeś, to od modemu aż do wyjścia sygnału z mieszkania albo sprawdzili wszystko, albo wymienili - problem jest nadal.
    A to znaczy, że problem jest albo na NODzie optycznym w Twoim bloku/segmencie, albo na całym segmencie sieci w Twojej okolicy.

    Nie zrobisz nic więcej, niż tylko złożyć reklamację operatorowi na piśmie, podeprzeć się testami co już zrobiłeś, zażądać skutecznej naprawy, wskazać w reklamacji, że nie tylko upust się należy ale i odszkodowanie i czekać na odpowiedz.
    Jeśli odrzucą reklamację, skierować pismo do UKE i prosić o interwencję.
    Można też się udać do RK (Rzecznika Konsumentów).

    Obym się mylił, ale mam takie jakieś wrażenie, że firma doskonale wie gdzie problem i z czym, a wykonują tylko ruchy pozorne by klient myślał, że działają.
    Dlaczego nie rozwiązują właściwego problemu? - przez koszty naprawy lub wymiany sprzętu gdzieś w terenie.
    Jeśli Ty im np płacisz np. 50 zł abonamentu, do końca umowy zostało jeszcze np 1,5r - to daje łącznie im dochód rzędu około 900 zł a dochód to nie zysk. A części muszą np kupić za 2400 zł z wypracowanego zysku, do tego robocizna, zatem nie opłaca im się tego tylko dla Ciebie naprawiać. Lepiej dawać Ci ulgi, a być może nawet wypowiedzieć Ci umowę z winy operatora, jak będziesz upierdliwy.


    Jeżeli chodzi o umowę to umowa jest na czas nieokreślony. Z tej firmy korzystamy od 2012 roku. Wydaje mi się że doskonale o tym wiedzą że takie rzeczy się dzieją i zgrywają pozory jak np. wymienią złączki. Dodatkowo jak ich już nachodzę od 2 miesięcy przez telefon to człowiek w recepcji który u nich siedzi to sam nie ma sił do tego i mówi że wina leży po mojej stronie np. zasyfiony system, wirusy itp.

    Dodano po 8 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    Gdy miałem wtedy te pakiety to przyjechali technicy i sprawdzali na własnym laptopie i im też gubiło pakiety, a nie mam możliwości sprawdzenia tego na innym komputerze.

    Ja sprawdzali technicy na swoim komputerze i tez im gubiło, to na innym Twoim komputerze też będą te problemy.

    Wedle tego co opisałeś, to od modemu aż do wyjścia sygnału z mieszkania albo sprawdzili wszystko, albo wymienili - problem jest nadal.
    A to znaczy, że problem jest albo na NODzie optycznym w Twoim bloku/segmencie, albo na całym segmencie sieci w Twojej okolicy.

    Nie zrobisz nic więcej, niż tylko złożyć reklamację operatorowi na piśmie, podeprzeć się testami co już zrobiłeś, zażądać skutecznej naprawy, wskazać w reklamacji, że nie tylko upust się należy ale i odszkodowanie i czekać na odpowiedz.
    Jeśli odrzucą reklamację, skierować pismo do UKE i prosić o interwencję.
    Można też się udać do RK (Rzecznika Konsumentów).

    Obym się mylił, ale mam takie jakieś wrażenie, że firma doskonale wie gdzie problem i z czym, a wykonują tylko ruchy pozorne by klient myślał, że działają.
    Dlaczego nie rozwiązują właściwego problemu? - przez koszty naprawy lub wymiany sprzętu gdzieś w terenie.
    Jeśli Ty im np płacisz np. 50 zł abonamentu, do końca umowy zostało jeszcze np 1,5r - to daje łącznie im dochód rzędu około 900 zł a dochód to nie zysk. A części muszą np kupić za 2400 zł z wypracowanego zysku, do tego robocizna, zatem nie opłaca im się tego tylko dla Ciebie naprawiać. Lepiej dawać Ci ulgi, a być może nawet wypowiedzieć Ci umowę z winy operatora, jak będziesz upierdliwy.


    Mam dodatkowe pytanie. Myślisz że może być to też wina modemu - jak wymieniają mi na ten sam model cały czas?
  • #13
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Myślisz że może być to też wina modemu - jak wymieniają mi na ten sam model cały czas?

    Model może i ten sam, ale to zupełnie inna sztuka jako urządzenie.

