Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 97' Centralny zamek zablokował odpalenie auta?

gnomewizard 07 Apr 2021 08:01 429 8
  • #1
    gnomewizard
    Level 2  
    Cześć,

    dzisiaj rano miałam niespotykaną dotąd sytuację i na żadnym forum nie trafiłam na taki problem.
    Chcąc otworzyć auto z pilota centralny nie reagował. Otworzyłam od strony kierowcy z kluczyka, zadziałał. Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i nic się nie dzieje. Nic się nie zapala, rozrusznik nie kręci, auto umarło. Spróbowałam kilka razy i żadnej reakcji.
    Wychodzę z auta, chcę z przyzwyczajenia zamknąć z pilota i nagle cud, wszystko wróciło do normy. Wchodzę do auta, zapalam i jadę.
    Moje pytanie jest takie, czy może to być spowodowane słabą baterią w kluczyku? Czy jest możliwe, że centralny blokuje odpalenie auta skoro nie mogłam odpalić go po otworzeniu kluczykiem? Może miała na to wpływ temperatura? W nocy był mróz.

    Będę wdzięczna za jakieś porady, bo do pracy dojechałam, ale boję się że mogę mieć problem z powrotem do domu ;)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    g107r
    Level 39  
    Pierwsze co się nasuwa - jeśli auto nie reaguje na pilota, wymienić baterię w pilocie.
    Kwestia tego co dalej, bo możliwe, że trzeba by dogrywać tego pilota z nową baterią do alarmu, bo się może rozkodować podczas wymiany baterii, i się narozrabia więcej...
    Jaki to pilot?
    Masz kluczyk i pilota w jednej obudowie https://www.google.com/search?q=Audi+A3+97%27...ECAEQAw&biw=1440&bih=725#imgrc=QUqAFtZDXRNLDM , czy masz kluczyk z doczepionym innym osobnym "pudełkiem", pilotem?

    Opis pasuje mi do blokady alarmem, gdy nieodblokowany alarm odcinał napięcie na stacyjkę, lub z niej.
    Kluczyk wtedy nie włączy kontrolek itd, bo alarm, jego zabezpieczenie, odcina napięcie zasilające to, co chcesz uruchomić kluczykiem.
    Taki dokładany alarm (i pilot), zwykle nie działa na kluczyk, można zablokować, lub odblokować go tylko wyłącznie jego pilotem - nie ma wejść reagujących na ruch kluczyka w zamku drzwi, więc otwarcie drzwi nie oznacza, że równocześnie odblokujesz zabezpieczenie przed nieuprawnionym odpaleniem silnika. Tu trzeba wcisnąć guzik na pilocie, w którym może być rozładowana już bateria.
    Kluczykiem drzwi otworzysz, ale nie zdezaktywujesz alarmu, bo alarm nie czyta kluczyków, tylko wyłącznie swojego pilota.
    To z niefabrycznym pilotem/kluczykiem, z fabrycznym, poczekaj na dalsze odpowiedzi.

    Masz drugiego pilota, kluczyk? Doraźnie może pomóc, mając lepszą baterię, podziała trochę dłużej.
    Analogicznie pilot do TV, działa, działa, aż się rozładują baterie, działa co któreś tam wciśnięcie, póki całkowicie nie rozładują się baterie.
  • #3
    gnomewizard
    Level 2  
    Kluczyk mam razem z pilotem zdj w załączniku.

    Ostatnio działał jakoś słabiej, może to być odpowiedź na to dlaczego auto reagowało słabo dzisiaj rano.
    Drugi mam, został w domu ;/

    Auto kupione całkiem niedawno, nic mi nie wiadomo o alarmie właśnie. Dlatego zastanawia mnie ten całkowity brak reakcji auta na otwarcie z kluczyka

    Audi A3 97' Centralny zamek zablokował odpalenie auta?
  • Helpful post
    #4
    Jarzabek666
    Level 35  
    g107r wrote:
    Opis pasuje mi do blokady alarmem, gdy nieodblokowany alarm odcinał napięcie na stacyjkę, lub z niej.


