Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SKODA Octavia 2,0 tdi 170 KM - szarpanie przy odpalaniu ,siwy dym

waaaa 05 Apr 2021 11:11 1146 5
  • #1
    waaaa
    Level 12  
    Witam panowie mam mały problem z autkiem mianowicie Skoda Octavia RS 2,0 tdi 170 KM BMN 2006 r.P
    Pokrótce opisze problem ,a więc przy odpalaniu muszę zakręcić dwa trzy razy zanim odpali,jak już odpali to przez kilka sekund szarpie silnikiem .
    Kolejna rzecz na biegu jałowym silnikiem co jakiś czas rzuci (obroty stoją w miejscu) na rozgrzanym silniku zaczyna kopcić na siwo taki siwy gryzący dym. Oleju nie ubywa ani nie przybywa ,spalanie ok ,przyśpiesza normalnie,ale co jakieś 3 tyś km muszę dolać około 200- 300 mil płynu do chłodnicy. Byłem u kilku mechaników mam ich dość ..Wtryski sprawdzone ok,chodniczka wody wymieniona,EGR nowy,turbina ok,powymieniane czujniki chyba z 4 szt. DPF mówią że jest choć nigdy nie włączyło się wypalanie,ale jeżdżę tylko autostradą...
    Panowie pomóżcie
  • #2
    sigwa18
    Level 40  
    Plyn albo wycieka albo jest wyrzucany przez zbiornik. Jak ta druga opcja to przważnie głowica popękana. Co do palenia rano to przeważnie problem zapowietrzonego układu paliwowego. Pierwsze pytanie kiedy był foltr paliwa wymieniany? Błedy w silniku? Np uszkododzenie czujnika wałka rozrządu daje takie objawy.
  • #3
    waaaa
    Level 12  
    Hej filtr paliwa nowy ,co do błędów to mogę tylko powiedzieć to co na liczniku ,żadnych ...
  • #4
    palmus
    Level 33  
    Świece żarowe ok?Skoro dolewasz płyn to on jest przyczyną białego dymu.Chłodnicę spalin sprawdziłeś?
  • #5
    waaaa
    Level 12  
    świece nowe wymienione z 4 miesiące temu.chłodnicza spalin jak wspomniałem nowa.
  • #6
    rafik39
    Level 23  
    Jeśli pojawia się biały ,siwy dym to ja bym sprawdził na początek chłodnicę EGR ,może być zapchana już, Zrobić ByPass na chłodnicy i zobaczysz. A co do trzęsienia po odpaleniu to nie dogrzewają świece podczas odpalania , sprawdzić błędy VAG-iem na zimnym i gorącym silniku.