    Taki net jak masz, to net DOCSIS a z tej racji, jest bardzo wrażliwy na wszelkiego rodzaju zakłócenia itd
    Możesz się zalogować na tą Motorolę i pokazac sygnał Upstream i Downstream?
  • #14
    Anonymous
    Level 1  
  • #15
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @dragonek1996
    _cheetah_ wrote:
    Możliwe, że ktoś sobie rozbudował sieć wewnętrzną i teraz "sieje" albo cokolwiek innego.

    Dobry trop.
    A może Ty siebie coś sam w Twojej sieci koncentrycznej w lokalu przerabiałeś - dodałeś jakiś rozgałęźnik, dołożyłeś jakiś telewizor?
  • #16
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    Myślisz że może być to też wina modemu - jak wymieniają mi na ten sam model cały czas?

    Model może i ten sam, ale to zupełnie inna sztuka jako urządzenie.

    Taki net jak masz, to net DOCSIS a z tej racji, jest bardzo wrażliwy na wszelkiego rodzaju zakłócenia itd
    Możesz się zalogować na tą Motorolę i pokazac sygnał Upstream i Downstream?


    Mam ip na tą motorole i tam są ustawienia jak technicy wchodzili na ten modem. Poniżej załączam zrzut ekranu ze statusu.
  • #17
    dragonek1996
    Level 5  
    _cheetah_ wrote:
    Utratę pakietów najbardziej odczuwają gracze, normalni użytkownicy netu mogą sobie z tego w ogóle nie zdawać uwagi, więc możliwe, że z budynku tylko ty się pieklisz i dlatego dodatkowo się ociągają.

    Obstawiałbym blok i jakieś zakłócenia na części wspólnej po koncentrykach. Możliwe, że ktoś sobie rozbudował sieć wewnętrzną i teraz "sieje" albo cokolwiek innego.

    Cały czas to masz czy jakoś okresowo - np. nasila się wieczorami?

    Jak reklamacje to idź drogą jak najbardziej formalną --> https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/
    Nic nie kosztuje, a może pomóc...


    Jeżeli chodzi o korzystanie z internetu i zgłaszanie no to ja sam to zgłaszam zwłaszcza że jestem graczem i mniej więcej coś rozumiem iż kształcę się w kierunku informatyka. Mieszkam w budynku który jest rozdzielony na kilka mieszkań. Jeżeli chodzi o nasilenie no to z samego rana np. 6 do 8 jest okej a reszta dnia to jest masakra.
  • #18
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Mam ip na tą motorole i tam są ustawienia jak technicy wchodzili na ten modem.

    Pokaz zakładkę Signal.
    dragonek1996 wrote:
    Jeżeli chodzi o nasilenie no to z samego rana np. 6 do 8 jest okej a reszta dnia to jest masakra.

    I pewnie w nocy jest jeszcze ok.
    To wskazuje, na potencjalne wysycanie narzutu na cały budynek.
  • #19
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    @dragonek1996
    _cheetah_ wrote:
    Możliwe, że ktoś sobie rozbudował sieć wewnętrzną i teraz "sieje" albo cokolwiek innego.

    Dobry trop.
    A może Ty siebie coś sam w Twojej sieci koncentrycznej w lokalu przerabiałeś - dodałeś jakiś rozgałęźnik, dołożyłeś jakiś telewizor?


    Jeżeli chodzi o moją sieć koncentryczną to mam 1 rozgałęźnik który prowadzi bezpośrednio do modemu i dodatkowo mam podłączony pod ten rozgałęźnik telewizor który jest nie używany od ponad roku i dodatkowo jak technicy przyjeżdżali no to wymienili na nowy rozgałęźnik, a gdy wymienili było przez kilka dni okej, a później znowu to samo aż do tego dnia.
  • #20
    Anonymous
    Level 1  
  • #21
    dragonek1996
    Level 5  
    _cheetah_ wrote:
    dragonek1996 wrote:
    eżeli chodzi o nasilenie no to z samego rana np. 6 do 8 jest okej a reszta dnia to jest masakra.
    dragonek1996 wrote:
    i dodatkowo jak technicy przyjeżdżali no to wymienili na nowy rozgałęźnik, a gdy wymienili było przez kilka dni okej, a później znowu to samo aż do tego dnia.

    Czyli wszystko wskazuje, że za słaby dosył jest do twojego budynku albo w ogóle cała ta kablówka ma za słabe swoje dosyły.

