Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kyocera P3045dn - Komunikat Moduł wywoływania nie jest zainstalowany

sebagut 06 Apr 2021 11:33 1263 9
  • #1
    sebagut
    Level 17  
    Po czyszczeniu wywoływaczki z nieoryginalnego tonera i ponownym złożeniu, pojawia się taki komunikat. Wywoływaczka była wypinana, otwierana, odkurzana odkurzaczem. robiłem to już wielokrotnie. Wydaje mi się , nie pamiętam, ale ta drukarka sama sobie wtedy ten toner dodozywała. Teraz po włączeniu, taki komunikat.
  • #2
    pingwin137
    Level 17  
    Z tego co pamiętam w menu jest opcja wymień DV, wyłączasz i włączasz maszynę i zaczyna dozować toner do DV. Po tym zabiegu powinno być ok.
  • #3
    sebagut
    Level 17  
    drukarka tak szybko pokazuje ten komunikat że nie masz szans na wejście w jakiekolwiek menu.
  • #4
    Sir Charles
    Level 27  
    A w pudełku z tonerem coś jest. Przy pustym bardzo często wyrzuca taki komunikat
  • #5
    sebagut
    Level 17  
    nowy oryginalny toner założony. Poza tym zasypałem ręcznie tą wywoływaczkę przynajmniej z tej strony gdzie jest czujnik. bez skutku.
  • #6
    copyman
    Photocopiers specialist
    Podejrzewam że i tak za mało tonera w niej jest . Kiedyś podobny przypadek w M2035 miałem po kiepskiej jakości tonerze. Tam bodajże program 130 był potrzebny do właściwego zasypania wywoływaczki .

    C.
  • #7
    sebagut
    Level 17  
    Sprawdziłem sobie tą wywolywaczke w innej drukarce. Wyrzuca ten sam błąd. Więc są dwie opcje, nowa lub spróbować zasypać ta która jest do końca. Z tego co wyczytałem w service manuał drukarka powinna sama sobie ten toner dodozowac a nie wyrzucać błąd. Dlaczego tego nie robi , nie wiem
  • #8
    krzys_ka
    Level 25  
    Może jest źle poskładana... przewody, styki, jeżeli wcześniej chodziła to w tym szukałbym przyczyny.

    pozdrawiam
    k.
  • #9
    forteca
    KYOCERA specialist
    Witam,
    skoro od razu wyrzuca błąd to zrób inaczej.

    1. Wyłącz maszynę i załóż do niej drugą DV-kę z tej sprawnej maszyny. Uruchom drukarkę i zobacz co się dzieje. Jeśli ruszy to otwórz klapę i podmień dobrą DV-kę z tą złą. Jeśli będzie ok, to posprawdzaj na różnych wydrukach. Jeśli nie będzie OK, to....

    2. Wyłącz maszynę, włącz z DV-ką dobrą podmienioną. Jak maszyna się skalibruje i przejdzie do stanu gotowości, wejdź w MENU serwisowe i włącz opcję NOWY ZESPÓŁ WYWOŁUJĄCY. Wyłącz i włącz maszynę. Powinna zacząć zasypywać DV-kę, poczekaj aż skończy. Jak skończy podmień zespoły dewelopera, powinno być wszystko OK.

    Pozdrawiam
  • #10
    sebagut
    Level 17  
    Pomogła tylko wymiana wywoływaczki na nową. Dziękuję za pomoc