Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia 1.2 12V - Zbyt uboga mieszanka błąd

kkla134 25 Mar 2021 16:31 4446 40
  • Helpful post
    #2
    koleś kit
    Level 39  
    kkla134 wrote:
    wymienilem sondę nr 1 i nic to nie dało.

    Sondę nr 2 też warto wymienić ?

    A co by to miało niby dać?Trzeba ustalić dlaczego jest uboga mieszanka.Odczyt tylnej sondy,prąd pierwszej,i korekty, potem szukać.
  • Helpful post
    #3
    vodiczka
    Level 43  
    kkla134 wrote:
    Samochód za dużo pali
    Ile pali? Mam identyczny, prawie z tego samego rocznika. Rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja - styczeń 2004. Możemy porównać zużycie.
  • Helpful post
    #4
    ak44
    Level 27  
    W moim samochodzie jak sonda wskazywała, że zły skład mieszanki, to winny był przepływomierz. O ile dobrze pamiętam to zaniżał wskazania.
  • #5
    kkla134
    Level 6  
    W Skoda Fabia 1.2 jest przepływomierz ?

    Pali 7-8 l chyba bliżej 8 l.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    koleś kit wrote:
    kkla134 wrote:
    wymienilem sondę nr 1 i nic to nie dało.

    Sondę nr 2 też warto wymienić ?

    A co by to miało niby dać?Trzeba ustalić dlaczego jest uboga mieszanka.Odczyt tylnej sondy,prąd pierwszej,i korekty, potem szukać.


    Jak to sprawdzić VCDS programem ?
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    kkla134 wrote:

    Jak to sprawdzić VCDS programem ?

    Grupa 032 i 033 tam zobacz nie pamiętam sto procent.Przepływomierz?Pewnie że może wpływać na regulacje mieszanki.
  • #7
    kkla134
    Level 6  
    Ok sprawdzę to a przepływomierz chyba nie posiada ten silnik 1.2 12V HTP chyba tylko jest czujnik ciśnienia krokowy .

    Na wolnych obrotach mogą być odczyty ?
  • #8
    koleś kit
    Level 39  
    kkla134 wrote:
    Ok sprawdzę to a przepływomierz chyba nie posiada ten silnik 1.2 12V HTP chyba tylko jest czujnik ciśnienia krokowy .

    Na wolnych obrotach mogą być odczyty ?

    Ja nie wiem czy jest MAF patrzyłem na AZQ.A odczyty na wolnych i przy 3000rpm najlepiej.
  • Helpful post
    #11
    koleś kit
    Level 39  
    No i co teraz widzisz już problem czy nie ?Wiesz co to korekta krótko i długo terminowa?
  • #12
    kkla134
    Level 6  
    Właśnie nie wiem co to korekta krótka długa.
  • #13
    vodiczka
    Level 43  
    kkla134 wrote:
    Pali 7-8 l chyba bliżej 8 l.
    A wcześniej gdy nie było problemu :?:
    Może to dziwactwo z mojej strony ale zapisuję zużycie benzyny przy każdym tankowaniu. Średnia wieloletnia /zima, lato, miasto, trasa/ wynosi u mnie obecnie 6,65 l/100km. Do 2006r włącznie gdy miałem większy udział jazdy poza miastem i nie jeździło się w dzień na światłach, średnia wynosiła 5,95.
  • #14
    kkla134
    Level 6  
    Kupiłem samochód i już palił się Check silnika sprzedawca gadał że sonda lambda i wymieniłem i to samo Check silnika wraca.
  • #15
    vodiczka
    Level 43  
    kkla134 wrote:
    Kupiłem samochód i już palił się Check silnika
    Mnie Check zapalił się chyba miesiąc po wyjeździe z salonu. Serwis kilkakrotnie sprawdzał auto i nie znalazł żadnej usterki.
    Kasowali a Check pojawiał się po pewnym czasie. Od kilku lat cały czas się świeci a auto jeździ dobrze jak na siedemnastolatka.
  • #16
    kkla134
    Level 6  
    Aha z tego co się dowiedziałem u mnie korekty są za wysokie podobno lewe powietrze.

    Silnik normalnie pracuje tylko za dużo pali benzyny i gazu.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym jak będzie uszkodzony to samochód może więcej palić ?

    Znalazłem go od nowości nie ruszany made in germany 🙂
  • #17
    kkla134
    Level 6  
    I jak ten czujnik kolektora może mieć coś wspólnego ?

    Czy szukać lewego powietrza ?

    Jak szukać lewego powietrza ?