    Rano czy w nocy jest minimalne obciążenie sieci (mało ludzi korzysta z netu), a potem zaczyna się obciążenie netu z apogeum wieczorami (kiedy powinno być najgorzej) i robi się tak jak się robi... czyli modem sobie czeka, aż coś do niego doleci albo dopcha się do serwera. Jak technicy byli na naprawie, to pewnie w kablówce pokuglowali na serwerach, żeby wyglądało że naprawili i było OK, czyli, żebyś się nie czepiał. Bo liczyli, że ci przejdzie i po prostu nie zauważysz, że sytuacja wróci do "normy", czyli do strat pakietów.

    Podnieśli prędkości na sieci (jak u ciebie), ludzie zaczęli ssać i zrobił się kanał, bo ktoś, czegoś tam u nich nie dopatrzył albo źle policzył ekonomię.

    Jeśli to faktycznie tak jest, to w marnym świetle ją to stawia. Pozostawałoby ci tylko słanie formalnych reklamacji (niech ci przynajmniej obniżą abonament) albo próba zejścia na poprzedni pakiet, który wystarczał ci do grania. Albo jakiś trochę większy, nie wiem - 50 albo 100Mbps, jeśli masz jeszcze jakąś większą konsumpcję netu w mieszkaniu. Tak bym to widział.


    A tak z ciekawości - robiłeś certyfikowane speed-testy?

    https://pro.speedtest.pl/


    Jeżeli chodzi o ten test to teraz próbowałem go zrobić lecz wyskoczyły błędy że mam ustawiony half duplex ale to zmieniłem i już 1 błędu nie było i teraz mam błąd ukazany na zrzucie ekranu. Sprawdziłem kabel kat. 5e podłączony bezpośrednio do modemu i nie jest uszkodzony, podłączyłem też kabel kat. 6 i ten sam błąd i dodatkowo sprawdzałem kartę sieciową i moja karta sieciowa to Realtek PCIe GBE Family Controller i sterowniki w nim były robione w 2015 roku ale gdy chciałem automatycznie je zaktualizować to wyskoczyło że są aktualne. Wpisałem w google czy są aktualne sterowniki do tego i wyskoczyło mi z tego linku https://realtek-download.com/realtek-pcie-gbe-family-controller/ i je pobrałem i te sterowniki są z 2021 roku, a na stronie producenta takie coś mi wyskakuje odnośnie sterowników: https://www.realtek.com/en/component/zoo/cate...0-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software

    Ale dodatkowo zrobiłem punkt przywracania jakby było coś nie tak
  • #22
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Motorola SB5101E

    To, że pokazuje prędkość sieciówki na 100Mb, wszystko jest dobrze!
    Ten modem Motki to już elektrośmieć i jego port RJ45 to tylko własnie 100Mb, zatem tylko na 100Mb komputer zestawił połączenie.
    Nie da się z wolniejszego fizycznie portu a taki jest w tej Motoroli, zrobić portu szybszego.
  • #23
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    Motorola SB5101E

    To, że pokazuje prędkość sieciówki na 100Mb, wszystko jest dobrze!
    Ten modem Motki to już elektrośmieć i jego port RJ45 to tylko własnie 100Mb.


    Ale tak jak wspominane było wyżej żeby zrobić test certyfikowany to nie mogę zrobić go z tego względu iż wywala mi taki błąd, a jeżeli chodzi o kartę sieciową to może być to też przyczyną i czy mam dobrze ustawione te 1gbp/s Full Duplex i dodatkowo dobre sterowniki na nowo pobrane?
  • #24
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    a jeżeli chodzi o kartę sieciową to może być to też przyczyną i czy mam dobrze ustawione te 1gbp/s Full Duplex i dodatkowo dobre sterowniki na nowo pobrane?

    Powinno być ustawione automatyczne negocjacja, a nie 1Gb na sztywno.
    Ustaw automatyczną negocjację i powtórz test.
    Sterowniki pobieraj zawsze z oryginalnej strony producenta danego układu.
    dragonek1996 wrote:
    Ale tak jak wspominane było wyżej żeby zrobić test certyfikowany to nie mogę zrobić go z tego względu iż wywala mi taki błąd,

    Dziś standardem jest link na 1Gb, być może tak to też ustawili w speedteście i dlatego wychodzi takie info.
  • #25
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    a jeżeli chodzi o kartę sieciową to może być to też przyczyną i czy mam dobrze ustawione te 1gbp/s Full Duplex i dodatkowo dobre sterowniki na nowo pobrane?

    Powinno być ustawione automatyczne negocjacja, a nie 1Gb na sztywno.
    Ustaw automatyczną negocjację i powtórz test.
    Sterowniki pobieraj zawsze z oryginalnej strony producenta danego układu.
    dragonek1996 wrote:
    Ale tak jak wspominane było wyżej żeby zrobić test certyfikowany to nie mogę zrobić go z tego względu iż wywala mi taki błąd,

    Dziś standardem jest link na 1Gb, być może tak to też ustawili w speedteście i dlatego wychodzi takie info.


