Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 35c15 3.0 HPI - spadek prędkości maksymalnej do 98/100 km/h

BiggSizze 26 Mar 2021 08:37 606 19
Tespol
  • #1
    BiggSizze
    Level 9  
    Witam serdecznie. Kolejny niespotykany dotąd przypadek z życia mojego Daily mianowicie..

    Pojechałem do mechaników na wymianę przeplywomierza oraz nierówna pracę silnika
    (problem zawarty w innym temacie na forum)

    Wymienili przeplywkę i wpadli na pomysł że w ustabilizowaniu pracy silnika pomoże kodowanie wtryskiwaczy, które kilka tygodni wcześniej wymienili. Wtryski były w pełni regenerowane z dołączonym wydrukiem pomiarów i nowymi kodami które zostały nadane.
    Mechanik niestety spisał pierwotne kody wybite na wtryskach, które moim zdaniem były niewłaściwe, gdyż jak już wspomniałem po regeneracji zostały nadane nowe !

    Sterownik przyjął kody - podobno niestety ten przyjmie wszystko co się wpiszę..
    Jazda próbna wypadła słabo. Okazało się, że samochód rozpędza się maksymalnie do 96/98 czasem do 100 km/h! Oczywiście zwróciłem natychmiast do warsztatu z reklamacją.. skończyło się na drapaniu się po głowie i wpisaniu kodów, które były przed zmianą.. Niestety ten zabieg nie pomógł i od tamtej pory jeżdżę (bo muszę) z ogranicznikiem ...
    Dodam, że samochód zbiera się normalnie, ma siłę, moc i kręci sie wysoko, nie ma to raczej nic wspólnego z obrotami gdyż na 5 biegu 100km/h osiąga przy 3tysiacach , A na 6 zrzuca go przy 2,5 obr.

    Sterownik był zawieziony do "magika" elektronika, który podmienił podobno mapę, ale po zamontowaniu było tylko gorzej, więc wgrał z powrotem moją.

    Mechanicy rozkładają ręce.. ja tez . Nie mam pojęcia co dalej robić, a nie chciał bym jechać z tym do ASO z wiadomych przyczyn .

    Ma ktoś pojęcie o co tu chodzi ?? Gdzie szukać pomocy?

    Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    Jak z ciśnieniem w dolocie podczas tych 100 km/h.
  • #3
    BiggSizze
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Jak z ciśnieniem w dolocie podczas tych 100 km/h.


    Pojęcia nie mam.. mogę zmierzyć w poniedziałek.

    Jakie to ma znaczenie?
    Powiedz coś więcej, bo tak, to zaśmiecimy całą stronę pojedyczymi pytaniami i odp..
    Jaka wartość powinna tam być? Rozumiem, że zmierzyć z pedałem w podłodze?
  • #4
    sigwa18
    Level 38  
    Na pełnej mocy okolo 1 bar do 1.2 bara nadiśnienia. Jeśli mierzysz manometrem. Jak kablem po obd to 200- 220 kpa. Na wolnych około 96-100 kpa. Problem może być w turbo. Lubią się zapiekać zwory wastegate wtedy staje w pozycji max zamkniety albo prawie przymkniety. Dwa to układ egr z przepustnicą. Tak czy siak pierwsze czy jest doładowanie.
  • Tespol
  • #5
    BiggSizze
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Na pełnej mocy okolo 1 bar do 1.2 bara nadiśnienia. Jeśli mierzysz manometrem. Jak kablem po obd to 200- 220 kpa. Na wolnych około 96-100 kpa. Problem może być w turbo. Lubią się zapiekać zwory wastegate wtedy staje w pozycji max zamkniety albo prawie przymkniety. Dwa to układ egr z przepustnicą. Tak czy siak pierwsze czy jest doładowanie.


