Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla E12 1.4D4D 06r - Problem z zasilaniem radia i zestawu głośnomówi

dzakson 08 Apr 2021 11:30 912 1
  • #1
    dzakson
    Level 14  
    Witam
    Ostatnio mam problem z radiem w Corrolce z 2006 r. . Szukałem w internetach i nie znalazłem takiego przypadku a tym bardziej rozwiązania. Może ktoś z Was miał podobny problem lub nie ale zna rozwiązanie i się nim podzieli.
    Jest tam zamontowane takie radio (W58814) :
    Toyota Corolla E12 1.4D4D 06r - Problem z zasilaniem radia i zestawu głośnomówi Toyota Corolla E12 1.4D4D 06r - Problem z zasilaniem radia i zestawu głośnomówi Toyota Corolla E12 1.4D4D 06r - Problem z zasilaniem radia i zestawu głośnomówi
    Do instalacji radiowej wpięty jest zestaw głośnomówiący Parrot CK3100 . Do przedwczoraj wszystko działało bez najmniejszego problemu. Wsuwam kluczyk do stacyjki, przekręcam a w tym momencie włącza się radio i zestaw głośnomówiący.
    Teraz po przekręceniu kluczyka radio się nie włącza i zestaw gł. też nie. Radio jest absolutnie martwe, tak samo Parrot. Bezpieczniki są ok, światła w kabinie świecą, zapalniczka działa itd. Przedwczoraj już rozebrałem konsolę środkową, poszedłem po miernik i resztę narzędzi, już chciałem rozkręcać ale włożyłem kluczyk w stacyjkę, przekręciłem i - się włączyło tak jak zawsze. Wykonałem czynności jeszcze kilkukrotnie czyli przekręcałem kluczyk, wyjmowałem go , wkładałem z powrotem i znów przekręcałem i było OK. Skręciłem środek i pojechaliśmy. Przez cały dzień radio działało. Samochód był kilkukrotnie gaszony, zapalany i zawsze wszystko było ok. Wczoraj wsiadam do samochodu - to samo- radio nie działa. Żona poszła do Lidla a ja na parkingu siedziałem w aucie i z uporem maniaka przekręcałem kluczyk w stacyjce w oczekiwaniu aż w końcu zaskoczy i się włączy - to jedno z moich podejrzeń, że uszkodzona jest kostka w stacyjce. Po wykonaniu ... wielu prób już chciałem się poddać, wyjąłem kluczyk, popatrzyłem na niego, obróciłem w dłoni i włożyłem do stacyjki odwrócony i - zadziałało !



    Przed chwilą byłem w aucie sprawdzić - działa. Nie wierzę w losowość takich sytuacji ;) coś się dzieje ale nie wiem co i nie wiem gdzie sprawdzić. Poza bezpiecznikami które są ok i kostką stacyjki nic innego mi nie przychodzi do głowy. Czy mogę sprawdzić czy kostka jest sprawna bez rozkręcania połowy auta ? I czy gdyby okazało się, że to kostka można ją wymienić samemu z podstawowymi narzędziami ? A może problemem jest samo radio? Widziałem już różne posty od czujnika wilgoci w radiu, przez zimne luty po kondensatory do wymiany.
    Przede wszystkim czy ktoś miał podobne objawy i doszedł do tego co jest tego powodem?

    Moderated By CameR:

    Usunąłem link do zdjęć z przekierowaniem.

    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    W japończykach takie odbiorniki jak radio czy zapalniczka są zasilane z linii ACC (accesory), która załącza się w pierwszej pozycji kluczyka w stacyjce, wygląda, że u Ciebie kostka w stacyjce nie kontaktuje na tym styku