Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Glosnik BT (HK Go & Play) - syczenie z plyty głównej

05 Apr 2021 19:39 207 7
  • Level 2  
    Witam serdecznie,

Prosze o wyrozumiałość, ponieważ jestem laikiem ale chciałbym spróbowac zlokalizować usterkę i wyeliminować ją samemu.

Chodzi o głośnik bezprzewodowy mojego kolegi Harman Kardon Go and Play mini.
    Z głośników zaraz po włączeniu zasilania słychać było trzeszczenie oraz syczenie, bez podłączonego zewnętrznego zasilania oraz urządzenia Bluetooth.
    Wykrecilem wszystkie elementy aby je obrzejrzec i nie znalazłem elementów, które wyglądałyby na przypalone/stopione.
    Oczywiście nie sprawdzałem elementów w profesjonalny sposób, ponieważ oprócz miernika, lutownicy i kilku innych narzędzi nie posiadam nic innego 😉

Zasilanie baterii wynosi 7,4v przy wyłączonym oraz włączonym urządzeniu, a więc jest prawidłowe.
    Z płyty głównej po odłączeniu głośników dochodzą niepokojące dźwięki "syczenia" i potrafiaja nawet syczenie w rytm odtwarzanej muzyki 😉
    Nagrałem krotki film (w załączniku).
    Czy mógłbym prosić o Wasza opinię na temat tych dźwięków?
    - Skąd się biorą?
    - Ktore elementy (i jak) sprawdzic?
    - Czy jest sens naprawy tej płyty?
    - Czy podołam jako laik?

Według mojego kolegi problem powstal sam z siebie w co mu nie wierzę, bo go znam 😀
    Wziąłem glosnik po to aby spróbować swoich sił w elektronice i być może czegoś się nauczyć nowego.

Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

Tomek
  • Level 14  
    Witam
    Filmu nie widziałem tu gdzie teraz jestem mam słaby net żeby go pobrać. Ja obstawiał bym elementy indukcyjne.
    Dźwięk dochodzi tylko z płyty czy również z głośnika?
  • Level 40