Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama

rafallaku 05 Apr 2021 20:01 1746 25
Relpol
  • #1
    rafallaku
    Level 7  
    Hej, mam pytanie odnośnie podłączenia Domofonu 5025/1D, unifon 1140/1 z elektrozaczepem i bramą wjazdową. Z domu na dwór mam puszczoną skrętkę (8 żył).

    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama

    Schemat mówi, że do podłączenia panelu z zasilaczem wymagane jest 7 żył. 1 żyła panel z unifonem. Czy da radę do tego jeszcze podpiąć jakoś bramę wjazdową, z tego co czytałem to unifon ma dwa dodatkowe wyjścia T1 i G/T jak to spiąć, czy wymagane są jeszcze dwie żyły ?
  • Relpol
  • #2
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Starczy jedna i przekaźnik. A tę jedną wygospodarujesz np rezygnując z podświetlenia lub robiąc otwieranie furtki przez przekaźnik z zasilacza umieszczonego przy bramie. Jak duża odległość pomiędzy centralką domofonu a furtką, oraz furtką i napędem bramy?
  • #3
    rafallaku
    Level 7  
    Panel domofonu na słupku zaraz przy furtce - między panelem a elektrozaczepem około 30cm (puściłem z panelu do elektrozaczepu skrętkę). Między panelem domofonu, a bramą około 4 metrów (puściłem tam kolejną skrętkę). 3 skrętka idzie od panelu domofonu do rozdzielni gdzie miał być zasilacz około 12 metrów.
  • #5
    rafallaku
    Level 7  
    A podpowiedź jak to spiąć, np. pozbywając się podświetlenia domofonu ?
  • #6
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    12V z wyjścia do podświetlenia puścić przez przycisk otwierania bramy w unifonie i zasilić z niego przekaźnik z cewką 12V AC umieszczony przy bramie. Styki robocze przekaźnika podłączyć do odpowiednich złącz sterujących otwieraniem w napędzie bramy Masę do zasilenia tego przekaźnika podebrać z kasety domofonu.
  • #7
    rafallaku
    Level 7  
    Czyli tak ??

    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama
  • #8
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raczej nie. W Przy takim podłączeniu przekaźnik będzie zasilany cały czas, a zadaje się my chcemy aby dostał zasilanie i wysterował bramę kiedy Ty tego zechcesz, a wola Twa objawi się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku w unifonie ;)
    A więc -12 zmiennego tak jak jest na przekaźnik bezpośrednio a -0 zmiennego na przycisk a dopiero z przycisku na przekaźnik.
    Masz przekaźnik 12V AC lub po prostu miernik ( multimetr)?
  • #9
    rafallaku
    Level 7  
    Mam miernik.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Chyba rozumiem, stałem 12v na przekaźnik, a sterujemy 0v z przycisku.

    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama
  • Helpful post
    #10
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nawet nie chyba. Jest dobrze :) Tyle że i mamy i dodatkowy skutek uboczny, o którym zapomniałem napisać wcześniej. Brak -0 przy furtce to też niemożność zrobienia tam lokalnego przycisku wyjścia. Oczywiście i to również da się obejść.
  • #11
    rafallaku
    Level 7  
    Problem jest taki że teraz mam 9 przewodów, 7 zasilacz panel, 1 panel unifon ten przerywany na schemacie oraz 1 między uniform, a bramą.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oczywiście 9, żeby było 0 przy lokalnym przycisku.
  • Helpful post
    #12
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale przecież pisałeś że możesz zrezygnować z podświetlenia, więc ten-0 zmiennego łączący na stałe centralkę z panelem raczej nie jest potrzebny ;)
  • #13
    rafallaku
    Level 7  
    Chociaż myślę, że to nie problem, takowego przycisku po prostu nie zrobię, będę używał klucza. Rozumiem że chodzi tu o taki przycisk na podwórku, który po naciśnięciu otworzy furtkę ??
  • Helpful post
    #14
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Taki przycisk to wygodna rzecz....
    No chyba że możesz dać od wewnątrz gałkę.
    Tak naprawdę przy Twoim okablowaniu i wymaganiach lepszy byłby polecany często na forum Cyfral Cosmo. Też ładny a wymaga mniej żył i jeszcze ma wbudowany czytnik breloków:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3422654.html
  • #15
    rafallaku
    Level 7  
    No niestety, ale mojej małżonce nie podoba się alternatywa jaką wysłałeś, będziemy używać klucza :) Ostatnie dwa pytania, na górze chcę podłączyć drugi unifon, w razie jakby ktoś dzwonił, żeby nie schodzić na dół. Podłączę je równolegle te same piny do tych samych - będzie to działać ? (nie chcę mieć interkomu między nimi). I drugie jaki przekaźnik 12v polecisz mi do bramy ?
  • #16
    zybex
    Helpful for users
    Sąsiadowi zamontowałem przycisk otwierania furtki, który jest dostępny z zewnątrz ale nie każdy o tym wie. U siebie mam gałkę i każdy z zewnątrz (jak wie) to po przełożeniu ręki może sobie furtkę otworzyć. Na zewnątrz jest jednak informacja o groźnym psie i każdy kto wejdzie bez zadzwonienia ryzykuje utratą zdrowia. :wink:
  • #17
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zybex wrote:
    Sąsiadowi zamontowałem przycisk otwierania furtki, który jest dostępny z zewnątrz ale nie każdy o tym wie.