    Słyszałem o metodzie popsiksc PLAK PLAKIEM.
  • #18
    koleś kit
    Level 39  
    kkla134 wrote:
    I jak ten czujnik kolektora może mieć coś wspólnego ?


    Może być pomocne odczytanie jego wartości na wolnych.
    kkla134 wrote:


    Jak szukać lewego powietrza ?


    Obserwować prąd sondy i korekty jednocześnie coś(w końcu) robiąc.
  • #19
    kkla134
    Level 6  
    Ok dzięki biorę się za robotę.
  • #20
    kkla134
    Level 6  
    Witam ponownie nie mogę znaleźć nieszczelność dolotu.

    Sprawdziłem z góry węże opaski psikałem PLAKIEM nie mogę nic znaleźć lambda na wolnych obrotach dochodzi 23.1-24.1 % to duża dziura musi być.

    Katalizator i wydech jak będzie dziura to może być lewe powietrze ?

    Proszę o pomoc.
  • #21
    kkla134
    Level 6  
    Ktoś coś może pomóc będę bardzo wdzięczny 🙂.

    Z góry nic nie widać albo że poszły uszczelki kolektora dolotowego plastikowy on jest.

    Z dołu silnika też nic nie widać gdzie szukać tego lewego powietrza ?

    Czytałem w internecie pomysł żeby napompować 1 bar ciśnienia tylko jak ?

    U mnie jest inaczej niż na filmikach na YouTube mogę zatkać przepustnicę i gdzie pompować chyba dołem wyleci ciśnienie.

    Patrzyłem na laptopa grupa 032 i 033 i grzebałem wczoraj i nic wygląda że góry szczelna jest.

    Proszę bardzo o pomoc 🙂🙂🙂🙂
  • #22
    enhanced
    Level 43  
    Ale daj jakieś logi a nie tylko screeny z programów, bez logów to można gdybać a tak może ktoś coś zauważy.

    Dobrze by było sprawdzić jak na samej benzynie chodzi, bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB czy trzeba pojeździć na samej benzynie żeby się poprawiły.

    Logi rób najlepiej podczas jazdy a nie postoju.
  • #23
    kkla134
    Level 6  
    Logi z jazdy na benzynie ?

    W tym bloki pomiarowe mam kliknąć zapisz dane ?

    Te logi jak zrobić z tych grupy 032 i 033 ? Czy jak to zrobić VCDS mam .
  • Helpful post
    #24
    enhanced
    Level 43  
    Najlepiej ze wszystkiego co się da a nie tylko sondy lambda. Nie wiem jak są możliwości programu czy da się wszystkie logować do pliku czy tylko wybrane?

    Myśle że na benzynie ale na LPG dodatkowo nie zaszkodzą bo nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują.
  • #25
    kkla134
    Level 6  
    To co mam sobie dodać oprócz sondy lambda ?
  • Helpful post
    #26
    anchilos
    Level 37  
    enhanced wrote:
    nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują.
    enhanced wrote:
    bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB


    Odłączasz aku. na 0,5 h- dla pewności dłużej.

    Uruchamiasz zimny silnik na Pb , zostawiasz na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora chłodnicy.
    Bez gaszenia , przejechać się trochę.

    Masz reset.
    Warto spróbować .

    Pozdrawiam.
  • #28
    mateklos
    Level 22  
    Jak mieszanka uboga to jest chyba zaduzo paliwa w stosunku do powietrza....

    Zła stechiometria na benzynie i gazie.... No chyba że tak musi być żeby nie gasł albo nie szarpał.

    Chyba że podsysa benke jak jedziesz na gazie i odwrotnie może coś tam popatrzeć. Odłącz gaś i za acz jak na samej benzynie bedzi czy to samo.
  • #29
    kkla134
    Level 6  
    Ok mam od kilku godzin odłączony akumulator i potem go podłącze i odpale samochód tylko na benzynie się przejadę.

    Druga sonda lambda za katalizatorem może mieć coś wspólnego ? Czy nie ?

    Wymieniłem EGR i ta Rurka metalowa ktoś grzebał tam i wszystko na silikon sklejił i mocowanie koło przepustnicy trzyma tylko 1 śruba zamiast 2 gwint jest uszkodzony .

    Może tam lewe powietrze łapie.
  • #30
    koleś kit
    Level 39  
    Może, nieszczelność nie jest duża bo adaptacja/korekta. mieści się w około 20%.Nawet jak odłączysz aku i to coś da (to nie golf 3)to wartości złe powrócą.Reset robisz w adaptacja grupa 0.Drugą sondę zostaw w spokoju.