Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes Vito blokuje sie przednie prawe kolo (111 cdi, 109KM, 2005)

VitoPrzemek 27 Mar 2021 11:40 414 17
  • #1
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Mam Mercedesa Vito 111cdi, 209 KM, 2005, 281000km.
    Wymienilem na nowe 2 TYLNE klocki hamulcowe i tarcze.
    Pojawil sie problem: lewe tylne kolo i prawe PRZEDNIE kolo grzaly sie niesamowicie nawet po krotkiej jezdzie. Po podniesieniu auta lewe przednie kolo kreci sie swobodnie a prawe przednie po zakreceniu natychmiast wyhamowuje a przeciez nie zmienialem nic w przednich kolach. Po odlaczeniu klockow, tarcza kreci sie swobodnie.
    Wymienilem wiec na nowe 2 przednie klocki i tarcze oraz 4 zaciski. Problem pozostal.
    Wymienilem 4 gumowe wezyki, plyn hamulcowy (ponownie) i odpowietrzylem uklad kilka razy (takze u mechanika przez komputer).
    Tylne kolo jest teraz w normie ale przednie nadal ma ten sam problem: przegrzewa sie, nadal jest nacisk klockow na tarcze.
    Servis mercedesa wymienil piaste, nie pomoglo. Wymienilem blok ABS nie pomoglo.
    Co robic?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #4
    m.tosiek
    Level 19  
    Też bym sprawdził prowadnice zacisków, system Brembo jest tak rozwiązany że teoretycznie wilgoć ani brud nie powinien się dostawać do prowadnic, a w rzeczywistości lubią się zacierać, czasami bez użycia palnika nie da się ich ruszyć.
  • Helpful post
    #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    VitoPrzemek wrote:
    Mam Mercedesa

    To fajnie. My również ciebie witamy na forum :)
    VitoPrzemek wrote:
    Vito 111cdi, 209 KM, 2005, 281000km.

    Jak to jest 111CDI to ma 110 koni - a nie 210. Jak ktoś grzebał w sterowniku silnika, to kto wie gdzie jeszcze grzebał.
    Czy w tym aucie jest ESP - czy tylko ABS (lub ASR)?
    sunrise84 wrote:
    Może facet ma specyficzne poczucie humoru

    A może ja też? Bo:
    m.tosiek wrote:
    bród nie powinien się dostawać

    BRÓD to jest taka przeprawa na rzece. To jest coś innego niż BRUD
    ArturP wrote:
    A nóż się poprawi po wymianie.

    NÓŻ to takie ostre narzędzie do użytku w kuchni. To jest coś innego niż "nuż" które się w tym przypadku w zdaniu należy.
    ArturP wrote:
    Jeśli łożyska sprawne to po co wymieniać piastę?

    Bo te "nowoczesne wynalazki" mają często zamiast tarczy liczącej współpracującej z czujnikiem ABS-u zamontowane w piaście magnesiki. I często jest podejrzenie, że sygnał jest słaby i wymienia się piastę. Niekoniecznie potrzebnie.
  • #7
    ArturP
    Level 21  
    Gerri wrote:
    Bo te "nowoczesne wynalazki" mają często zamiast tarczy liczącej współpracującej z czujnikiem ABS-u zamontowane w piaście magnesiki. I często jest podejrzenie, że sygnał jest słaby i wymienia się piastę. Niekoniecznie potrzebnie.

    A nóż się poprawi, to blokowanie prawego przedniego tłoczka. Nigdy nie pracowałem w "serwisie" mercedesa i nie wiem co się tam robi by naprawić prawy przedni zacisk hamulca. W warsztacie mojego kolegi zaczyna się od zdiagnozowania problemu, a nie za pieniądze klienta wymienia na głupa co popadnie. Tak wynika z wpisu autora
    VitoPrzemek wrote:
    Servis mercedesa wymienil piaste, nie pomoglo. Wymienilem blok ABS nie pomoglo
    . Zapytam po raz kolejny
    ArturP wrote:
    Sprawdził ktoś przed wymianą zaciski i tłoczki?
    .
  • #8
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Dziekuje ze zainteresowaliscie sie moim problemem i odpisaliscie.
    Piaste wymienilem bo juz wszystko wymienilem wiec pojechalem do serwisu mercedesa a on zdiagnozowal problem z lozyskiem. Do glowy mi nie przyszlo ze wymienia cala piaste a nie samo lozysko a tym bardziej ze to nie pomoze!
    Moj mercedes ma 109 KM, przepraszam za blad, napisalem 209.
    Kolo z przodu zaczelo blokowac sie PO wymianie klockow i tarcz z TYLU. Czyli na starych zaciskach i klockach przednich. Wymienilem wiec caly przod: klocki, tarcze i zaciski na nowe. Ale to nie pomoglo. Nowe zaciski kilka razy byly sprawdzane. Totez wymienilismy 4 wezyki gumowe a na koniec pompe Abs. I dalej problem jest ten sam z przednim kolem. Komputer nie wyswietla zadnych bledow.
    Waszym zdaniem warto kupic kolejne nowe zaciski, klocki i tarcze do tego kola z przodu pomimo ze problem pojawil sie na starych i jeszcze raz je wymienic? Jesli tak, to zrobie to bo juz pomyslow brak a strach znowu oddac auto do serwisu.
    A, jeszcze jedno, moze bez zwiazku z opisana usterka a moze tak. Okolo 2 tygodnie przed wymiana tylnych klockow i tarcz (przypominam ze po tej wymianie zauwazylem problem z przednim kolem) dokonalem tylko jednej naprawy: wymiana wahacza ze swozniem prawy przod ( czyli tu gdzie kolo ma problem).
    Innych napraw nie bylo od kilku lat.
  • #10
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Dzis zdemontowalem zacisk na przednim kole. Wyjalem i wlozylem tloczki. Wszystko wyglada ok. Zamontowalem zacisk ponownie. Tarcza obracala sie lekko. Odpowietrzylem uklad. Tarcza zablokowala sie tak ze ruszyc jej wogole nie moglem. Zdjalem zacisk. Tarcza znowu obracala sie lekko. Raz wcisnalem hamulec. Tarcza znow sie zablokowala (klocki nie odbily). Im mocniej mam odpowietrzony uklad tym mocniej klocki trzymaja tarcze. Drugie kolo dziala bez zarzutu.
  • Helpful post
    #11
    Gerri
    Mercedes specialist
    Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny.
    Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
  • #12
    sunrise84
    Level 42  
    Gerri wrote:
    Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?

