Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda cb600f6 Hornet pc36 - Przy rozruchu padły wszystkie prądy.

kucharz_86 06 Apr 2021 22:04 729 7
  • #1
    kucharz_86
    Level 12  
    Witam.
    Już kiedyś pisałem o koledze hornecie, ale wszystko się szybko wyjaśniło. Teraz mam z własną problem. Podczas rozruchu coś jakby lekko strzeliło (przynajmniej tak mi się wydaje) i wszystko siadło. Obrotomierz staną +/- w połowie ( testował się, ze tak powiem) immobilizer nie mruga wszystko ani dychu. Bezpieczniki wszystkie dobre akumulator 12,4V. Prąd niby do stacyjki dochodzi. Załączam schemat jaki kiedyś znalazłem. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie.

    Pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Akumulator nie jest uszkodzony, w sensie duża rezystancja wewnętrzna i po włączeniu stacyjki napięcie 0 V?
    Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika rozumiem że cały?
    Sprawdzałeś czy jest napięcie po stacyjce na bezpiecznikach w skrzynce bezpieczników?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    kucharz_86
    Level 12  
    Tak wszystko jest w porządku. Już zacząłem się dobierać do stacyjki ale nie wiem czy to dobry pomysł.
    Tzn. na stacyjce pokazuje 12V bezpieczniki dobre są.
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 39  
    W takiej sytuacji sprawdź czy w ogóle jest masa – bo ona jest prowadzona osobnym przewodem w instalacji i przykręcona do ramy w jednym miejscu.
    Sprawdź po prostu napięcie pomiędzy zielonym przewodem (masowym) a biegunem ujemnym akumulatora w kilku głównych punktach, np. złączach świateł przednich, tylnych, złączu licznika, złączu modułu zapłonowego. Oczywiście przy włączonej stacyjce.
  • #5
    kucharz_86
    Level 12  
    Hmm tak zrobię. Obawiam się najgorszego, że przez coś siadły zegary i sterownik zapłonu, ale to się okaże jeszcze.

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Panowie chyba znalazłem moja usterkę. Znowu Akumulator pakazuje 12.4V. Po przekręceniu kluczyka rozjaśnia się podświetlenie zegarów. Gdy robię znowu pomiar z pozycji 0 na 1 z 12.4 V spada na 7.5V. Przy podłączonym prostowniku zegary wszystko ożywa. Dziwne jest to, że pad w przeciągu 5min. Tyle co zgasiłem motor i cofnołem nim pod wiatkę, przekręciłem stacyjkę i dałem start 😁😁 A ja głupi pół motoru rozebrałem śmiech na sali 😁😁😁
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Dlatego w pierwszej kolejności zapytałem czy upewniłeś się że akumulator nie jest uszkodzony.
    Z tego typu usterką spotykałem się ostatnio wielokrotnie. Niby akumulator naładowany, napięcie 13 V, a pod obciążeniem żarówką 0 V. Prąd zwarciowy kilka miliamper. Także osobiście spotkałem się z tym, że akumulator się "przepalił" dając nieco większe obciążenie (żarówkę H4). Później odzyskał sprawność potraktowany napięciem 70 V ze spawarki. Mimo tego, aku złom.
    Inna sprawa jeśli akumulator był marki WM Motor – to największe gówno z jakim się spotkałem, padają hurtowo po jednym roku (okresie gwarancji).
  • #7
    kucharz_86
    Level 12  
    Tak pamiętam pytałeś o ten akumulator 😁 mnie zbiło to napięcie 12.4V czy jakoś tak 😁😁 dobrze wiedzieć o tych akumulatorach. A jakie pojecasz cena do jakości np??
  • #8
    kucharz_86
    Level 12  
    Zakupiłem taki sam akumulator jaki miałem bo służył mi 6 lat ile wcześniej poprzedniemu właścicielowi nie mam pojęcia. Teraz wszystko chula bez żadnych problemów. Dziękuję panowie za pomoc życzę udanego sezonu i zamykam już temat.
    Pozdrawiam.