    Zapomniałem dodać, że jest nowa turbosprężarka.. poprzednia miała luz i zapiekanka w zaworze
  • #6
    sigwa18
    Level 38  
    Nowa czy regenerowana? Bo czasem regeneracja się nie udaje mimo iż serwis twierdzi inaczej.
  • #7
    BiggSizze
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Nowa czy regenerowana? Bo czasem regeneracja się nie udaje mimo iż serwis twierdzi inaczej.[/quote

    Regenerowana w renomowanym serwisie.
    Zamontowana długo przed tą feralną wizytą w warsztacie, po której nastąpił spadek prędkości.
    Zresztą co ma turbo-piernik do wiatraka? :P
  • #8
    sigwa18
    Level 38  
    Wystarczy że ma luż i przy wyższych prędkościach obrtowych wirnik hamuje o obudowę. Że zawór wastegate jest nieszczelny. Sprawdzałeś to ciśnienie przy 100 km/h?
  • #9
    BiggSizze
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Wystarczy że ma luż i przy wyższych prędkościach obrtowych wirnik hamuje o obudowę. Że zawór wastegate jest nieszczelny. Sprawdzałeś to ciśnienie przy 100 km/h?


    W poniedziałek sprawdzę ciśnienie.
    Właśnie go odpaliłem. Jak zawsze po chwili zaczął kuleć... Odłączyłem przepustnice i ... chodzi równo

    Dodano po 17 [minuty]:

    BiggSizze wrote:
    sigwa18 wrote:
    Na pełnej mocy okolo 1 bar do 1.2 bara nadiśnienia. Jeśli mierzysz manometrem. Jak kablem po obd to 200- 220 kpa. Na wolnych około 96-100 kpa. Problem może być w turbo. Lubią się zapiekać zwory wastegate wtedy staje w pozycji max zamkniety albo prawie przymkniety. Dwa to układ egr z przepustnicą. Tak czy siak pierwsze czy jest doładowanie.


    Zapomniałem dodać, że jest nowa turbosprężarka.. poprzednia miała luz i zapiekanka w zaworze


    Mam tu jakiś czytnik icar obd.. pokazuje mi ,ale na wolnych obrotach Cisnienie w kolektorze 62 kpa , obciążenie silnika 42% oraz kąt wyprzedzania zaplonu na 1 cylindrze 3.5, 4.0 stopnia.

    Po czym!! NAGŁY znajomy dźwięk startu Egr i .... silnik równo pracuje,
    Ciśnienie w klektorze 100kpa obciążenie silnika 9%
  • #10
    sigwa18
    Level 38  
    Czyli niedrożny/niedziałajacy EGR

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czyli niedrożny/niedziałajacy EGR.
  • #11
    kans
    Level 2  
    Co do ograniczenia prędkości , miałem podobny przypadek . Iveco 2007 2,3 116 ps ,wymieniony wtrysk bo puszczał na przelew.Wtrysk fabrycznie
    nowy. Zakodowałem go wow 5008 . sterownik niby przyjoł nowy kod ,ale w sterowniku silnika pojawił się błąd nieprawidłowego kodowania wtrysku ,plus u mnie zapaliła się kontrolka EDC . Auto zaczeło jżdzić do około 100km. moc była normalna.Pomogło kodowanie IVECO ELTRAC EASY ECI tester servisowy. Dało się usunąć błąd ze sterownika silnika .I Iveco zaczeło jeżdzić jak dawniej do około 140km.
  • #12
    T5
    Admin of Cars group
    BiggSizze wrote:
    Nie mam pojęcia co dalej robić, a nie chciał bym jechać z tym do ASO z wiadomych przyczyn .


