Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto II 1.2 16V 2001r. H - Nie działa wspomaganie

johnbauer 02 Apr 2021 19:45 1209 24
    johnbauer
    Level 8  
    Witam.
    Mam problem, nie działa mi wspomaganie. Jestem trochę amatorem ale opiszę problem. Straciłem wspomaganie, pierwsza myśl - silniczek. Odkręciłem i sprawdziłem napięcie dochodzące na stykach: 3,7V na aku 13,7V. Czy nie za mało na wspomaganiu? Podłączyłem też silniczek na krótko do aku i nie zakręcił choć nie jestem pewien czy powinienem. Podłączyłem auto do diagnostyki i wyskoczył błąd - silnik wspomagania błąd C100 coś tam. Po skasowaniu błędu kontrolka gasła ale zaraz zapaliła się znowu.
    ta_tar
    Level 39  
    Wejdź na forum "kropki" tam jest (był) bardzo dobrze opisany sposób postępowania (łącznie ze zdjęciami) co robić podczas naprawy wspomagania. Miałem ten sam model "kropki" i ten sam problem. Pomógł temat na tym forum.

Sorry że cię tam odsyłam ale na pewno jest (była) tam pomoc.
    johnbauer
    Level 8  
    Przeczytałem pewne forum o tym ale nie ma informacji jakie napięcie powinno wychodzić do silniczka. U mnie jest 3,7V. Czy to nie jest zbyt małe? Zaczął bym od alternatora, podobno to częsty problem gdy altek pada, pierwsze co odcina to wspomaganie.
    Mierzejewski46
    Level 36  
    Masz wspomaganie z przekaźnikami na silniczku czy bez? Ten link trochę ci rozjaśni temat.
    http://fiatpunto.com.pl/topic2809.html
    Tylko nie baw się w kupno używanych. Kiedyś przerabiałem temat. W Zielonej Górze jest firma co je regeneruje. Wysyłasz kurierem swoją i za dwa dni masz naprawioną. Coś koło 800zł ale profesjonalnie robią. Znajdę namiar to podeślę.
    ta_tar
    Level 39  
    johnbauer wrote:
    Bo zaczął bym od alternatora podobno to częsty problem gdy altek pada pierwsze co odcina to wspomaganie