    +
    VitoPrzemek wrote:
    Zamontowalem zacisk ponownie.


    Dodano po 45 [sekundy]:

    Dobre pytanie czy w ASO czegoś nie pomylili i przy składaniu jest dobrze a potem to wszystko się kleszczy?
  • #13
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Wymienilem tylko zacisk. Jarzma nie wymienialem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jutro odkrece lekko odpowietrznik. Jesli tloczek sie nie cofnie to mam wadliwe zaciski a jesli sie cofnie to jesli dobrze rozumiem moge uznac zaciski za dobre za to problem bedzie wynikal z nie cofania sie plynu (pompa?).
    Czy mozna jakos wykluczyc lub potwierdzic problem z pompa (jakis test)?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak mam sprawdzic czy jarzmo ( prowadnica) zacisku jest dobra?

    Dodano po 50 [minuty]:

    Dzieki Sunrise za filmik. Przy okazji znalazlem jak sprawdzic jarzma (i dowiedzialem sie wreszcie co to te kopyto i prowadnice). Dwoch z Was pisalo o ich sprawdzeniu a ja nie mialem pojecia za co sie zabrac.
  • #14
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane.
    Wymienilem jarzmo razem z prowadnicami ale i to nic nie zmienilo.
    Brak mi juz pomyslow.
  • Helpful post
    #15
    sunrise84
    Level 42  
    VitoPrzemek wrote:
    Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane.

    Więc ewidentnie tam się coś kleszczy.
    Zacisk a dokładnie uszczelnieni pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem jest na tyle elastyczne że powinno cofnąć tłoczek od tarczy w momencie zdjęcia nogi z pedału hamulca.
    Skoro tam już wszystko jest nowe, mi powoli też zaczyna brakować pomysłów.
    Na 101% wszystkie elementy układu hamulcowego są do tego samochodu(rocznik, moc, rodzaj nadwozia/zabudowy?)
  • #16
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Dziekuje Sunrise za pomoc. Wszystko kupilem nowe, na 100 % do mojego modelu. Przelozylem jarzmo z drugiego dzialajacego kola ale problem wciaz ten sam. Zaciskow nie moglem zamienic stronami bo mocowania nie pasuja wiec dzis zamowilem nowy zacisk ( na wypadek gdyby stary i ten nowy co juz wlozylem byl wadliwy choc to malo prawdopodobne) i pompe hamulcowa. Jak to nie pomoze to bede mogl jeszcze wymienic serwo a potem... to tylko od nowa wszystkie czesci.
    Zycze wesolych swiat. Dzieki.
  • #17
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Wymienilem zacisk na drugi nowy ale to nic nie dalo.
    Wymienilem pompe hamulcowa na nowa i kolo dalej sie blokuje ale nie tak jak wczesniej bo choc ciezko nim krecic reka jak samochod jest na podnosniku to jednak kiedy jade kolo sie juz nie grzeje (wczesniej smierdzialo i bylo niesamowicie gorace). Moze kupie jeszcze jeden komplet klockow i ponownie tarcze?
    Dziekuje wszystkim za pomocne uwagi i komentarze.
  • #18
    VitoPrzemek
    Level 3  
    Wymienilem zacisk na drugi nowy ale to nic nie dalo.
    Wymienilem pompe hamulcowa na nowa i kolo dalej sie blokuje ale nie tak jak wczesniej bo choc ciezko nim krecic reka jak samochod jest na podnosniku to jednak kiedy jade kolo sie juz nie grzeje (wczesniej smierdzialo i bylo niesamowicie gorace). Moze kupie jeszcze jeden komplet klockow i ponownie tarcze?
    Dziekuje wszystkim za pomocne uwagi i komentarze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana pompy pomogla.