Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 35c15 3.0 HPI - Luźny łańcuch rozrządu 2 miesiące po wymianie

BiggSizze 27 Mar 2021 18:45 5295 12
  • #1
    BiggSizze
    Level 9  
    Witam serdecznie.
    Kolejna dość dziwna przypadłość nawiedziła mogę Daily ..
    Chodzi o grzechotanie łańcucha rozrządu.
    Zaczęło się jakiś rok temu od momentu kiedy przyszedł czas na wymianę całego zestawu.
    Kupiłem oryginalny zestaw rozrządu, mechanik wymienił i... po kilkunastu dniach zaczęło się hałasowanie.. Metaliczny grzechot przy każdym odpaleniu utrzymujący się co najmniej 2, 3 minuty.. stopniowo znikający.
    Oczywiście wróciłem do warsztatu.. padło na wadliwy napinacz- podobno nie wysuwał się do końca. Panowie wymienili napinacz i... 3 dni było dobrze po czym wróciła grzechotka. Pojeździłem tak przez jakiś czas.. w ciągu dnia nie gasząc w ogóle silnika.. Problem o którym pisze pojawia się tylko po kilkuminutowym postoju i ponownym odpaleniu .
    Po jakimś czasie mechanik sprawdził napięcie łańcucha przez korek wlewu oleju.. okazało się, że łańcuch jest luźny.. jakieś 3- 4 miesiące od wymiany zestawu i kilka tyg po wymianie rzekomo feralnego napinacza.
    Diagnoza .. NATYCHMIASTOWA wymiana łańcucha. Tym razem mechanik kupił zestaw - samą górę. Po wymianie okazało się, że łańcuch rozciągnięty.. (porównywany z nowym)


    Po kolejnej wymianie tydzień było dobrze i znów się zaczęło! W tej chwili minęło 3 miesiące i po sprawdzeniu przez korek ewidentnie łańcuch jest znów luźny, grzechocze coraz częściej i głośniej..

    Ręce mi opadają bo znów kwalifikuje się do wymiany.. tylko co z tego?? Ile razy można zmieniać rozrząd w ciągu roku ?

    Ma ktoś jakiś pomysł? Nie wierzę w to, że łańcuchy, czy napinacze są takie felerne..

    Reasumując. 2 wymiany rozrządu w ciągu roku plus trzeci napinacz i wygląda na to, że czeka mnie trzecia

    Dodano po 11 [minuty]:

    Ciśnienie oleju książkowe
    (Mierzone z czujnika na podstawie filtra )
    Wymieniona pompa oleju.
  • #2
    pszczolek
    Level 15  
    Koła zębate zużyte i dlatego łańcuch Ci siada. Wymień komplet i będzie oki
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie oleju masz, ale czy jest właściwe na głowicy?
  • #5
    pszczolek
    Level 15  
    A zębatka na wale również wymieniona? Czy tylko na wałkach rozrządu?
  • #6
    pioter488
    Level 15  
    Filtr oleju tylko oryginał
    A sprawdź czy miska olejowa nie jest zagięta, drożność smoka pompy oleju
    Do czego zamierzam: zimny olej trudno zaciągnąć przez nie drożny smok co za tym idzie napinacz łańcucha jest bez oleju nie ma tłumienia i łańcuch trzepocze na prowadnicy
    Sprawdź ciśnienie na zimnum silniku jak szybko narasta
  • #7
    BiggSizze
    Level 9  
    manta wrote:
    Ciśnienie oleju masz, ale czy jest właściwe na głowicy?


    Nie Wiem czy jest właściwe na głowicy.. jak to zmierzyć?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pszczolek wrote:
    A zębatka na wale również wymieniona? Czy tylko na wałkach rozrządu?


    Na tamtej zębatce jest drugi łańcuch.. pisałem, że problem jest tylko z "górą"

    Dodano po 3 [minuty]:

    pioter488 wrote:
    Filtr oleju tylko oryginał
    A sprawdź czy miska olejowa nie jest zagięta, drożność smoka pompy oleju
    Do czego zamierzam: zimny olej trudno zaciągnąć przez nie drożny smok co za tym idzie napinacz łańcucha jest bez oleju nie ma tłumienia i łańcuch trzepocze na prowadnicy
    Sprawdź ciśnienie na zimnum silniku jak szybko narasta


    Problem w tym, że grzechocze tylko na ciepłym.. na zimnym minimalnie i zaraz jest cicho .
    Coś rozciąga łańcuch lub nie dopina, bo ewidentnie ma luz na postoju.

    Filtr oleju zawsze oryginal, okej zmieniam Max co 10 tysiecy. Miśka cała- jakiś czas temu wymieniona na nową
  • #8
    Megawe
    Level 34  
    Jakie są wybite znaki producenta na łańcuchu ?
    Nie widziałem tego napinacza dlatego pytam: czy ma sprężynę i blokadę ?
  • #9
    BiggSizze
    Level 9  
    Megawe wrote:
    Jakie są wybite znaki producenta na łańcuchu ?
    Nie widziałem tego napinacza dlatego pytam: czy ma sprężynę i blokadę ?


    A skąd mam wiedzieć jakie znaki. Napinacze w sumie już trzy wymienione. Dwa w zestawach "góry jeden osobno. Przeczytaj uważnie mój pierwszy post. Tam wszystko jest napisane!! Zestawy dedykowane do silnika, dobierane po vin
  • #10
    pioter488
    Level 15  
    A czy ten "niby wadliwy napinacz" miał widoczne uszkodzenia tj. wyłamana blokada, przetarcia na tloku
    Zacinanie się .. cokolwiek
    Może jakimś dziwnym trafem ten napinacz nie jest zasilany w dostateczną ilość oleju, to znaczy kanał olejowy w głowicy nie w pełni drożny
    Sprawdzić by trzeba było sprężonym powietrzem
    Może być też po prostu coś źle poskładane.
    Robiłem ponad 10 razy ten rozrząd nigdy nie miałem takiego problemu, wymiana co 360tys km i wszystko chodzi
    Tylko jedna ważna kwestia: zawsze wymienia z dźwigniami i regulatorami zaworowymi...bo pękaja
  • #11
    BiggSizze
    Level 9  
    pioter488 wrote:
    A czy ten "niby wadliwy napinacz" miał widoczne uszkodzenia tj. wyłamana blokada, przetarcia na tloku
    Zacinanie się .. cokolwiek
    Może jakimś dziwnym trafem ten napinacz nie jest zasilany w dostateczną ilość oleju, to znaczy kanał olejowy w głowicy nie w pełni drożny
    Sprawdzić by trzeba było sprężonym powietrzem
    Może być też po prostu coś źle poskładane.
    Robiłem ponad 10 razy ten rozrząd nigdy nie miałem takiego problemu, wymiana co 360tys km i wszystko chodzi
    Tylko jedna ważna kwestia: zawsze wymienia z dźwigniami i regulatorami zaworowymi...bo pękaja


    Podobno nie wysuwał się do końca.. mechanicy, którzy się tym zajmują wymienił i 100 takich rozrzadow - jakie to ma znaczenie ?? Nie ma mowy błędach w wymianie .

    Zestaw dzwigienek wraz ze szklankami wymieniony
  • #13
    Mjoker45
    Level 1  
    Przepraszam czy problem został rozwiązany? Bo mam podobny tylko przebieg 230 tys auto fabrycznie nowe rozrząd nie wymieniany ale mam podobne objawy i nie wiem czy wymieniać!