    A jakie to są przyczyny? Czasami jedna wizyta w aso wychodzi taniej niż 10 w polecanym warsztacie.
  • #13
    BiggSizze
    Level 9  
    kans wrote:
    Co do ograniczenia prędkości , miałem podobny przypadek . Iveco 2007 2,3 116 ps ,wymieniony wtrysk bo puszczał na przelew.Wtrysk fabrycznie
    nowy. Zakodowałem go wow 5008 . sterownik niby przyjoł nowy kod ,ale w sterowniku silnika pojawił się błąd nieprawidłowego kodowania wtrysku ,plus u mnie zapaliła się kontrolka EDC . Auto zaczeło jżdzić do około 100km. moc była normalna.Pomogło kodowanie IVECO ELTRAC EASY ECI tester servisowy. Dało się usunąć błąd ze sterownika silnika .I Iveco zaczeło jeżdzić jak dawniej do około 140km.


    Dzięki za info.. chyba będę musiał tak spróbować..
    U mnie niestety nie wyświetla żadnego błędu
  • #14
    BiggSizze
    Level 9  
    Nadal nie udało mi się tego ogarnąć.. w sumie już się przyzwyczaiłem;) Natomiast dziś niespodzianka ! Podniosłem tylna oś, odpaliłem go
    "w powietrzu" i.. na 6-tce doleciał do 140km/h, ale nie bez oporów- kiedy osiągnął w/w predkosc zaczął kuleć.. nierowna praca, falowanie, przykopcil . Spróbowałem jeszcze kilka razy i było podobnie jak w opisie.. czasem wariował przy 130.. następnie 120 bez reguły- ale przekroczył magiczne 98km/h. W normalnych warunkach użytkowania nie udało mi się przekroczyć tej wartości od kiedy rozpocząłem temat na forum ...

    Dziwne, ale może kogoś to naprowadzi ? ;)

    Ps.. czy niedrozne kanały przepływu egr w głowicy, oraz przytkany, zalepiony kolektor ssący mogą mieć na to wpływ ?
  • #15
    KarizmoGSM

    Level 27  
    BiggSizze wrote:


    Ps.. czy niedrozne kanały przepływu egr w głowicy, oraz przytkany, zalepiony kolektor ssący mogą mieć na to wpływ ?


    Nie jak masz zapchaną żyłę czy tętnice to przecież nic się dzieje, ja pier... ty tak na poważnie ?

    A wtryski to zostały w końcu prawidłowo dopisane do sterownika (właściwe kody)?
  • #16
    BiggSizze
    Level 9  
    KarizmoGSM wrote:
    BiggSizze wrote:


    Ps.. czy niedrozne kanały przepływu egr w głowicy, oraz przytkany, zalepiony kolektor ssący mogą mieć na to wpływ ?


    Nie jak masz zapchaną żyłę czy tętnice to przecież nic się dzieje, ja pier... ty tak na poważnie ?

    A wtryski to zostały w końcu prawidłowo dopisane do sterownika (właściwe kody)?


    Te regenerowane po jakimś czasie padły... 2szt. Wkurzyłem się i kupiłem 4 nowki Boscha- tanio nie było,ale.. coś za coś.
    W Sumie mogłem dołożyć 3 klocki i kupić drugi silnik:D
    Po wymianie i kodowaniu nowych wtryskow nie było poprawy.

    Taki sarkazm... wsadź sobie w buty ... wytłumacz lepiej dlaczego nie chce jechać nawet po odlaczeniu przepływki.. Po wyjęciu wtyczki silnik równo pracuje, zbiera się jak rakieta natomiast nie chce przekroczyć 100km/h . To co zaobserwowalem przypadkiem wczoraj sugeruje, że jest problem przy obciążeniu.. tylko dlaczego ? Ehhh
  • #17
    sigwa18
    Level 38  
    Bez przepływki jest ograniczona moc.
  • #19
    sigwa18
    Level 38  
    A to już zależy od konkretnej wersji silnika a konkretnie sterowania turbo i normy EURO. Euro 3 czy 4 bez DPF nie zrobi różnicy nowszym już tak.
  • #20
    ignac112
    Level 19  
    Przy kodowaniu wskoczył limiter prędkości.
    Musisz go usunąć ze sterownika.