    A od kiedy takie rzeczy są w oryginalnym rozwiązaniu?? Pompka z alarmem jedynie co może blokować to rozrusznik ale nie prąd na stacyjkę i tak jest w przypadku vag.

    Tu mi pasuje standardową usterkę wypalone łącza gniazd bezpieczników te skręcane nad akumulatorem lub urwana cela w akumulatorze...
  • #5
    g107r
    Level 39  
    Jarzabek666 wrote:
    A od kiedy takie rzeczy są w oryginalnym rozwiązaniu??
    Ty mnie mów o oryginalnych rozwiązaniach w samochodzie z 97 roku...
    Nawiązywałem do nieoryginalnych rozwiązań, z oryginalnymi
    g107r wrote:
    To z niefabrycznym pilotem/kluczykiem, z fabrycznym, poczekaj na dalsze odpowiedzi.

    Ja sam sobie zakładam alarmy, chcesz podyskutować o moim rozwiązaniu w aucie z 95 roku?
    Teraz wiadomo co ma, więc możesz o fabrycznym "zużyciu" tego, lub owego...
  • #6
    Jarzabek666
    Level 35  
    g107r wrote:
    Ja sam sobie zakładam alarmy, chcesz podyskutować o moim rozwiązaniu w aucie z 95 roku?


    Takim tokiem myślenia to może mieć nawet w środku "ufo" tak że bez elektryka sie nie obejdzie.....
  • #7
    g107r
    Level 39  
    Bez przesady, ale możesz też mieć rację.
    Kolega dostał Lanosa, na ten rynek fabrycznych alarmów w nim nie montowano.
    Czasem nie działała pompa paliwa.
    Rozwiązanie?
    Ktoś nieumiejętnie wyciął alarm, i odcinkę pompy połączył na skrętkę, skrętka zaśniedziała, pompa nie działała...
    No to jaki alarm, skoro w nim nie montowano fabrycznych alarmów, najwyżej centralne zamki?
    Jest się o co bić?

    Jarzabek666 wrote:
    Tu mi pasuje standardową usterkę wypalone łącza gniazd bezpieczników te skręcane nad akumulatorem
    Unieruchamia centralny zamek, odcina prąd na stacyjkę zegary, rozrusznik?
    Moje powyższe względem "niefabrycznych" można chyba już sobie odpuścić, okej, skorygowałeś mój przykład - ale problem jest wciąż nie rozwiązany.
  • #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    gnomewizard wrote:
    Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i nic się nie dzieje. Nic się nie zapala, rozrusznik nie kręci,

    gnomewizard wrote:
    Czy jest możliwe, że centralny blokuje odpalenie auta skoro nie mogłam odpalić go po otworzeniu kluczykiem?

    Tak, ale tylko w przypadku gdy pilot nie jest fabryczny .
    Stary samochód - możliwe, że ktoś zamontował auto-alarm z pilotem i odcięciem, który wygląda jak oryginał.
    Jednak żaden doświadczony instalator nie odcina [30] wchodzącej na kostkę stacyjki.

    gnomewizard wrote:
    rozrusznik nie kręci

    Fabryczny immobilizer NIE odcina rozrusznika.
    Silnik zapali i po 1s. zgaśnie.

    gnomewizard wrote:
    nagle cud, wszystko wróciło do normy

    gnomewizard wrote:
    zapalam i jadę

    Możliwe zaśniedziałe klemy akumulatora lub to co napisał @Jarzabek666 powyżej:
    Jarzabek666 wrote:
    wypalone łącza gniazd bezpieczników

    Jarzabek666 wrote:
    urwana cela w akumulatorze
  • #9
    gnomewizard
    Level 2  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi:)
    Jestem umówiona z elektrykiem, auto na razie pali, ale i tak oczywiście chcę to sprawdzić.
    Wrócę z odpowiedzią, co było nie tak.

    Dzięki!