Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 1.8 - VCDS, regulacja obrotów biegu jałowego

szymi0000 31 Mar 2021 15:58 732 14
  • #1
    szymi0000
    Level 4  
    Witam witam mam taki problem posiadam vcds oraz interfejs viakena potrzebuje zwiększyć obroty silnika ponieważ sa na poziomie 830 obrotów a jak włączę klime to juz w ogóle za niskie są mój problem brzmi tak że w vcds mam zablokowany kanał 16 czyli Dostęp upoważniony a z tego co widze na yt wlasnie tam można zwiększyć obroty i jak zrobić aby odblokować dostęp .Z Góry dzięki za pomoc. Jakby coś to vcds wersja spolszczona jakby miało to jakiś związek.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Żadnym VCDSem tego nie zrobisz....
  • #3
    szymi0000
    Level 4  
    Posiadam także polski vag, vag com release 409.1S i 311.2 da rade zwiększyć obroty którymś z tych?
  • #5
    koleś kit
    Level 38  
    szymi0000 wrote:
    Witam witam mam taki problem posiadam vcds oraz interfejs viakena potrzebuje zwiększyć obroty silnika ponieważ sa na poziomie 830 obrotów a jak włączę klime to juz w ogóle za niskie są mój problem brzmi tak że w vcds mam zablokowany kanał 16 czyli Dostęp upoważniony a z tego co widze na yt wlasnie tam można zwiększyć obroty i jak zrobić aby odblokować dostęp .Z Góry dzięki za pomoc. Jakby coś to vcds wersja spolszczona jakby miało to jakiś związek.

    Ty nie zwiększaj obrotów tylko napraw usterkę.Bo chyba jest jakiś powód tego spadku prawda?
  • #6
    szymi0000
    Level 4  
    Przepustnica nowa adaptacja wykonana wczoraj ,przeplywka nowa ,kolektor ssacy i łączniki gumowe nowe ,klapy wirowe są i działają błędów brak wiec co tu zostało jak on na wolnych ma 840 i juz teraz odczuwalne sa wibracje.Zbiera sie dobrze problemu z jazdą nie ma jedynie te wolne obroty.Dodam że nieszczelności dolotu nie ma ,cisnienie paliwa odpada bo jak i na benzynie i na gazie ma identyczne zachowanie i podane 840 rpm.
  • #7
    koleś kit
    Level 38  
    A ile ma niby mieć 1000?? Te 840 to nawet za dużo przy rozgrzanym silniku.Jak są wibracje to jest jakiś problem.
  • #8
    szymi0000
    Level 4  
    Poduszki silnika sa nowe dwumasa sprzeglo robione z 4 tys km temu,irytujace jest jak wlaczy sie klima wtedy, silnik przysiada chwilowo do około 700 obr i powraca do stalych obrotów ale te chwilowe spadki sa loim zdaniem za mocne.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jedyne co zauważam to przy depnięciu w pedał gazu na max ma chwile zastanowienia jakby muła łapał i wtedy dopiero reaguje.
  • #9
    koleś kit
    Level 38  
    Nie wiem, może jesteś przewrażliwiony.Jak stratuje wentylator i zapina się sprzęgło zawsze będzie jakiś spadek obrotów.
  • #10
    szymi0000
    Level 4  
    Może i tak ,pozniej wstawie filmik z pracy silnika ocenisz czy tak ma być .
  • #11
    szymi0000
    Level 4  
    Witam pacjent passat b5 1.8 adr benzyna z gazem.Mam problem z praca silnika na zimnym jak i rozgrzanym silniku.Po dodaniu gazu i odpuszczeniu nogi obroty silnika normalnie podnosza sie i podczas spadania dochodza do 560 620 obr po czy spowrotem wracają do ustalonej wartości (840 obr).Na zimnym autko potrafi nawet zgasnąć,dodam że na benzynie jak i na gazie to samo,po rozgrzaniu silnika obroty nadal spadaja ponizej normy.Przepustnica nowa zaadaptowaba nastawnik czy jest czy go nie ma to samo .Odłaczenie przepływomierza zmniejsza troche te spadki ale nadal wystepują.Dzieki za pomoc
  • #12
    sigwa18
    Level 39  
    Kiedy był i czy wogóle był wmieniany łańcuch rozrządu z przestawiaczem fazy?
  • #13
    tomek122
    Level 21  
    Co do spadających obrotów po odpuszczeniu gazu, też tak miałem. Trzeba wymyć dokładnie przepustnice i przeprowadzić adaptacje. W moim przypadku pomogło.
  • #14
    szymi0000
    Level 4  
    sigwa18 wrote:
    Kiedy był i czy wogóle był wmieniany łańcuch rozrządu z przestawiaczem fazy?

    Bylo robione sprzeglo wraz z dwumasa lancuch rozrzadu wraz z napinaczem ,ślizgi, czujnik temp za silnikiem w kroćcu wszystko jakies 3 4 msc temu ,stawiałem na przepustnice bo blędy walila wiec wymienilem na nowa i wykonalem adaptacje i odrazu po wymianie sprawdzilem nadal był i pozostał problem z obrotami.Szczelnosc dolotu sprawdzałem i kompresorem i pryskałem czymś co sie pali w tym wypadku ani zmywacz ani plak nie zmienił pracy silnika wiec nieszczelnosci dolotu tez raczej pomijam.

    Dodano po 12 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    Kiedy był i czy wogóle był wmieniany łańcuch rozrządu z przestawiaczem fazy?
    Można w jakis sposób sprawdzić czy sam zawor zmiennych faz jest sprawny? Bo vcds nie pokazuje zadnych błędów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tomek122 wrote:
    Co do spadających obrotów po odpuszczeniu gazu, też tak miałem. Trzeba wymyć dokładnie przepustnice i przeprowadzić adaptacje. W moim przypadku pomogło.

    Ja wymieniłem na nową po adaptacji dalej to samo było jedynie błędy z vcds znikły.
  • #15
    sigwa18
    Level 39  
    Numery nowe i starej się zgadzają razem z końcówką literową.