Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW, Ford, Opel - Jaki komputer diagnostyczny wybrać.

motyl22 29 Mar 2021 12:23 2352 11
Texa Poland
  • #1
    motyl22
    Level 27  
    Witam. Czy tego typu "zabawki" w budżecie do 400zł maja sens? Chodzi o podstawową diagnozę, cofanie tłoczków kasowanie błędów.
    Posiadam VW passata 2006r benzyna 2.0 turbo
    Forda transita 2008r 2.2 diesel
    Opla Vectre B 98r 2.0 turbo diesel

    Zdjęcia poglądowe. Może ktoś ma podobne urządzenia i mógłby polecić coś w budżecie z polskim menu.

    VW, Ford, Opel - Jaki komputer diagnostyczny wybrać. VW, Ford, Opel - Jaki komputer diagnostyczny wybrać.
  • Texa Poland
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    motyl22
    Level 27  
    Vectra ma swoje dni policzone. Choć jeszcze lśni nowością, ale ceny tego auta niższe niż rowerów. Bardziej w użytku Ford i Passat i tu chciałbym coś kupić dla siebie do podstawowej diagnozy. Coś może ktoś poleci? Jeśli budżet słaby to jeszcze dorzucimy co nieco ;)
  • Texa Poland
  • #4
    iommi23
    Level 17  
    Jeżeli mówimy o legalnym sofcie to:

    Do forda: forscan - kabelek najlepiej viaken stn. Soft jest darmowy, ale do kodowania itp trzeba już licencję. Kabelek + licencja wyjdzie koło 400zł. Bez licencji diagnostykę zrobi całkiem niezłą. W sumie niczego lepszego nie dostaniesz w tym budżecie.

    Do opla/vw - maxiecu - ale licencja na 1 markę to chyba koszt koło 400zł. Vectrę też chwyci opelscanner
  • #5
    motyl22
    Level 27  
    Kurcze, myślałem że jest coś sensownego do "wszystkiego" czym skasuje błąd "serwis olejowy" w passacie, poduszki w oplu i ewentualnie pokaże "check engine" co go boli w przyszłości. Nie jestem mechanikiem, nie prowadzę warsztatu nie naprawiam niczego sąsiadom. Po prostu czasem sam muszę się ratować kiedy coś się dzieje z autem. Mój zaufany mechanik to 40km dodatkowo długi czas oczekiwania.
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #7
    iommi23
    Level 17  
    Najtańsza opcja to kupić uniwersalny kabelek elm327 za jakieś 150zł - polecam jednak ten STN, który jest kompatybilny z ELM i działa, a jest dużo chińskich klonów elm, które nie działają.

    Mając STN można użyć forscana za darmo do pełnej diagnostyki forda.

    Można potem pobrać scanmastera czy inne aplikacje do ELM, dzięki którym będzie można zrobić podstawową diagnostykę vw - po EOBD. Czyli można skasować chcek engine, odczytać część generycznych parametrów i kodów błędów - ale nie wszystkie. Nie będzie też opcji kasowania serwisu olejowego. Serwis olejowy akurat często w autach ogarnia się kombinacją przycisków na liczniku/manetkach.

    W przypadku, gdyby STN był na bluetooth to można na androida użyć darmowej aplikacji typu torque (czy inne), które ma opcję skanowania EOBD. Są chyba też scanmyopel w wersji bez CAN - nie wiem, czy on obsłuży poduszki. One są chyba (piszę z głowy) na innym pinie niż 7 - STN nie ma multipleksera, więc trzeba będzie mieć dodatkową przejściówkę.

    Można też kupić coś do VW jak radzi koleś kit - i wtedy w drugą stronę - czyli forda czytać tylko generycznymi błędami. Nie wiem, co jest do VW w tej cenie, więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć, ale jeżeli coś się trafi to też będzie to dobra opcja.

    Vectra B nie ma diagnostyki po CAN. ELM obsługuje inne protokoły, ale jest mało softu generycznego do EOBD. Przy czym vectrę można diagnozować wkładając spinacz w gniazdo - wtedy na liczniku błyskają kody, ale poduszek się nie podepnie.

    Ogólnie - odczytanie podstawowych błędów to zwykły ELM/STN - spełnia standard EOBD CAN, który obsługują wszystkie auta po 2004 roku i wybrane po 1996.

    Coś więcej - trzeba niestety kupić soft/kabelek pod każdą markę osobno - albo wersję warsztatową pod więcej marek typu delphi/wurth/maxiecu/snapon i tego się nie przeskoczy
  • #8
    motyl22
    Level 27  
    koleś kit wrote:
    Przecież ci napisałem że kupisz sobie zabawkę za około 400 zł do grupy vw.Tam masz dodatkowo obd2 i poczytasz sobie silnik w fordzie.Do vectry musisz mieć co innego.

    Tak i chwała Ci za czas i chęci. Dostałem kilka wiadomości i próbuje przetrawić. Koledzy piszą w języku mi mało zrozumiałym i siedzę i szukam. Sama "wraza" VCDS pokazuje mi 100 wyników na portalach w cenach od 100 do 1000 i dalej wiem tyle samo ;) Czytam opinie, chociaż jeden kolega z forum ma coś podobno dla mnie.
  • #9
    sandamiano
    Level 30  
    Na ELM-ie to i do opla vauxcheck chodzi.
  • #10
    motyl22
    Level 27  
    Ktoś chce się pozbyć kompa, kabla z oprogramowaniem do forda? Albo podeśle PW link do czegoś sensownego? Wiem, że maruda jestem ale nie chcę kupować sam w ciemno.
  • #12
    Brucebruce
    Level 6  
    Właśnie kupiłem Obd2 Vgate iCar usunął błąd airbag w Golfie 5 koszt z przesyłką 57zl wcześniej kupiłem taki (no name) za 45zl i on nie dał rady obydwa użyte z aplikacji na telefon Car Scanner. Mała kostka a ogarnia dużo. Forda koledze przeskanowałem ale on nie miał błędów tyle że się połączył i było ok. Aplikacje Car Scanner używałem w wersji darmowej ale pewnie wykupie wersję płatną w niej jest trochę więcej funkcji a koszt śmieszny około 20zl na stałe. Wszystkie błędy można przesłać wiadomością i online sprawdzać od razu co znaczą. VW, Ford, Opel - Jaki komputer diagnostyczny wybrać.