    No teraz to już wie o tym całkiem spora grupa ludzi ;)
    rafallaku wrote:
    I drugie jaki przekaźnik 12v polecisz mi do bramy ?

    bardziej do domofonu. Brama jeżeli sterowana jest bezpotencjałowo ( zwarcie do masy) to nie ma raczej zbyt wysokich/ szczególnych wymagań ;)
    Najlepiej tz moduł przekaźnikowy z mostkiem prostowniczym na pokładzie przez co może być sterowany również z AC. Dość szeroką gamę takich modułów ma pulsar. Np AWZ510 czy droższy ( co nie oznacza w twoim przypadku ze lepszy,) AWZ 514 .
  • #18
    zybex
    Helpful for users
    suworow wrote:
    zybex wrote:
    Sąsiadowi zamontowałem przycisk otwierania furtki, który jest dostępny z zewnątrz ale nie każdy o tym wie.

    No teraz to już wie o tym całkiem spora grupa ludzi ;)

    No to warto dodać, że ma on pozwolenie na broń, więc uważać trzeba.
    Tak na marginesie dodam, że sam widziałem jak kiedyś do niego facet wskakiwał górą, bo nie wiedzieć czemu nie dzwonił do furtki. Wniosek z tego taki, że złodziej górą wejdzie, gdy będzie chciał się włamać i niekoniecznie zrobi to od frontu posesji a raczej gdzieś z tyłu. :wink:
  • #19
    CYRUS2
    Level 43  
    Post #9 też jest źle.
    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama
    Tak powinno wyglądać sterowane przekaźnika, przy rezygnacji z podświetlenia panelu.
  • #20
    rafallaku
    Level 7  
    A 12v potrzebne do elektrozaczepu furtki ??
  • #21
    CYRUS2
    Level 43  
    rafallaku wrote:
    A 12v potrzebne do elektrozaczepu furtki ??
    Było i jest.
    Masz na swoim schemacie przewody zaczepu : "Z" i "~0".
    cyrus2 wrote:
    Tak powinno wyglądać sterowane przekaźnika, przy rezygnacji z podświetlenia panelu.
    Ja narysowałem tylko schemat sterownia bramy.

    Chcąc zrealizować otwarcie furtki przyciskiem, potrzebny jest sterownik, przekazujący sygnał otwarcia po pinie "441".
    Zwieramy "441" do "0" w panelu.
    Zwarcie "441" odbieramy w przy zasilaczu - sterownik jest podłączony do "441" i do "0" . Przekaźnik sterownika zwiera PU.

    Po pinie "441" takim samym sterownikiem można przesłać sygnał dzwonienia.
    W takiej sytuacji uzyskujemy 2 żyły wolne.
    I podświetlenie pozostanie.
  • #22
    rafallaku
    Level 7  
    Pogubiłem się :) w poście #9 schemat wyglądał tak:

    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama

    Zmieniając sterowanie z tak jak piszesz wychodzi mi coś takiego, gdzie brakuje mi 12v na elektrozaczep:

    Domofon Urmet Miwi 5025/1D + 1140/1 podłączenie 8 żył - furtka + brama

    Czy dalej coś źle rozumiem :P
  • #23
    CYRUS2
    Level 43  
    rafallaku wrote:
    Czy dalej coś źle rozumiem :P
    Tak jest, masz rację.
    Nie można zrezygnować z ~12V.
    Zacisk "Z" w zasilaczu steruje zerem.
    (ja się zasugerowałem, że "Z" poddaje ~12V).
    Żeby zrezygnować ze ~12V potrzebny jest dodatkowy przekaźnik przy zasilaczu.
  • #24
    rafallaku
    Level 7  
    Czyli w końcu jak to rozwiązać :) Tak jak w poście #9 ??
  • #25
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak jak w #9. Kolega CYRUS2 lubi po prostu zamieszać ;). Gdyby kolega chciał uwolnić jeszcze jedną żyłę np pod ten przycisk otwarcia to proszę kupić dwa takie przekaźniki jak wskazywałem wcześniej. Jakoś to ogarniemy bez specjalnych modułów ;)

    CYRUS2 wrote:
    Żeby zrezygnować ze ~12V potrzebny jest dodatkowy przekaźnik przy zasilaczu.

    Ale kolega się zafiksował.
    Tylko po co? Nie odnosi kolega wrażenia, że bez sensu dalej wprowadza pytającego w błąd?