Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S 675 Quantum - Gaśnie po rozgrzaniu

30 Mar 2021 21:36 315 9
  • Level 9  
    Witam, przebrnąłem przez wiele podobnych wątków ale nie trafiłem na rozwiązanie mojego problemu.

    Problem: 10-letnia kosiarka z silnikiem B&S 675 Quantum zaczęła gasnąć po rozgrzaniu. Na zimno pali bezproblemowo, chodzi równo. Po kilkunastu minutach albo gaśnie od razu albo zaczyna chodzić nierówno, słabnie i w końcu gaśnie. Odpalenie od razu praktycznie niemożliwe, musi przestygnąć i wtedy odpala z niewielkim czarnym dymkiem z wydechu, pochodzi równo kilka minut i znowu słabnie i gaśnie. Świeca po wymianie szybko się czerni

    Co sprawdzałem:
    - filtr powietrza, olej, świeca, paliwo - wymienione
    - odpowietrzenie zbiornika paliwa - na pewno jest ok, przewód paliwowy drożny
    - gaźnik na tyle na ile da się w domowych warunkach przeczyszczony, uszczelki wymienione
    - sprężyny przy gaźniku są sprawne, ręczne podniesienie obrotów gdy zaczyna się dusić nic nie daje
    - fajka sprawdzona, tzn. przewód podpięty na krótko do świecy
    - odległość cewki od koła - sprawdzone, wyregulowane
    - przewód od cewki do fajki - raczej ok, gdy się dusi jakiekolwiek poruszenie nic nie zmienia
    - klin nie jest zerwany
    - przewód cewka-hamulec OK
    - linka hamulca ok

    Czy jest coś jeszcze, co można sprawdzić samemu? Zawożenie do serwisu starej kosiarki, której czas i tak jest policzony, z usterką, której usunięcie trudno będzie sprawdzić przy odbiorze z serwisu - nie ma chyba uzasadnienia.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 35  
    Linka hamulca nie za długa może być na styk i sie w czasie pracy rozgrzewa i przerywa włącznik.
  • Level 9  
    Linka hamulca wykluczona. Gdy się dusi to odciągnięcie hamulca nic nie daje
  • Level 26  
    Jak zgaśnie zobacz czy jest iskra na świecy.
    Mnie się wydaje że to problem z paliwem za duża dawka albo za ciasne zawory(luz zaworowy) jak się nagrzeje to podpiera zawór i nie ma kompresji.
  • Level 9  
    Dziękuję za sugestię.
    Dobrałem się do zaworów ale w tym silniku niestety nie ma prostej regulacji zaworów za pomocą śrub. Mam szczelinomierz z krokiem co 0,05 więc ustaliłem, że górny zawór (prawdopodobnie ssący) ma między 0,1mm, a 0,15mm, zaś dolny (wydechowy) 0,2mm. To na co zwróciłem uwagę to, że dolny zawór siedział tak jakby krzywo, tzn kręcąc nim wokół własnej osi chodził troszkę na boki. Ustawiłem go w miarę równo, usunąłem trochę nagaru, skręciłem kosiarkę i przez ok 30min pod obciążeniem nie zdechła, co jest rekordowym wyczynem bo od kiedy zaczęły się problemy max. czas pracy to kilkanaście minut.
    Zdaję sobie sprawę, że taka "naprawa" nie będzie trwała wiec pytanie czy jest jeszcze coś co można zrobić by trwale ustawić ten zawór równo? O ile oczywiście miało to znaczenie.
  • Level 26  
    A nie przypadkiem krzywe masz gniazdo zaworowe???
    Czasami gniazda wypadają.
    Luz musisz ustawić.
    Powinno być takie okienko z boku cylindra/bloku.
  • Level 9  
    Właśnie w tym okienku z boku bloku, tam gdzie są sprężyny, oś od dolnego zaworu "chodziła" lekko na boki.
    Z tego co czytałem to w tych silnikach luz można zwiększyć poprzez szlifowanie trzonka zaworu. Ale skoro wartości luzów są raczej ok lub nawet za duże to jak rozumiem nie ma powodu do szlifowania.
  • Helpful post
    Level 26  
    No jak są za duże to powinna chodzić.
    Będzie klepać ale będzie chodzić.
    Może miałeś nagar i nie domykało zaworu.
  • Level 9  
    OK. Dziękuję za pomoc. Całkiem możliwe, że bardziej pomogło usunięcie części nagary. Będę obserwował bo mi się już wszystkie liście w ogrodzie skończyły do zbierania do kosza, a silnik nie chce gasnąć :)
  • Level 25  
    szuliko wrote:
    - gaźnik na tyle na ile da się w domowych warunkach przeczyszczony, uszczelki wymienione

    A nie jest tam przypadkiem taki gaźnik, jak w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3689281.html
    Bodajże w dwunastym poście przedstawiłem w skrócie działanie takiego gaźnika.

    Bo jeśli problem powróci to warto skorzystać. :D