Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak naprawić spalinowy odkurzacz do liści ?

szczukot 07 Apr 2021 17:51 663 14
  • #1
    szczukot
    Level 13  
    Witam
    Mam odkurzacz spalinowy macallister.
    Na wiosnę "zgasł" i już nie odpalił.
    Co mogę posprawdzać aby zidentyfikować źródło problemu ?

    pozdrawiam
    Tomek
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    Lisek64
    Level 26  
    Świeże paliwo , świeca (iskra).
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    szczukot
    Level 13  
    Paliwo nowe zalałem.
    Jak sprawdzić iskrę ? Wykręcić swiwcę, i odpalając trzymać ją blisko metalowego elementu ?
  • #4
    Motorbike
    Level 24  
    szczukot wrote:
    Paliwo nowe zalałem.
    Jak sprawdzić iskrę ? Wykręcić swiwcę, i odpalając trzymać ją blisko metalowego elementu ?


    Tak
  • #5
    Lisek64
    Level 26  
    Przyłóż metalową obudowę świecy do np korpusu silnika nie dotykając świecy palcami (boleśnie "kopnie")tylko trzymając za fajkę . Iskra ma mieć błękitny (niebieskawy) kolor. Wyjmij świecę z fajki , lekko zatkaj palcem gniazdo po świecy i szarpnij kilkakrotnie szarpakiem . Na palcu powinieneś mieć ślady paliwa . Jeżeli palec suchy to znaczy , że paliwo nie dochodzi do cylindra , może świadczyć o zatkaniu np gaźnika . Możesz też spróbować wstrzyknąć niewielką ilość paliwa bezpośrednio do cylindra , wkręcić świecę i odpalić . Czasami taka metoda pomaga "odblokować " gaźnik
  • #6
    sunrise84
    Level 42  
    Lisek64 wrote:
    Jeżeli palec suchy to znaczy , że paliwo nie dochodzi do cylindra , może świadczyć o zatkaniu np gaźnika

    Więc gaźniczek na stół i poczyścić całość.
    Może być tak że dysza przytkana i niestety ale paliwa nie dostaje.
    Oraz sprawdzić szczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.
  • #7
    klm787
    Level 26  
    Jeśli stwierdzisz że iskry brak to:
    Wiele takich dmuchaw, odkurzaczy (a może nawet każdy model posiada) takie zabezpieczenie na otwieranej osłonie wentylatora. Po prostu gdy osłona jest nie domknięta to układ zapłonowy nie działa. Takie tam BHP aby na przykład paluchów na nie uszkodziło.

    No właśnie kolega poniżej dobrze stwierdził, odnośnie samej świecy.
    Może jakieś dobre fotki takiej świecy po kilku szarpnięciach szarpakiem?
  • #8
    Doominus
    Level 34  
    Można tez po wyglądzie świecy sprawdzić co jest nie tak.
  • #9
    Krzys55
    Level 25  
    Do sprawdzenia membrana gaźnika.
  • #10
    Motorbike
    Level 24  
    Jakby była iskra a wszystkie powyższe porady nie pomogły a powinny to jeszcze kwestia sprawdzenia tłumika czy nie jest zabity nagarem i nie drożny, jak jest dostęp to go odkreć i sprawdź czy silnik pali bez niego.
  • #11
    szczukot
    Level 13  
    A więc iskry brak.
    Rozberałem całość i posprawdzałem przewody. Tu jest ok. Jak oba przełączniki i te właśnie oba czujniki włożonych rur są wciśnięte, to podaje sygnał rozwarcia. Jak wyjmę rurę czy przełączę awaryjny włącznik - to zwiera.
    Jutro świeca jakas do mnie dojedzie to zobaczę czy na niej iskra będzie.
    Jak nie to chyba głęboka lipa i silnik do rozebrania.
  • #12
    klm787
    Level 26  
    szczukot wrote:
    Jutro świeca jakas do mnie dojedzie to zobaczę czy na niej iskra będzie

    Jeśli test iskry został wykonany poprawnie, czyli:
    Lisek64 wrote:
    Przyłóż metalową obudowę świecy do np korpusu silnika
    Po przyłożeniu do korpusu, i pociągnięciu szarpakiem iskry brak.
    To prawdopodobnie sama zamiana świecy na inną nic nie pomoże.
    Sam test można wykonać bez świecy. Na przykład: wykręcić "fajkę" z kabla wysokiego napięcia. A samą końcówkę kabla wysokiego napięcia zbliżyć do korpusu silnika, około jeden, dwa milimetry (nie doprowadzić do zwarcia końcówki kabla z korpusem silnika) Na danym dystansie jeden do dwóch milimetrów powinna przeskakiwać
    Lisek64 wrote:
    Iskra
    Ma mieć
    Lisek64 wrote:
    (niebieskawy) kolor
    szczukot wrote:
    Jak nie to chyba głęboka lipa i silnik do rozebrania.
    Ja bym całego silnika nie rozbierał, bo zapewne pod względem mechanicznym jest sprawny. Jeśli nie ma iskry, to trzeba zająć się układem elektrycznym tego silnika.
    Do sprawdzenia podstawowych parametrów będzie potrzebny taki, taki najprostszy multimetr.
    Mierniki tego typu dostępne są w każdym markecie, nawet nie budowlanym.
  • #13
    szczukot
    Level 13  
    Miernik mam - tu nie ma problemu.
    Co do rozbierania silnika, to trochę za "mocno napisałem".
    Chodziło i o rozebranie elementu gdzie chyba jest cewka. Teraz dwa kabelki (świecy i ten sterujący) wchodzą do pudła zamontowanego na silniku. I to nie wygląda jak sama cewka bo jest duże. Więc chyba dopiero po rozebraniu tego w środku pojawią się kolejne elementy.
    Ale powiem, że skłądanie tego to ogólnie masakra. Strasznie czasochłonne zajęcie. Nawalone, skomplikowane, pełno śrub, ciągle gdzieś coś "się wciska" nie tak jak trzeba.
  • #14
    Borutka
    Level 29  
    Pewnie autor już naprawił, ale w tych castoramowych Macallisterach i Titanach naprawę proponuję zacząć od wymiany silikonowych wężyków paliwowych. A najlepiej od razu wymienić w nowym urządzeniu i mieć spokój, bo awaria będzie szybka i gwarantowana. Wężyki dostają mikropęknięć, często trudnych do zauważenia.
  • #15
    szczukot
    Level 13  
    Nie :)
    Szykuję się dopiero do kolejnego rozkręcania.
    Iskry brak.