Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył

motyl22 31 Mar 2021 10:25 1701 12
  • #1
    motyl22
    Level 27  
    Błąd ręcznego. Migający przycisk, kontrolka na desce żółte przekreślone P i dźwięk.
    Usterka pojawiła się nagle i 2 dni po wymianie klocków z tyłu przez mechanika.
    Poszukałem porad na forum i według instrukcji zacząłem postępować. Przycisk, sprawny. Klema - z akumulatora i nic. Okazało się zaśniedziała wtyczka siłownika z prawej strony. Po oczyszczeniu problem znikł.
    Ale znalazłem coś innego. Czy sam siłownik jest oryginalny? Widać pęknięcie co jest spowodowane według mnie zbyt dużym oringiem oraz wypchnięty dekiel i tu pojęcia nie mam dlaczego. Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył
    Ponad to stwierdziłem duże opory kręcenia się koła. Trzymają klocki, ręczny wykluczam. Czy jestem w stanie organoleptycznie stwierdzić czy to tłoczki czy zaciski? Zamierzam sam to poprawiać, temu mechanikowi nie potrafię zaufać po tym jak naprawił skutek nie przyczynę. Poza tym pęknięcie siłownika powstało nie tak dawno temu, nie wiem kto to zrobił i jak ale sam siłownik jest czysty. Gdyby było to dłuższy czas na pewno miałbym dużo brudu w środku siłownika. Po złożeniu wszystkiego hamulec działa, ręczny również nie ma błędów jednak koła grzeją się do tego stopnia, że po przejechaniu 5 km od samej felgi można sie popażyć.



    Dodano po 3 [minuty]:

    Na jednym zdjęciu widzimy założony siłownik bez oringu, gdzie peknięcie jest widoczne i wypchany dekiel. Na kolejnym zdjęciu siłownik z oringiem gdzie obudowa wyraź
    nie się rozchodzi i dekiel bardziej wypchnięty.
  • Helpful post
    #2
    krzychu001
    Level 16  
    Korozja zacisku pod oringiem powoduje pękanie obudowy silniczka trzeba zdjąć i dobrze wyczyścić rowek na oring.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A jak zacisk nie odbija zestaw naprawczy tłoczka, spuchnięta gumka, korozja lub tłoczek skorodowany.
  • #3
    motyl22
    Level 27  
    Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis.
    dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich
    Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
    Napełniamy zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego do pełna.
    Nakładamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. Drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym.
    Pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. Świadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.
    Po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.
    Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.
    W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór.
    Powtarzamy procedurę do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
    Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.
    Słabo to rozumiem. Ja bez zapłonu naciskam 2 razy i pedał hamulca jest twardy i u samej góry. Poza tym wężyk ma być zanużony w płynie. Dlaczego? eh...
  • Helpful post
    #4
    krzychu001
    Level 16  
    Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
  • #5
    motyl22
    Level 27  
    Z zestawem naprawczym kłopotu miał nie będę. Rozkręcę wyczyszczę, powymieniam. Boje się tylko odpowietrzania. Albo czy jest patent żeby cały płyn nie uciekł ze zbiornika kiedy zdejmę zacisk? Już odpowietrzałem układy hamulcowe w innych autach ale nie w automacie i nie z ABS. Czytam fora i widzę sprzeczne info. Mogę czymś zacisnąć przewód hamulcowy elastyczny czy w ten sposób mogę go uszkodzić? Kolejna rzecz to na pewno wyleje się płyn hamulcowy. jaki mam dolać? Obojętnie? Każdy jest mieszalny? Zestaw naprawczy jakiej sprawdzonej firmy? Nie chcę oszczędzić kasy. Chce to zrobić dobrze. najchętniej oddał bym auto komuś ale nie znam tu nikogo kto zrobi to z sercem. Każdy tylko następne następne i liczy kasę. Facet który zmienił klocki zrobił szybko tanio, ale co z tego? Co z tego że zmienił klocki jak nie sprawdził, albo sprawdził i olał sprawę a ja czuje smród palącej się gumy po przejechaniu 5 km. Normalnie szlag człowieka trafia. Wieliczka i okolice. Ktoś pomoże?
  • Helpful post
    #6
    koleś kit
    Level 39  
    NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
  • #7
    motyl22
    Level 27  
    Witam. Regeneracja zacisków okazała się nie taka straszna. Zrobiłem to bez komputera. Po zdemontowaniu zacisku torxem t30 wypchnąlem zabrudzone, zapieczone tłoczki, wszystko przeczyściłem, przesmarowalem i poskłladałem na zestawach naprawczych. Jedyny problem był z odkręceniem rurek pomiędzy zaciskiem a przewodem elastycznym. Rurka stalowa powleczona. Końcówka ne chciała się obracać na rurce co spowodowało ukręcenie rurki. Zarobiłem nowe rurki miedziane, odpowietrzymeł układ i po uruchomieniu ręcznego sam się skalibrował. Pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić skuteczność hamulca, wszystko przebiegło pomyślnie choć diagnosta zastosował nietypową metode badania ręcznego. Na rolce sprawdził przód, tył potem zjechał z rolki włączył ręczny, ruszył do przodu i mówi "ręczny słaby bo auto jedzie" :)
    Niestety kiedy auto stało na kanale dokładnie w tym momencie pękła rurka od chłodnicy. Diagnosta po kolorze powiedział, że to od wspomagania. Zamieszczam zdjęcia.

    Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył

    Passat B6 2006r turbo benzyna 200koni.
    Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem 2 strzałki. Jedna z tych rurek idzie na chłodnicę, a druga poprzez "puszkę" z innego zdjęcia na chłłodnicę. Kolor płynu, oleju jest czerwony. Chciałem dowiedzieć się od czego faktycznie jest ta chłodnica i ewentualnie gdzie dolać i jak odpowietrzyc po wymianie rurki. I ostatnią rzecza o którą chciałem zapytać to element zaznaczony pytajnikiem. Widzę, że tez tam leje i przy okazji może wymienie uszczelnienie jeśli jest to możliwe bez wiekszej wiedzy i narzędzi.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 42  
    Skoro czerwony olej to wspomaganie kierownicy lub olej skrzyni automatycznej. Pytajnik to pompa podciśnieniowa.
    Tam jest elektryczne wspomaganie, pozostaje skrzynia.
  • #9
    motyl22
    Level 27  
    Aleksander_01 wrote:
    Skoro czerwony olej to wspomaganie kierownicy lub olej skrzyni automatycznej. Pytajnik to pompa podciśnieniowa.

    No właśnie boje się, że to olej skrzyni. Dlatego liczę że ktoś po zdjęciach i znający budowę tego auta odpowie jednoznacznie na moje pytanie. Dziękuje za zainteresowanie.
  • #10
    Aleksander_01
    Level 42  
    Jeżeli jest automat to 1000000% że to ze skrzyni biegów.
  • #11
    motyl22
    Level 27  
    Aleksander_01 wrote:
    Jeżeli jest automat to 1000000% że to ze skrzyni biegów.

    Tak, to automat. Skrzynia DSG. Chyba masz rację.


    VW PASSAT B6 CC CHŁODNICA OLEJU 3C0317019C 3C0317801E automatycznej skrzyni biegów 3C0 317 019 C 3C0 317 801 E
    Passat b6 2006r - Układ hamulcowy tył

    Po naprawie uszkodzonej rurki konieczna będzie wymiana oleju dynamiczna, czy mogę dolać olej według poradników? Wtłoczyć olej przez korek spustowy?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rok temu zmieniałem olej w skrzyni i kosztowało to 800zł. Zmiana dynamiczna. Co za pech...

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Obejzałem już wszystkie poradnik nt. jak wymienić olej w DSG. Wiem już, że ogarnę temat. Pozostaje tylko jedno pytanie. Chłodnica oleju sama sie odpowietrzy, pompa przepchnie olej i tyle, czy trzeba jakos jej pomóc?
  • #12
    motyl22
    Level 27  
    Słaby dostęp do tej chłodniczki. Żeby nie zdejmować chłodnic wody, klimy wystarczy nawiercić otwór w miejscu nawet zaznaczonym, aby dostać sie do sruby trzymającej rurki chłodniczki. Ogolnie udao sie ja wymienć. Słaba dostępność samej chłodniczki oleju. Tylko oryginał znalazłem 420zł. W obawie o ilość oleju w skrzyni, postanowiłem zmienić rownież sam olej w skrzyni jak i filtr znajdujący sie w misie olejowej skrzyni. Według poradników postępowałem i zauważyłem, że oleju było więcej w skrzyni niż powinno być. Teraz zmiania biegi zdecydowanie lepiej, pynniej. I wracając jeszcze do błędu ręcznego z pierwszegfo postu. Zaśniedziała wtyczka przy silniczku.
  • #13
    motyl22
    Level 27  
    Słaby dostęp do tej chłodniczki. Żeby nie zdejmować chłodnic wody, klimy wystarczy nawiercić otwór w miejscu nawet zaznaczonym, aby dostać sie do sruby trzymającej rurki chłodniczki. Ogolnie udao sie ja wymienć. Słaba dostępność samej chłodniczki oleju. Tylko oryginał znalazłem 420zł. W obawie o ilość oleju w skrzyni, postanowiłem zmienić rownież sam olej w skrzyni jak i filtr znajdujący sie w misie olejowej skrzyni. Według poradników postępowałem i zauważyłem, że oleju było więcej w skrzyni niż powinno być. Teraz zmiania biegi zdecydowanie lepiej, pynniej. I wracając jeszcze do błędu ręcznego z pierwszegfo postu. Zaśniedziała wtyczka przy silniczku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rozwiązano jak wyżej.