    Jeżeli chodzi o tą negacje to ustawiłem na automatyczną. Myślisz że może coś być też źle ustawione na mojej karcie sieciowej? (mogę podesłać zrzuty ekranu z konfiguracji). Jeżeli chodzi o sterowniki to mam kartę Realtek PCIe GBE Family Controler i tam był sterownik z 2015 roku, a gdy wchodzę na oficjalną stronę Realteka to mi wyskakują takie sterowniki w zakładce Download i nie wiem czy one są kompatybilne z tą kartą sieciową i czy będą dobre bo się nie znam na tym

    Link do sterowników: https://www.realtek.com/en/component/zoo/cate...0-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software
  • #26
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Myślisz że może coś być też źle ustawione na mojej karcie sieciowej?

    Tu winowajcą jest stary modem kablowy a nie sieciówka w komputerze.
    dragonek1996 wrote:
    gdy wchodzę na oficjalną stronę Realteka to mi wyskakują takie sterowniki w zakładce Download i nie wiem czy one są kompatybilne z tą kartą sieciową i czy będą dobre bo się nie znam na tym

    Gdyby sprzęt był nieodpowiedni, to byś nie zainstalował sterownika.
  • #27
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    Myślisz że może coś być też źle ustawione na mojej karcie sieciowej?

    Tu winowajcą jest stary modem kablowy a nie sieciówka w komputerze.
    dragonek1996 wrote:
    gdy wchodzę na oficjalną stronę Realteka to mi wyskakują takie sterowniki w zakładce Download i nie wiem czy one są kompatybilne z tą kartą sieciową i czy będą dobre bo się nie znam na tym

    Gdyby sprzęt był nieodpowiedni, to byś nie zainstalował sterownika.


    Ale jeżeli chodzi o sterownik to wpisałem nazwę modelu mojej karty sieciowej i pobrałem z jakiejś pobocznej strony, a nie ze strony producenta, a dodatkowo zrobiłem na wszelki kopie zapasową.
  • #28
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    jeżeli chodzi o sterownik to wpisałem nazwę modelu mojej karty sieciowej i pobrałem z jakiejś pobocznej strony, a nie ze strony producenta

    KOCUREK1970 wrote:
    Sterowniki pobieraj zawsze z oryginalnej strony producenta danego układu.
  • #29
    dragonek1996
    Level 5  
    KOCUREK1970 wrote:
    dragonek1996 wrote:
    jeżeli chodzi o sterownik to wpisałem nazwę modelu mojej karty sieciowej i pobrałem z jakiejś pobocznej strony, a nie ze strony producenta

    KOCUREK1970 wrote:
    Sterowniki pobieraj zawsze z oryginalnej strony producenta danego układu.


    Aktualnie przeinstalowałem sterowniki z oryginalnej strony producenta i trochę się poprawiło. Myślisz że w pierwszej kolejności gdy będę do nich dzwonił to żeby wymienili ten syfiasty modem na jakiś normalny?
  • #30
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dragonek1996 wrote:
    Myślisz że w pierwszej kolejności gdy będę do nich dzwonił to żeby wymienili ten syfiasty modem na jakiś normalny?

    Prawda jest taka, że ten modem nie jest już produkowany i to całkiem sporo czasu, zatem pewne jest, że jak go wymieniali na inną sztukę, to dostawałeś sprzęt po kimś i używany (nie jest to niezgodne z prawem i jest to wręcz normalna procedura). A to też znaczy, że ten sprzęt nie ma już żadnego wsparcia producenta (w DOCSIS oprogramowanie może tworzyć tylko producent urządzenia). A to znaczy, że kolejnym oprogramowaniem nie poprawia się już stabilności urządzenia, nie poprawia błędów w samym działaniu urządzenia itd, itd.
    Czy wymienią ten zabytek na coś innego, trudno powiedzieć - nie mają takiego obowiązku, jeśli to co masz spełnia założenia oferty za jaka płacisz (a płacisz za prędkość internetu. Żadne umowa nie określa ani pingu, ani co to jest gubiony pakiet itd).
    Czyli mogą Ci sprzęt wymienić na coś innego (choć pisałeś, że już to zrobili i nie było poprawy), ale żaden przepis prawny czy w umowie ich do tego nie zmusi - mogą, nie muszą.